حالت تاریک
یادداشت؛

امام‌ خمینی(ره) منادی استقلال و آزادگی

امام‌ خمینی(ره) منادی استقلال و آزادگی

حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی برجسته و بی‌نظیر در تاریخ معاصر که با اتکال به قدرت لایزال الهی، در مقابل دو قدرت بزرگ شرق و غرب ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ نیمه خرداد سال ۶۷ برای ملت ایران یادآور غم بزرگی است، مردم در این روز با بزرگ مردی که نایب امام عصر، رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بود برای همیشه وداع کردند. 

 

در جهان امروز همواره از حضرت امام خمینی(ره) بعنوان پدیده‌ای خاص و شخصیتی تاریخ‌ساز یاد می‌شود، ایشان توانستند با اتکال به قدرت لایزال الهی، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را رقم بزند و به تنهایی در مقابل دو قدرت بزرگ و مستکبر شرق و غرب ایستادگی کنند. 

 

امروز جریان‌هایی در جامعه در حال فعالیت هستند که به دلیل خطر مهمی که از اندیشه‌ها و آموزه‌های امام احساس می‌کنند سعی دارند جامعه را از وجود تفکر و اندیشه‌های این شخصیت بی‌نظیر خالی کنند و امام را صرفاً یک شخصیت اخلاقی و عرفانی معرفی نمایند. 

 

امروزه بعد از سپری شدن دهه‌ها از عمر پر برکت این انقلاب، جمهوری اسلامی ایران به یک نهضت بزرگ برای تمام انسان‌های مظلوم و آزادی‌خواه در جهان تبدیل شده است و مردم ستم‌دیده کشورها با الگوگیری از آموزه‌های امام راحل در مقابل مسکتبران ایستاده‌اند؛ در واقع امام خمینی(ره) نگاهی نو را به انسان، سیاست و حکومت را به جهان معاصر ارائه کردند که جهانیان با چنین نگاهی آشنا نبودند. 

 

حضرت امام خمینی(ره) توانستند قدرت و ابهت پوشالی شرق و غرب را در جهان متزلزل سازند و سلطه همه جانبه جهان غرب بر جهان را در هم بکوبند. 

 

امام خمینی (ره) شخصیتی فوق العاده و پدیده‌ای نوین در بین رهبران سیاسی جهان در طی قرن‌ اخیر هستند و ما در طول تاریخ به ندرت شاهد شخصیتی همچون امام راحل هستیم که ابعاد عمیق و مختلف و جامعیت شخصیت ایشان را داشته باشد. 

 

هرچند عروج ملکوتی و ثلمه جبران ناپذیر پرکشیدن روح خدا به سوی خدا و محرومیت از انفاس قدسیه بزرگ مرد الهی حضرت امام روح‌الله قلب همگان را آکنده و اندوهگین ساخت اما خداوند سبحان ادامه حرکت این کشتی را متوقف نساخت و نگذاشت راه، سیره، اندیشه و آرمان الهی امام خمینی (ره) از بین برود. 

 

انتخاب حضرت امام خامنه‌ای به عنوان جانشین صالح ایشان و رهبری امت مسلمان و ملت جمهوری اسلامی ایران این مژده را به مردم داد که سیره و اندیشه حضرت امام و اقتدار و عزت ملی تا موعد تحویل پرچم نظام اسلامی به صاحب اصلی آن، حضرت مهدی(عج) تداوم خواهد داشت. 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میلاد فرهنگیان

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از