حالت تاریک
سخنگوی ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در کرمانشاه:

انتخابات عرصه شعارهای مبتنی بر مردم‌فریبی نیست

انتخابات عرصه شعارهای مبتنی بر مردم‌فریبی نیست

سخنگوی ستاد انتخابات مرکزی مسعود پزشکیان در استان کرمانشاه با بیان اینکه تفکر و تعقل جوهره مدیریت است، گفت: انتخابات عرصه شعارهای مبتنی بر مردم‌فریبی نیست.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ وحید خسروی صبح امروز یک‌شنبه در نشست خبری که در دفتر خبرگزاری فارس کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، انتخابات یک فرصت برای عزت و حماسه است‌.

سخنگوی ستاد انتخابات مرکزی مسعود پزشکیان در استان کرمانشاه افزود: انتخابات فرصتی برای تقویت اقتدار، انسجام ملی، تشکیل سرمایه اجتماعی و عقلانیت برای همه آنهایی است که دل در گرو این مملکت دارند‌.

وی گفت: اخلاق‌مداری، رفع تبعیض، برگرداندن تفکر عقلانیت در کشور، احترام بارز به همه ایرانیان شعار آقای پزشکیان است که باید در قالب گفتمان این مسیر تدوین شود.

خسروی ادامه داد: باید به دنبال رفع حصر و انحصار باشیم که شهروندان مشارکت‌گرا را فعالانه در جامعه ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: فارغ از نتیجه انتخابات، رسالت ما جذب مشارکت حداکثری است لذا باید از همه ظرفیت‌های بالقوه و نقش مردم در مسیر انقلاب به خوبی استفاده کنیم.

خسروی تصریح کرد: باید اعتماد همیشگی را بین مردم تقویت کنیم که برای این موضوع، کلیدواژه ما احیای امید و رفع تبعیض است.

وی با بیان اینکه تفکر و تعقل جوهره مدیریت در تصمیم‌گیری است، گفت: آقای پزشکیان ادعای تخصص ندارند و این نشان‌دهنده مشورت‌پذیربودن ایشان است که می‌گویند باید در هر حوزه‌ای از کارشناس و متخصص مربوطه مشاوره گرفت.

خسروی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت بانوان در دولت آقای پزشکیان اشاره کرد و گفت: بانوان افتخارآفرین سرزمین ما سرمایه‌های ارزشمندی در مسیر توسعه کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان ایران بر اساس کلام متعهدانه، اخلاق‌مدارانه و صادقانه آقای پزشکیان باید در جایگاه‌های مدیریتی کشور رشد کنند لذا باید تبعیض را کنار بگذاریم تا سطح نارضایتی در جامعه کاهش پیدا کند.

خسروی گفت: ما به پیمانی که مبتنی بر دوستی، راستی و صداقت باشد اعتقاد داشته و باور داریم هر آنچه به مردم بگوییم باید به دنبال اجرای آن نیز باشیم.

وی با بیان اینکه عرصه انتخابات و رقابت عرصه شعارهای مبتنی بر مردم‌فریبی نیست، ادامه داد: برخی کاندیداها شعارهای غیر واقعی همچون دادن طلا، گوشت و خودرو را در تبلیغات انتخاباتی خود عنوان می‌کنند!

عرصه انتخابات عرصه گفتمان مبتنی بر عقلانیت است

خسروی اذعان داشت: عرصه انتخابات عرصه گفتمان مبتنی بر عقلانیت است، عرصه انتخابات یعنی عرصه تفکر و برنامه لذا کاندیداهای انتخاباتی باید ظرفیت بودجه کشور را مد نظر داشته باشند نمی‌توان به یک‌باره بودجه نهادی همچون آموزش و پرورش را ۱۰ برابر کرد اگر هم کسی می‌خواهد چنین کاری کند باید مسیرها و راهکارهای آن را مشخص کند.

وی گفت: گفتمان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آقای پزشکیان در مسیر تخصص‌گرایی و مبتنی بر واقعیت‌های موجود و عدم انکار مشکلات مردم است.

علت اعتراض مردم، نشنیده‌شدن صدای آنها است

خسروی افزود: یکی از آفت‌های ما در جهان کنونی انکار مشکلات مردم است علت اعتراض مردم، نشنیده‌شدن صدای آنها است لذاحکمرانی مطلوب و حاکمیتی که در مسیر مطلوب گام برمی‌دارد باید بر شفافیت پاسخگویی باورمند باشد. 

وی تصریح کرد: زمانی که دولتی خود را پاسخگو نداند و خود را دولتی مطلوب برشمارد مردم رفته‌رفته از آن دور می‌شوند، متأسفانه برخی دولت‌های پیشین با مردم صادقانه صحبت نکرده‌اند و گفتمانی مبتنی بر اعتماد و امیدآفرینی نداشته‌اند.

خسروی بیان کرد: اگر دولت‌های پیشین با مردم صادق بودند رشد اقتصادی کشور هیچ‌گاه منفی نمی‌شد کشوری که رشد اقتصادی داشته باشد نیاز به فریادزدن ندارد زیرا فاکتورهای زیادی آن رشد را نشان می‌دهند. 

وی گفت: باید واقعیت‌های موجود را تشریح و با مردم صادقانه صحبت کرد تا مردم با دولت همراهی و همدلی کنند، گفتمان آقای پزشکیان صادقانه است او اگر ابراز می‌دارد که متخصص نیست به این دلیل است که مشورت‌پذیری را به عنوان یک اصل برای خود در نظر گرفته است. 

خسروی خاطرنشان کرد: نمی‌توان به جای یک متخصص اقتصادی یا اجتماعی تصمیم گرفت، رئیس‌جمهور رئیس دولت است و برای اجرای برنامه‌های دولت باید از حضور کارشناسان، نخبگان و نیروهای کارآمد و توانمند بهره گیرد. 

وی گفت: یکی از دلایلی که بسیاری از کارکنان دستگاه‌های اجرایی در مرز ناامیدی و بی‌تفاوتی قرار گرفته‌اند و نسبت به اهداف سازمانی خود هیچ‌گونه تعهدی ندارند عدم رعایت شایسته‌سالاری در موضوع سلسله مراتب در ادارات است. 

خسروی افزود: مگر می‌شود کسی که تاکنون حتی یک روز کار کارشناسی را تجربه نکرده، مستقیماً به عنوان فرماندار یک شهر گماشته شود و برای مسائل مهم آن شهر تصمیم‌گیری کند؟! فارغ از اینکه چه کسی، چه نگرش سیاسی دارد باید از این آفت دور شد. 

وی گفت: دولت آقای پزشکیان دولتی است که تکثر را می‌پذیرد متخصصان را جذب می‌کند و به دنبال حذف عده‌ای و محدود‌کردن قدرت در دست عده‌ای دیگر نیست.

خسروی با بیان اینکه دولت آقای پزشکیان نه دولت آقای روحانی و نه ادامه‌دهنده دولت پیشین است بلکه دولتی جدید بر اساس تمرکززدایی، تفکر و تخصص‌ها است، ادامه داد: دولتی که به جای شایسته‌سالاری به دنبال انحصار و خالص‌سازی و حذف باشد موجب می‌شود تا نخبگان از دایره اصلی و جایگاه واقعی خود دور بمانند.

وی با بیان اینکه مردم سرمایه نظام هستند، گفت: همگان یک‌جور فکر نمی‌کنند مسیرها با هم متفاوت هستند اما همه درون گفتمان انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند بنابراین مسیرهای رسیدن به هدف ممکن است با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشد.

برچسب‌زدن به افراد کار درستی نیست

خسروی با اشاره به اینکه برچسب‌زدن به افراد کار درستی نیست، بیان کرد: دولت آقای پزشکیان برای نهادینه‌کردن اخلاق و دورشدن از قدرت آمده است.

وی در ادامه به ظرفیت‌های کرمانشاه اشاره کرد و افزود: کرمانشاه پنج بازارچه و دو مرز رسمی دارد که به نظر من بهشت توسعه است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

یکی از مشکلات کرمانشاه قوم‌گرایی است

سخنگوی ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در کرمانشاه با بیان اینکه دولت آقای پزشکیان زمینه‌ساز وفاق و همدلی خواهد شد، افزود: یکی از مشکلات کرمانشاه قوم‌گرایی است که مردم آن بلوغ سیاسی کاملی ندارند البته شرایط کنونی کرمانشاه متأثر از رفتار ما است، ما اجماع را به خوبی بلد نیستیم.

خسروی اذعان داشت: یکی دیگر از مشکلات و چالش‌ها عدم تمرکز بر اولویت‌های توسعه استان توسط مسئولان است، مثلاً شهرستان پاوه ظرفیت گردشگری دارد بنابراین نباید به فکر احداث پالایشگاه و پتروشیمی در آن باشیم، هر شهرستانی ظرفیتی دارد که باید متناسب با آن برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه کرمانشاه صادرات‌محور است و قطب کشاورزی به‌شمار می‌رود، گفت: یکی از مشکلات استان عدم توجه به صنایع تبدیلی است که بسیاری از محصولات خاص کشاورزی خام‌فروشی می‌شود.

 تمرکززدایی و توجه به ظرفیت‌های بومی باید مدنظر قرار گیرد

خسروی تصریح کرد: تمرکززدایی و توجه به ظرفیت‌های بومی باید مدنظر قرار گیرد و نسخه‌های بومی‌سازی شده برای رفع معضل بیکاری مدون شود و از طرفی ما رسانه‌ها باید بتوانیم فرهنگ کار و تلاش را در جامعه تغییر دهیم که تنها مدرک‌گرایی ارزش نیست.

وی در ادامه درباره مناظرات این دوره افزود: تاکنون مناظره‌ها روند مطلوبی داشته، صدا و سیما با آرامش بهتری کار انجام داده، البته در این روزها با توجه به اینکه تبلیغات شبکه‌های اجتماعی غالب‌تر شده لذا باید بازنشر مناظرات مدنظر کانال‌های رسمی قرار گیرد.

خسروی خاطرنشان کرد: برای بازگشت اعتماد به جامعه باید صداقت داشته باشیم، از دروغ بپرهیزیم، شعارها عملی و رفتار مبتنی بر صداقت باشد زیرا مردم سرمایه نظام هستند و در همه عرصه‌ها همیشه پای کار انقلاب بوده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: استانداردهای دوگانه هیچ‌گاه خوب نبوده و نیستند و نمی‌توان استانداردهای دوگانه را مبنای ارزیابی قرار داد لذا پرسشگری باید به صورت مساوی از تمام کاندیداها انجام شود.

خسروی تصریح کرد: استراتژی و راهبرد تخریب و تهمت‌پراکنی به گفتمان اصلاح‌طلبی و اصلاح‌گری تعلق ندارد، تهمت‌پراکنی، افترا و توهین متأسفانه مصادیق زیادی در ۲۰ سال گذشته در جبهه اصول‌گرایان داشته است لذا جریان اصلاح‌طلبی آمده تا جامعه را از راهبرد مخرب سال‌های گذشته دور کرده و اخلاق را در آن جاری کند. 

وی اذعان داشت: اصلاح‌طلبان آمده‌اند تا از توهین‌هایی که در جلسات مداحی صورت می‌گرفت دور شوند و گفتمان‌ها را بر مبنای اخلاق حاکم کنند لذا شعار این جریان رقابت بر پایه اخلاق برای پیشرفت است و می‌خواهد از شیفتگان قدرت و ثروت دوری شود. 

خسروی عنوان کرد: باید از اشتهای سیری‌ناپذیر برخی که برای رسیدن به قدرت که همه را تخریب می‌کنند دوری کرد؛ تخریب در روش، قاموس، گفتمان، مکتب و اخلاق در جریان اصلاح‌طلبی جایی ندارد.

تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم اجتناب از تهمت‌پراکنی

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان پرونده سیاهی در اخلاق حرفه‌ای آقای پزشکیان چه در سمت نماینده و چه در سمت وزارت پیدا کرد، گفت: آقای پزشکیان از حق مردم در تمامی صحبت‌های خود بر مبنای اخلاق دفاع کرده است مقام معظم رهبری نیز بر لزوم اجتناب از تهمت‌پراکنی در صحبت‌های خود تأکید کرده‌اند بنابراین جریان اصلاح‌طلبی مدعی اخلاق مداری است اما متأسفانه مورد هجمه و بی‌مهری قرار می‌گیرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از