حالت تاریک
افزایش تولید شیلات کرمانشاه به ۳۰ هزار تن
رئیس سازمان شیلات مطرح کرد:

افزایش تولید شیلات کرمانشاه به ۳۰ هزار تن

رئیس سازمان شیلات گفت: در برنامه هفتم توسعه نیز تولید ۲۱ هزار تنی استان کرمانشاه با محوریت افزایش تولید در واحد سطح به میزان ۳۰ هزار تن هدف‌گذاری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سیدحسین حسینی، اظهار داشت: پارسال ۲۱۰ هزار تن انواع محصولات شیلاتی وآبزیان به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار صادر شد که این میزان در برنامه هفتم توسعه یک میلیارد دلار تعیین شده است.

رئیس سازمان شیلات اضافه کرد: سهم تولید شیلات کشور در ۱۰ سال آینده نیز 2/6 میلیون تن و در برنامه هفتم توسعه نیز ۱/۸ میلیون تن هدف‌گذاری شده است.

حسینی در ادامه با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در اقتصاد کشور یادآور شد: امنیت غذایی در شرایطی به دست می‌آید که خود را با شرایط موجود و پتانسیل‌های آن تطبیق دهیم.

وی با بیان اینکه حکمرانی غذایی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب جایگاه شیلات را در این حوزه بااهمیت ساخته است گفت: افزایش تولید در واحد سطح و حضور آبزیان در سفره مردم یکی از اهداف سازمان شیلات است.

 

افزایش تولید شیلات کرمانشاه به ۳۰ هزار تن

رئیس سازمان شیلات با اشاره به اهمیت تولید ماهی در مجتمع ریژاو کرمانشاه به عنوان یکی از مهم‌ترین مجتمع‌های شیلاتی کشور، افزود: تولید سالانه ۶ هزار و ۲۰۰ تن ماهی در کنار گردشگری شیلاتی در این منطقه می‌تواند آن را به یک قطب حوزه شیلات کشور تبدیل سازد.

وی ادامه داد: میانگین سرانه مصرف در کشور چهار کیلوگرم و در استان کرمانشاه ۱۰ کیلوگرم است که این امر در کنار توجه به صادرات شیلات به عراق از مزیت‌های این بخش در استان به شمار می‌رود.

حسینی افزود: در برنامه هفتم توسعه نیز تولید ۲۱ هزار تنی استان کرمانشاه با محوریت افزایش تولید در واحد سطح به میزان ۳۰ هزار تن هدف‌گذاری شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از