حالت تاریک
امام جمعه هرسین:

اتحاد جهان اسلام سدی در برابر قدرت‌های زورگو

اتحاد جهان اسلام سدی در برابر قدرت‌های زورگو

امام جمعه هرسین گفت: اگر جهان اسلام به یک جهان متحد تبدیل شود سدی محکم در برابر قدرت‌های زورگو خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسن رضایی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و با اشاره به آیه شریفه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران، اظهار داشت: هفته وحدت در حقیقت نگاهی منسجم و وحدت‌آفرین در راستای بیان مشترکات موجود در جهان اسلام و مسلمانان دارد.

امام جمعه هرسین افزود: منظور از وحدت این است که مسلمانان در صفی واحد برای خنثی کردن نقشه‌های شیطانی دشمنان اسلام در مقابل کفر و استکبار بایستند.

حجت‌الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: در سیره معصومین (ع) نیز با تأکید بر وحدت مسلمانان، از تفرقه به‌عنوان حرکت در مسیر دشمنان یاد شده و تفرقه همان داستان قدیمی استعمار پیر انگلیس تحت عنوان تفرقه بیانداز و حکومت کن، است.
 
وی عنوان کرد: به فرموده پیامبر  گرامی اسلام(ص) امت اسلامی باید چون پیکره واحدی باشند، لذا امروز بیش از هر چیز مسلمانان نیازمند بازگشت به آموزه‌های اصیل قرآنی و نبوی هستند.

حجت‌الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: از نخستین اقدامات پیامبر اکرم(ص) پس از تشکیل حکومت اسلامی در مدینه به‌منظور تقویت بنیه پايه‌های حکومت اسلامی، ایجاد روحیه وحدت و یگانگی میان مسلمانان بود و پیامبر(ص) در این برهه از زمان با ایجاد برادری میان مسلمانان برای تحقق این مهم اقدام فرمودند.

 امام جمعه هرسین افزود: دشمنان با تحریک تعصبات فرقه‌ای يا تقویت تعصب نژادی و قومی و طایفه‌ای یا ملی گرایی درصدد جلوگیری از وحدت ملل مسلمان برآمدند.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: امام راحل در واکنشی حکیمانه به این سیاست خصمانه فرمودند:" از ملی گرایی خطرناک‌تر و غم‌انگیزتر، ایجاد اختلاف بین اهل سنت با شیعیان و القای تبلیغات فتنه‌انگیز و دشمن‌ساز بین برادران اسلامی است، بنابراین برای خنثی کردن این توطئه دشمنان، فاصله زمانی میان ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول را به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت، وحدت امت اسلامی از اصول و ارزش‌های مورد تاکید پیامبر(ص) محسوب می‌شود که بر اساس آن عزت و اقتدار همه جانبه مسلمانان در پرتو وحدت و همبستگی در برابر دشمنان مشترک است.

حجت‌الاسلام رضایی اظهار داشت: مراد از وحدت شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آنها در تعامل با یکدیگر و در مسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بین‌المللی است؛ به گونه‌ای که مسلمانان فارغ از اختلافات، با پرهیز از تفرقه، تمرکز بر مشترکات و حفظ وحدت در مسائل جهان اسلام هم سو و هم جهت حرکت کنند.
 
امام جمعه هرسین افزود: جهان اسلام به دلیل ویژگی‌های اقلیمی و جمعیتی، ثروت و موقعیت، اگر به یک جهان متحد تبدیل شود سدی محکم در برابر قدرت‌های زورگو خواهد شد و به همین دلیل است که دشمنان، برنامه ایجاد تفرقه در جهان اسلام را به‌عنوان یک اصل در دستور کار خود قرار داده و این مسئله را دنبال می‌کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از