حالت تاریک
سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه خبر داد:

آشکارسازی بیش از ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت

آشکارسازی بیش از ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان بیش از ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت آشکارسازی و ۴۸۱ کلاه ایمنی به شهروندان اهدا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از خبرگزاری پلیس، عبدالحسین زارع اظهار داشت: با توجه به فراوانی موتورسیکلت در جاده‌های استان و استفاده روز افزون روستاییان از این وسیله نقلیه برای رسیدگی به امورات کشاورزی، همایش‌های ارتقاء ایمنی تردد این گروه از وسایل نقلیه از ابتدای سال آغاز شده و در حال انجام است.

وی افزود: در این نشست‌ها ابتدا موتورسیکلت سواران در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و با الزامات تردد ایمن مانند استفاده از کلاه ایمنی، اهمیت سلامت سیستم روشنایی، خودداری از ارتکاب تخلفات، داشتن گواهینامه رانندگی و بیمه نامه شخص ثالث آشنا شدند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: دعوت از کارشناسان اورژانس و هلال احمر به منظور آموزش کمک‌های اولیه در تصادفات و تشریح نحوه ورود ضربات مغزی و شکستگی اندام‌ها و پخش فیلم‌های عبرت آموز تصادفات واقعی از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

سرپرست پلیس راه استان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون با همکاری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان ۴۸۱ عدد کلاه ایمنی به افراد موتورسوار اهدا و بیش از ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت نیز آشکارسازی شده و اجرای این برنامه‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه ضربه به سر مهمترین علت مصدومیت و فوت موتورسیکلت سواران در تصادفات می‌باشد به آنان توصیه می‌گردد برای ارتقاء ایمنی خود همواره از کلاه ایمنی استفاده کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از