پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-26 09:45 - شماره خبر : 10014 0
رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه خبر داد:

اجرای پويش «خريد امن» در کرمانشاه

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه از اجرای پويش «خريد امن» در استان با هدف پيشگيری از کلاه‌برداری‌های اینترنتی خبر داد.

علی‌عباس کسانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: پويش «خريد امن» با هدف پيشگيری از آسيب‌های ناشی از کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی همزمان با سراسر کشور از ۲۴ شهریورماه به مدت یک هفته در استان کرمانشاه آغاز شده است.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید و خرید خانواده‌ها برای فرزندان خود متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی قصد کلاه‌برداری و سودجویی از کارت‌های بانکی افراد را دارند که این مهم توسط کارشناسان پلیس فتا به صورت پیوسته رصد می‌شود.

کسانی تصریح کرد: همشهریان حتماً هنگام خرید از قراردادن رمز کارت خود به افراد متفرقه و همچنين از واردکردن اطلاعات کارت بانکی خود در درگاه‌های خرید اینترنتی غیرمجاز و فاقد مجوز خودداری کنند زیرا کلاه‌برداران در کمین هستند.

وی ادامه داد: پلیس فتا استان کرمانشاه به صورت شبانه‌روزی در حال رصد و پایش فضای مجازی است و هکرهای اینترنتی را شناسایی می‌کند اما در صورتی که همشهریان کرمانشاهی با چنین موارد کلاه‌برداری مواجه شدند و یا اطلاعات شخصی و بانکی آن‌ها به سرقت رفت سریعاً آن را به مأموران پلیس فتا استان برای انجام اقدامات لازم گزارش دهند.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های دیگر کلاه‌برداری از حساب بانکی افراد استفاده از اسکیمر است، بیان کرد: مردم هنگام انجام خرید از دست‌فروشان حتماً از قراردادن کارت بانکی خود به همراه رمز آن به افراد خودداری کنند تا شاهد کاهش جرایم کلاه‌برداری در استان کرمانشاه باشیم.

کسانی با بیان اینکه همشهریان از درگاه‌های اینترنتی مجاز اقدام به خرید کنند، خاطرنشان کرد: درگاه‌های اینترنتی دارای مجاز نماد الکترونیک تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند اقدام به پرداخت و خرید کالا کنند.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/N2MBP
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار