حالت تاریک
جنگ رسانه‌ای ابزار تهاجمی دشمنان؛

بصیرت شاه‌کلید پیروزی در جنگ ترکیبی

بصیرت شاه‌کلید پیروزی در جنگ ترکیبی

راه‌اندازی جنگ ترکیبی یکی دیگر از روش‌های تهاجمی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است که خنثی‌گر آن تنها و تنها بصیرت است و بس.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، به‌دنبال ناتوانی دشمنان از حمله نظامی، راه‌اندازی جنگ ترکیبی ابزار دیگری است که با توسل به آن درصدد نفوذ بر کشور و اجرای نقشه‌های شوم خود هستند.

 

اگرچه عده‌ای از مردم در خلال جنگ ترکیبی دشمنان فریب خوردند و خواسته و ناخواسته در زمین آنها بازی کردند اما روشن‌گری و بصیرت‌افزایی در نهایت سبب روشدن دست دشمنان شد که در سالگرد اغتشاشات امسال شاهد آن بودیم.

 

هدف دشمن از شایعه‌افکنی و دامن‌زدن به آن از طریق رسانه‌ها بر هم زدن تعادل روحی و روانی جامعه است

جهانگیر کریمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: امروز رسانه به عنوان یکی از ابزارهای مهم زندگی شناخته می‌شود که بیشترین تاثیرگذاری را بر روی مردم دارد.

 

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان ایثار و شهادت سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: رسانه مانند تیغه دو لبه‌ای است که هم می‌تواند در جهت مثبت و هم منفی استفاده شود.

 

وی گفت: استکبار جهانی در زمینه رسانه‌ای بسیار قدرتمند عمل می‌کند و در این زمینه از امکانات، تجهیزات و قدرت بیشتری برخوردار است.

 

کریمی خاطرنشان کرد: متاسفانه رسانه‌های غربی نسبت به رسانه‌های داخلی تاثیرگذاری بیشتری بر روی افکار عمومی جامعه داشته‌اند.

 

وی ادامه داد: اگر مردم پیام‌هایی را که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و رسانه‌های مختلف دریافت می‌کنند با سواد رسانه‌ای و تجزیه و تحلیل کافی و درست، بررسی کنند و ببینند که اخبار از جانب چه کسی، از چه طریق و با چه هدفی منتشر می‌شوند بهتر می‌توانند به اصل موضوع پی ببرند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر مردم سواد و قدرت تجزیه و تحلیل اخبار دریافتی را نداشته باشند گرفتار موضوعاتی همچون شایعه و تقطیع سخنان افراد سرشناس جامعه می‌شوند و دشمن نیز از این عدم آگاهی جامعه سوء استفاده می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه شنیده‌ها حاکی از این است که در دانشگاه‌های بعضی از کشورهای غربی سواد رسانه‌ای به‌عنوان یک رشته مستقل آموزش داده می‌شود، گفت: در کشور ما کار زیادی در این زمینه صورت نگرفته است از این رو در مسائلی همچون مرگ خانم امینی و انتشار بعضی از شایعات در جامعه شاهد کمبود سواد رسانه‌ای در میان مردم بودیم.

 

کریمی افزود: هدف دشمن از شایعه‌افکنی و دامن‌زدن به آن از طریق رسانه‌ها بر هم زدن تعادل روحی و روانی جامعه است تا از این طریق مقاصد شوم خود را دنبال کند.

 

وی بیان کرد: همچنان که در گذشته و در قضایای مختلف شاهد بوده‌ایم، مردم اگر به اندازه کافی از سواد رسانه‌ای و قدرت تشخیص خوب از بد برخوردار نباشند گرفتار دام‌های رسانه‌ای می‌شوند.

 

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: شعارهای عوام فریبانه‌ای همچون زن، زندگی آزادی که از طریق رسانه‌های معاند ترویج می‌شوند در اصل برای لطمه زدن به دین هستند.

 

وی افزود: دشمنان در اصل با مردم و موجودیت ایران اسلامی مشکل دارند اما چون مردم از اهداف اصلی آنها بی‌خبر هستند عموماً در دام شایعات و مباحث ظاهر فریبانه آنها می‌افتند و در زمینی که آنها طراحی کرده‌اند، بازی می‌کنند لذا داشتن بصیرت و سواد رسانه بسیار اهمیت دارد.

 

رسانه‌های ضد انقلاب با بزرگنمایی هر رویدادی در صدد ناامیدی مردم هستند

افراسیاب شوهانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» اظهار داشت: امروزه فن‌آوري‌های اطلاعاتی،ارتباطاتی و رسانه‌های جمعی از ابزارهای اصلی اثرگذار بر نگرش‌ها، ارزش‌ها، هنجارها و رفتار مردم در جوامع مختلف هستند.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: از سوی دیگر رسانه‌ها به‌دلیل كاركردهای متنوع آموزشی، اطلاع‌رساني، همبستگي و سرگرمی، نقشي بسيار اساسی در اميدبخشی به مردم و گسترش اميدواری اجتماعی نیز دارد.

 

وی با اشاره به اینکهاهمیت رسانه و اطلاع‌رسانی بر کسی پوشیده نیست، گفت: مخاطبان بيشتر اطلاعات روزمره خود را از طريق رسانه دريافت و درباره بسياری از پديده‌های اجتماعی قضاوت مي‌كنند.

 

شوهانی با بیان اینکه امروز جنگ سخت به جنگ فرهنگی تبدیل شده است، ادامه داد: امروز در جنگ چندبُعدی قرار داریم و نیروهای اصلی این نبرد، اهالی رسانه هستند.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: برای حضور در این جنگ چندبُعدی باید شناخت درستی از این فضا داشته باشیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رسانه‌های ضد انقلاب با بروز هر رویدادی در جامعه با بزرگ‌نمایی در صدد هستند تا با تشویش اذهان عمومی و تشویق ذهنیت منفی از نظام مردم را از حضور درعرصه‌های مهم، ناامید و مأیوس کنند.

 

شوهانی افزود: امت همیشه در صحنه و آگاه جامعه با تدابیر رهبر معظم انقلاب این توطئه رسانه‌های ضدانقلاب خارجی را شناسایی و نقش بر آب کرده و آماده هستند با حضوری پرثمر و حداکثری در عرصه‌های حساس نظام، سرنوشت واقعی کشور را همچنان در دستان خویش داشته باشند.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی، گفت: باید از نقد منصفانه استقبال کرد اما در کنار انتقاد باید راهکار هم ارائه شود.

 

وی تاکید کرد: با آگاهی و داشتن سوادرسانه می‌توانیم از ابزارهای رسانه به نفع جامعه استفاده و عملیات نرم رسانه‌ای دشمنان را خنثی و سلامت و آرامش جامعه را تضمین کرد.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، با توجه به استمرار جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، ایجاد عزمی همگانی در راستای بصیرت‌افزایی به‌عنوان شاه‌کلید مقابله با این جنگ الزامی است که امیدواریم مورد توجه همگان قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از