حالت تاریک
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه مطرح کرد:

انتخابات نمونه عینی حمایت مردمی از نظام اسلامی

انتخابات نمونه عینی حمایت مردمی از نظام اسلامی

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه در کشور ایران اسلامی پشتوانه مردمی بسیار مهم است، گفت: نمونه عینی و متبلور حمایت مردمی از نظام اسلامی انتخابات است.

 

محمدنبی احمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، با بیان اینکه انتخابات موضوع بسیار حائز اهمیت برای کشور ما ایران است، اظهار داشت: در نظام‌های سیاسی دنیا کشورهایی وجود دارند که آحاد جامعه حامی آنها نیست، در این نظام‌ها حاکمیت کار خود را می‌کند و قدرت آن متأثر از مردم نیست.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: در کشور ما حضور مردم مبتنی بر آموزه‌های روایی، قرآنی و دینی است که بر اساس آن حاکمیت و قدرت باید منتخب مردم باشد.

وی گفت: فعل جدیدی که در قدرت جهانی تجربه شده متأثر از خواست مردم است، یعنی اگر امروز سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر موضوعی متمرکز می‌شود قدرت پشتوانه آن از مردم است.

احمدی خاطرنشان کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی به عنوان هدایت‌کننده محور مقاومت شناخته می‌شود، توانایی انجام آن، پشتوانه مردمی دارد در واقع پشتوانه اصلی حاکمیت مردم هستند؛ دقیقاً مانند پولی که چاپ می‌شود. 

وی ادامه داد: اگر پول بدون پشتوانه‌هایی همچون طلا چاپ شود موجب تورم شده و اقتصاد جامعه ضعیف می‌شود اما اگر پول با پشتوانه‌ چاپ شود موجب رونق تولید می‌شود بنابراین پشتوانه قدرت در نظام جمهوری اسلامی طلای ۲۴ عیار مردم است. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: اگر قدرت جمهوری اسلامی بخواهد در معادلات جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد و کماکان محور مقاومت را رهبری کند و حرفش را در جهان به کرسی بنشاند باید متأثر از قدرت مردمی باشد. 

وی با بیان اینکه در کشور ایران اسلامی پشتوانه مردمی بسیار مهم است، نمونه عینی و متبلور حمایت مردمی از نظام اسلامی انتخابات است اگر در انتخابات مشارکت پایین باشد یعنی بدنه با حاکمیت نیست.

احمدی خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس حدود ۴۸ درصد مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شدند؛ امیدواریم انتخابات ریاست‌جمهوری از پشتوانه مردمی برخوردار باشد چرا که این حمایت مردمی برای نظام اسلامی بسیار حائز اهمیت است. 

وی با بیان اینکه امروز بسیاری در دنیا منتظر انتخابات در ایران هستند، گفت: شهید رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور خدمت، تراز و ریل‌گذاری جدیدی را ایجاد کرد؛ امیدواریم این مشارکت به نحو عالی صورت گیرد تا نظام از پشتوانه قدرت مردمی برخوردار شود و مسیر شهید جمهور آیت‌الله رئیسی متوقف نشود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از