حالت تاریک
شمارش معکوس انتخاباتی آغاز شد؛

آمادگی سرپل‌ذهابی‌ها برای لبیک به فرمان رهبری

آمادگی سرپل‌ذهابی‌ها برای لبیک به فرمان رهبری

مردم سرپل‌ذهاب همگام با ملت ایران برای مشارکت گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری در آماده‌باش به سر می‌برند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ انتخابات مظهر مردم‌سالاری در نظام‌های دموکراتیک است و مردم از طریق آن، نقش خود در عرصه سیاسی جامعه را ایفا می‌کنند از این رو می‌توان گفت که انتخابات مهم‌ترین، سهو و بارزترین نوع مشارکت افراد جامعه در عرصه سیاسی است که از یک سو پایه‌های اجتماعی قدرت سیاسی را نشان می‌دهد و از سوی دیگر مالک خوبی برای ارزیابی توزیع قدرت در جامعه است. 

انتخابات در بهبود رشد فرهنگ و زندگی اجتماعی جامعه موثر است لذا مشارکت مردم در تمام فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی امروزه در همه جوامع پذیرفته شده و روز به روز نیز بر اهمیت آن افزوده می‌شود. 

انتخابات همچنین از ارکان مهم شکل‌گیری ساختار سیاسی در نظام‌های دموکراتیک به شمار می‌رود و در برگیرنده چرخش مسالمت‌آمیز قدرت، گسترش نظارت مردم، مشارکت لایه‌های مختلف و رشد نهادهای جامعه مدنی است. 

امروز مهم‌ترین رویداد مهم سیاسی پیش روی تمام آحاد جامعه دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که چند روز دیگر در تمام کشور برگزار خواهد شد و همه ما باید با شور و شعور در آن نقش‌آفرینی کنیم. 

انتخابات حق هر فرد در تعیین سرنوشت کشور است 

مرادی از شهروندان شهرستان در این باره گفت: انتخابات حق هر فرد در تعیین سرنوشت و آینده کشور است و ما باید از این حقی که نظام برای ما فراهم کرده، استفاده کنیم و با بصیرت و هوشیاری کامل فرد اصلح را برای ریاست جمهوری چهار سال آینده کشور انتخاب کنیم. 

انتخابات فرآیندی است که انجام موفق آن مستلزم تمهید مقدمات بسیاری است که توسط وزارت کشور و ستاد انتخابات انجام می‌گیرد البته فرآیند اجرایی انتخابات برعهده وزارت کشور و فرآیند نظارتی آن برعهده شورای نگهبان است، در این میان دستگاه‌های مختلفی از جمله صدا و سیما نیز نقش مهمی در تمهید مقدمات برگزاری انتخابات دارند. 

پلیس نیز یکی از اعضای مهم ستاد انتخابات است که در صورت نیاز در کنار بسیج و سپاه کار تأمین امنیت برگزاری انتخابات را برعهده دارد. 

در شهرستان سرپل‌ذهاب کار فرآیند اجرایی انتخابات برعهده فرمانداری، بخشداری‌ها و شورای انتخابات آن‌هاست که از هفته‌ها قبل از برگزاری انتخابات تشکیل شده و مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم می‌کنند و نظارت هم برعهده دفتر بازرسی و شورای نگهبان شهرستان است. 

مردم ولایت‌مدار شهرستان در تب و تاب برگزاری انتخابات بوده و هریک برای نامزد مورد نظر خود تلاش می‌کنند که آرای بیشتری را به سمت او بکشانند. 

شور و شوق انتخاباتی در شهرستان با فعالیت ستادهای نامزدها بیشتر شد و مردم شهرستان برای برگزاری انتخاباتی پرشور آماده هستند. 

فرمانداری سرپلذهاب پس از صدور بخشنامه وزارت کشور و براساس زمانبندی‌های ابلاغی برنامه‌های انتخاباتی را در شهرستان اجرا می‌کند تا زمینه حضور مردم در انتخابات به‌عنوان مظهر مردم‌سالاری دینی در کشور فراهم شود. 

شهرستان آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است 

صدرالله بابلی؛ فرماندار سرپل‌ذهاب در گفتگو با خبرنگار سیاسی مرصادنیوز؛ اظهار داشت: شهرستان سرپل‌ذهاب با آمادگی کامل فرآیند دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را در ۱۵ تیرماه برگزار خواهد کرد. 

وی افزود:  یک هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای اجرایی، نظارتی و بازرسی و امنیتی کار برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برعهده دارند. 

بابلی ادامه داد: مجموعه فرمانداری و سایر دستگاه‌ها تمامی توان خود را به‌کار خواهند گرفت تا از آرای مردم این شهرستان صیانت کرده و به طور یقین نیز مردم با حضور گسترده در انتخابات پای صندوق‌های رأی، راه شهید رئیسی را ادامه خواهند داد. 

وی تصریح کرد: مردم این شهرستان در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف انقلاب حضوری دشمن‌شکن و فعال و مشارکتی بالا داشته‌اند و به طور یقین در انتخابات پیش رو نیز با حضور گسترده در انتخابات بار دیگر حماسه‌آفرینی خواهند کرد و به فردی اصلح بر اساس معیارهای مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی رأی خواهند داد. 

نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: شهید جمهور تمامی عمر پربرکت خود را در راه خدمت به مردم وقف کردند و ما نیز وظیفه داریم برای قدرشناسی از تلاش‌های جهادی رئیس جمهور شهید، به کسی رأی دهیم که ویژگی‌های شخصیتی شهید رئیسی را داشته باشد. 

بابلی با بیان اینکه ۱۰۰ شعبه اخذ رأی کار انتخابات را در شهرستان انجام می‌دهند، افزود: از مجموع شعب اخذ رأی پیش‌بینی شده برای انتخابات تیرماه سال جاری تعداد ۶۱ شعبه در بخش مرکزی و شهر سرپل‌ذهاب، ۲۴ شعبه در بخش دشت ذهاب و ۱۵ شعبه هم در بخش قلعه شاهین استقرار می‌یابد که ۴۲ شعبه آن ثابت و  ۵۸ شعبه آن سیار است. 

تمهید مقدمات دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان سرپل‌ذهاب از روز شنبه ۹ تیرماه و بعد از اعلام نتایج دور اول آغاز شده و نتیجه این تمهیدات در روز جمعه ۱۵ تیرماه به برگزاری انتخابات می‌انجامد. 

بیش از ۲ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت و امنیتی آماده برگزاری انتخابات هستند

مرزبان بساطی نیز در گفتگو با خبرنگار سیاسی مرصادنیوز؛ اظهار داشت: تمهیدات برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان فراهم شده است و ما آماده برگزاری فرآیند اجرایی انتخابات هستیم. 

معاون امور عمرانی فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات و عوامل امنیتی آمادگی کامل دارند که دور دوم انتخابات را برگزار کنند. 

وی اذعان داشت: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر عامل اجرایی، نظارت و بازرسی و امنیت و پشتیبانی پای کار هستند تا انتخابات را در شهرستان برگزار کنند. 

مسئول بازرسی انتخابات شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: کمیته پشتیبانی برای تمهید مقدمات لازم برگزاری انتخابات در تأمین وسیله نقلیه‌ای و ذهاب و تأمین غذای عوامل اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده و آماده کامل برگزاری انتخابات است. 

وی در پایان افزود: هیأت نظارت و بازرسی انتخابات آماده دریافت گزارش تخلفات احتمالی در برگزاری انتخابات است و مردم می‌توانند گزارش‌های خود را به این هیأت اعلام کنند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از