پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-22 06:51 - شماره خبر : 8857 0
حماسه‌آفرینی فرزندان ملت در مسابقات المپیک؛

آرین کرمانشاهی افتخار ایران است

افتخارآفرینی شیربچه کرمانشاهی آرین سلیمی علاوه بر اینکه سبب برافراشته شدن پرچم مقدس کشورمان شد نویدبخش آینده‌ای روشن برای تکواندو کرمانشاه و ایران است.

 آرین سلیمی متولد ۲۵ آذرماه ۱۳۸۲ در استان کرمانشاه به عنوان یکی از برجسته‌ترین تکواندوکاران جمهوری اسلامی ایران با موفقیت‌های متعدد در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شناخته می‌شود.

این تکواندوکار کرمانشاهی با قد ۱۹۸ سانتی‌متر و با وزنی بیش از ۸۰ کیلوگرم، توانسته است به یکی از مهم‌ترین و پرافتخارترین چهره‌های رشته تکواندو در جمهوری اسلامی ایران و دنیا تبدیل شود.

آرین سـلیمی تاکنون در رقابت‌های مهمی شرکت کرده و توانسته مدال‌های متعددی کسب کند، از جمله مسابقات قهرمانی تکواندو جهان ۲۰۲۳ که ایشان موفق به کسب مدال برنز در وزن ۸۷ کیلوگرم شد و این موفقیت او در آوردگاه المپیک پاریس نشان‌دهنده توانمندی و تلاش‌های بی‌وقفه او در عرصه تکواندو است.

آرین سلیمی در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم مسابقات تکواندو المپیک پاریس ۲۰۲۴، دست به اقدام بزرگی زده و کیدن کانینگهام حریف انگلیسی خود را در سه راند با نتیجه دو بر یک شکست داد و توانست سومین مدال طلای کاروان ایران را به دست آورد و برای این سرزمین به ویژه استان کرمانشاه افتخارآفرینی کند و مدال طلای خود را در تاریخ ورزشی کرمانشاه به ثبت برساند.


آرین سلیمی توانایی ثبت رکورد در مسابقات المپیک را دارد

منوچهر حاتمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: آرین سلیمی یکی از ورزشکاران خوب رشته تکواندو در استان کرمانشاه است که با زحمات مربی، هیأت تکواندو و فدراسیون مربوطه با مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق کار کرد و نشان داد هرجایی که مدیریت همراه با علاقه‌مندی و کارشناسی باشد موفقیت را به‌ دنبال خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه عنوان کرد: آقای هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو، یکی از قهرمانان و متخصصان این رشته بوده است و گروه فنی نیز با تخصص و علاقه‌مندی و برنامه‌ریزی که داشتند در مجموع  توانستند در مسابقات المپیک نتیجه خوبی برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان بیاوردند.

حاتمی خاطرنشان کرد: فدراسیون تکواندو چهار ورزشکار در کاروان اعزامی به المپیک پاریس داشت که خوشبختانه هر چهار نفر توانستند موفق به کسب مدال شوند و آرین سلیمی جوان کرمانشاهی با تلاش و پشتکار مدال طلای المپیک را کسب کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اذعان کرد: آرین سلیمی از ورزشکاران با اخلاق و فنی است که طی دو سال گذشته مورد حمایت ویژه و همه‌جانبه اداره‌کل ورزش و جوانان استان و هیأت تکواندو بوده است که علاوه بر پیروزی در مسابقات المپیک در بازی‌های آسیایی نیز توانست مدال طلا را از آن خود کند.

حاتمی در رابطه با شخصیت آرین سلیمی  بیان کرد: آرین سلیمی از معدود ورزشکارانی است که همواره در مسابقات، منش پهلوانی داشته و هر جا قهرمان شده، دست حریف خود را بالا برده که این مصداق یک کار فرهنگی و اخلاقی است که در روحیه همه ورزشکاران کرمانشاهی دیده می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تأکید کرد: این جوان کرمانشاهی نشان داد با توجه به اینکه در آستانه ۲۰ سالگی است در اول راه قرار دارد و با آمادگی بسیار خوبی که دارد قطعاً توانایی ثبت رکورد در مسابقات المپیک را دارد.

حاتمی در پایان با بیان اینکه موفقیت آرین سلیمی باعث ایجاد انگیزه برای سایر ورزشکاران است، گفت: آقای آرین سلیمی  با موفقیت و پیروزی بزرگ خود در آوردگاه مهم و بین‌المللی المپیک به مابقی ورزشکاران نشان داد که ما می‌توانیم، لذا ورزشکاران ما باید از این ورزشکاران الگو بگیرند که با همین امکانات و توانمندی می‌شود کار کرد و جزو برترین‌های جهان بود چرا که این موضوع بارها توسط قهرمانان ورزشی ثابت شده است.

آرین سلیمی یک قهرمان المپیکی و پهلوان اخلاق است

محمد حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: آوردگاه المپیک بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و پر اهمیت‌ترین آوردگاه ورزشی جهان است که حضور در المپیک برای هر ورزشکار یک افتخار بزرگ در طول دوره ورزشی او محسوب می‌شود.

معاون ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه عنوان کرد: در کاروان المپیکی ۴۱ ورزشکار از رشته‌های مختلف ورزشی حضور داشتند که استان کرمانشاه خوشبختانه توانست دو سهمیه از این آمار را کسب کند و در میان استان‌های دارای سهمیه المپیک قرار گیرد.

حسین‌زاده اذعان کرد: خانم ندا شهسواری در رشته پینگ‌پنگ و آقای آرین سلیمی در رشته تکواندو دو سهمیه استان کرمانشاه بودند که در مسابقات المپیک پاریس حضور داشتند و آقای سلیمی در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم با چهار بازی بسیار حساس و حریفانی قدرتمند و دارای رنگ‌کینگ جهانی موفق شد مدال طلای مسابقات المپیک را کسب کند.

معاون ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بیان کرد: مدال طلای آقای سلیمی از چند حیث برای ما بسیار ارزشمند است، اول اینکه ورزش تکواندو ۱۶ سال از دریافت مدال طلا در المپیک محروم بود و این اتفاق مبارک به دست شیربچه کرمانشاهی رخ داد، دوم اینکه اعزام تیم تکواندو تنها چهار سهمیه داشت دو سهمیه بخش بانوان و دو سهمیه آقایان که هر چهار سهمیه موفق شدند یک برنز، دو نقره و یک طلا به دست بیاورند و موفق‌ترین تیم اعزامی به پاریس محسوب می‌شود. 

وی در ادامه افزود: از حیث دیگر که بسیار برای استان کرمانشاه حائز اهمیت است، اینکه کرمانشاه جزو معدود استان‌هایی است که صاحب طلا شده که افتخار بزرگی برای این دیار پهلوان‌خیز است. 

حسین‌زاده با اشاره به رفتار پهلوانی آرین سلیمی، تصریح کرد: علاوه بر پیروزی‌های ارزشمند فنی سلیمی بر حریفان، بُعد اخلاقی ایشان بسیار مهم است چرا که در تک‌تک بازی‌ها موفقیت و پیروزی خود را با حریفش به اشتراک می‌گذاشت و دست آن‌ها را به عنوان برنده بلند می‌کرد. 

معاون ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اظهار داشت: برای استان کرمانشاه این بزرگ‌ترین افتخار بود که برای حضور در کاروان المپیکی معرف یک جوان رعنا به نام آرین سلیمی بود که هم پهلوان اخلاقی و هم قهرمان المپیکی را در وجود خود داشت چرا که این خصیصه در کم‌تر کسی تجمیع پیدا می‌کند. 

حسین‌زاده در پایان گفت: همان‌طور که شاهد بودیم در مسابقات کشی آزاد یکی از کشتی‌گیران زمانی که بر کشتی‌گیر ما پیروز شد، کاری به دور از اخلاق جوانمردی انجام داد و نشان داد که برای خیلی از کشورها منش و اخلاق مهم نیست، آرین سلیمی نشان داد که پیروزی برایش مهم نیست بلکه منش پهلوانی که خاصه استان کرمانشاه است به اثبات برساند و اینکه اخلاق مهم‌تر از هر چیزی است. 

آرین سلیمی در المپیک پاریس، پس از ۱۶ سال یک اتفاق تاریخی را رقم زد

مسعود حجی‌زواره در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن تبریک به مناسبت کسب طلای المپیک توسط آرین سلیمی، اظهار داشت: کسب طلای المپیک توسط تکواندوکار جوان کرمانشاهی، افتخاری عظیم برای مردم بزرگ ایران و به ویژه استان است. 

رئیس هیأت تکواندو استان کرمانشاه عنوان کرد: امیدوارم کسب مدال‌های طلا برای خانه تکواندو و مردم عزیز کرمانشاه که بهترین هستند همواره ادامه داشته باشد و شاهد برافراشته شدن پرچم سه‌رنگ کشورمان در اقصی نقاط جهان باشیم. 

رئیس هیأت تکواندو استان کرمانشاه با اشاره به شرایط متفاوت مسابقات المپیک، بیان کرد: مسابقات المپیک نسبت به سایر مسابقات بین‌المللی شرایط بسیار  متفاوتی دارد چرا که آخرین میدان و سخت‌ترین میدان در هر رشته ورزشی است. 

حجی‌زواره در ادامه افزود: خوشبختانه رشته تکواندو با افتخارآفرینی آرین سلیمی، توانست در آوردگاه سخت المپیک، با سرافزاری از این میدان بیرون بیاید و بهترین مدال آن برای هیأت تکواندو استان کرمانشاه ثبت شود. 

رئیس هیأت تکواندو استان کرمانشاه تأکید کرد: پیروزی و مدال‌آوری آرین سلیمی در مسابقات المپیک پاریس، یک اتفاق بسیار بزرگ و خوب برای ورزش استان کرمانشاه بود و این پیروزی بزرگ را صمیمانه به مردم کرمانشاه تبریک عرض می‌کنم چرا که لایق بهترین‌ها هستند. 

حجی‌زواره در پایان گفت: کسب آخرین مدال طلای رشته تکواندو در المپیک به ۱۶ سال پیش بر می‌گردد که توسط آقای هادی ساعی گرفته شده اما روز گذشته تکواندوکار کرمانشاهی پس از گذشت ۱۶ سال توانست مدال طلا المپیک را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان بیاورد. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ افتخارآفرینی شیربچه کرمانشاهی آرین سلیمی علاوه بر اینکه سبب برافراشته شدن پرچم مقدس کشورمان شد نویدبخش آینده‌ای روشن برای تکواندو کرمانشاه و ایران است.

انتهای خبر/

 

https://mersadnews.ir/short/4yjBj
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار