حالت تاریک
با حضور مدیرکل وزارت ارشاد انجام شد؛

افتتاحیه طرح «هنر برای همه» در مرصاد

افتتاحیه طرح «هنر برای همه» در مرصاد

با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح ملی رایگان آموزش « هنر برای همه» در یادمان شهدای مرصاد در اسلام‌آبادغرب افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد؛ صبح امروز پنج‌شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح ملی رایگان آموزش « هنر برای همه» در یادمان شهدای مرصاد در اسلام‌آبادغرب افتتاح شد.

محمدحسین اسماعیلی در این مراسم اظهار داشت: در گام اول، طرح ملی رایگان آموزش «هنر برای همه» در ۳۱۶ نقطه شهری، روستایی و عشایری و در ۵۰ رشته مختلف آموزش و هنر اجرایی شد و ۷۲ هزار نفر در فاز اول تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ افزود: در راستای توسعه عدالت آموزشی و فرهنگی و محرومیت‌زدایی از حوزه طرح بزرگ ملی، آموزش و هنر برای همه توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو سال گذشته آغاز به‌کار کرد.

وی تصریح کرد: گام اول در ۳۱۶ نقطه شهری و روستایی و عشایری به عنوان نقاط هدف در مناطق کم‌برخوردار از حوزه‌های آموزشی فرهنگی در این طرح به ویژه در استان‌های مرزی مشارکت کردند که در حقیقت امکانات آموزشی کمتری داشتند.

اسماعیلی بیان داشت:  هدف اصلی هم استعدادیابی هنری و آموزش‌های رایگان برای کسانی بود که در حقیقت دارای استعداد و توانایی هستند و امکان شرکت در کلاس‌های آموزشی نداشتند که در ۵۰ رشته فرهنگی و هنری آموزش داده شدند.

وی عنوان کرد: امسال هم ذیل قرارگاه فرهنگی شهید آوینی قرار شد از فصل تابستان فاز دوم این طرح عملیاتی شود که با توجه به اینکه شروع زمان این طرح از مردادماه سال جاری بود همزمان با عملیات مرصاد افتتاح این طرح در شهرستان اسلام‌آبادغرب در یادمان شهدای مرصاد برگزار شد در حقیقت فاز دوم از امروز و در رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی در سراسر کشور  اجرایی خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان ‌کرد: در گام دوم این طرح می‌خواهیم دوره‌های تکمیلی پیشرفته گام اول را به صورت هدفمندتر برگزار کنیم در واقع در ۱۲ استان کشور به ویژه در استان‌های مرزی کشور این طرح اجرا خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از