حالت تاریک
به‌فرموده امام در انتخابات خود را محک بزنیم؛

اسلام یا انتفاع شخصی؛ مسأله این است

اسلام یا انتفاع شخصی؛ مسأله این است

در آستانه برگزاری انتخابات بزرگ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یک وظیفه بزرگ پس از شرکت در انتخابات، انتخاب اصلح است که سنگ محکی برای پایبندی ما به اسلام محسوب می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ فراهم‌سازی بسترهای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ماه‌ها قبل توسط داوطلبان به‌ویژه نمایندگان فعلی انجام شده تا جایی که اکنون نمایندگان در دسترس‌ترین افراد جامعه محسوب می‌شوند.

گذشته از بازار وعده و وعیدهای انتخاباتی، قول‌های مساعد برای افتتاح پروژه‌های بر زمین‌مانده هم ماه‌ها است که داغ شده تا جایی که کرمانشاه محروم به یک باره غرق در اخباری مبنی بر برخورداری شده است!

بگذریم از وعده‌های برخی از آقایان نماینده برای تقسیم پُست میان دوست و آشنا و حتی تحقق چشمه‌ای از آن‌ها، در این میان عده‌ای جوان به امید به‌کارگیری برای آقای نماینده سنگ تمام می‌گذارند اما بخشی از این وعده‌ها هرگز جامه عمل نمی‌پوشند.

مدیران و مسئولان قبلی که اکنون در کسوت نمایندگی قرار ندارند هم سخت مشغول خدمت‌رسانی به خلق‌الله هستند که البته وعده‌های آن‌ها برای شماری از مردم قابل اعتمادتر است چرا که پیش از این فرصت عرض اندام در مسند نمایندگی به آن‌ها داده نشده است.

قضیه افراد کمتر شناخته‌شده اما قدری متفاوت‌تر است اگرچه خود آن‌ها هم می‌دانند که حرفی برای گفتن ندارند اما برای آینده خود نقشه راه دارند و شاید می‌خواهند از این آب گل‌آلود برای خود ماهی بگیرند.

حالا در این میان  انتخاب اصلح حائز اهمیت است چه اینکه به فرموده امام راحل یکی از وظایف مهم شرعی و عقلی ما برای حفظ اسلام و مصالح کشور، حضور در حوزه‌های انتخابیه و رأی دادن به نمایندگان صالح، کاردان و مطلع بر اوضاع سیاسی جهان و سایر چیزهایی است که کشور به آن‌ها احتیاج دارد.

و صد البته بنا به فرموده بنیان‌گذار کبیر انقلاب، انتخاب اصلح برای مسلمانان یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد و همه چیز را بفهمد، چون در مجلس، اسلام تنها کافی نیست، بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد.

همچنین امام خمینی (ره) با قاطعیت اعلام فرمودند: اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می‌کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است یا برای صلاح خودتان پس بیایید در آستانه انتخاباتی بزرگ خود را محک بزنیم انتخابمان برای اسلام است یا صلاح خودمان؟

صبا مرجانیان؛ سردبیر شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد و فعال رسانه‌ای

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از