حالت تاریک
کارشناس مسائل دینی مطرح کرد:

انتخاب اصلح گامی به سمت ظهور

انتخاب اصلح گامی به سمت ظهور

کارشناس مسائل دینی گفت: با حضور گسترده پای صندوق‌های رأی حتماً و حتماً اصلح را انتخاب کنیم و مطالبه داشته باشیم و در مسیر نورانی که انقلاب طی کرده یاران امام زمان(عج) را یاری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمان آدینه‌وند در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: وظیفه منتظران تلاش، کوشش و استقامت در سختی‌ها است، یکی از تلاش‌هایی که ما منتظران حضرت ولی‌عصر(عج) باید داشته باشیم این است که یک حکومت اسلامی را تشکیل دهیم همان‌طور که امام راحل این قیام مردمی را انجام دادند. 

کارشناس مسائل دینی افزود: به یقین وقتی یک حکومت تشکیل می‌شود باید مجریان آن هم از هر لحاظی تلاش کنند و در راستای زمینه‌سازی ظهور حضرت در امور فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و علمی قدم بردارند، هر چقدر علم ما پیشرفت کند به سمت ظهور حرکت می‌کنیم، حکومت اسلامی مجریانی باید داشته باشد که به این سمت حرکت کنند. 

وی تصریح کرد: انتخاب اصلح یعنی رئیس‌جمهوری که از هر لحاظ کشور را توسعه دهد، در واقع ما حکومت تشکیل دادیم که در راستای معرفت الهی باشد و معرفت الهی و عبودیت علت خلق شدن ما انسان‌ها است همچنین عبودیت در کنار حجت خدا تشکیل می‌شود و اگر ناقص باشد ما به مقصدمان که همان عبودیت پروردگار است، نمی‌رسیم پس باید در راستای این عبودیت حرکت کنیم. 

آدینه‌وند بیان داشت: این همه زحمت که برای ایجاد این حکومت کشیده شده و خون‌های شهدا در راه آن ریخته شده فقط از باب این نیست که ما بخواهیم اقتصاد مردم را کمک کنیم و نجات دهیم بلکه باید از لحاظ کارهای فرهنگی و اموری که رشد معنویت جامعه را فراهم می‌کند، مسئولانی در رأس حکومت قرار بگیرند که برای تعالی مردم تلاش کنند، این انتخاب اصلح می‌تواند سرباز امام زمان(عج) باشد که همه امور را مدنظر داشته مبادا کسی انتخاب شود که مانع زمینه‌سازی ظهور شود بلکه این فرد منتخب باید مردمی، با تقوا، دست‌پاک و… باشد. 

این استاد حوزه علمیه اذعان داشت: کشوری که امر به معروف در آن نباشد از زمینه‌سازی برای ظهور عقب می‌افتد، ما باید عزت این کشور را حفظ کنیم مبادا از اصول و ارزش‌های کشورمان کوتاه بیاییم، پس ما یک رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که مانند شهید جمهور شب و روز نشناسد و تلاش کند، چه مسائل دیپلماسی و چه مسائل میدانی کشور ما را بتواند حفظ کند و در یک تعادلی قرار دهد. 

وی خاطرنشان کرد: ما اکنون در دوران غیبت کبرای امام زمان(عج) زندگی می‌کنیم و این دوران، دوران سختی‌هاست یعنی اینکه دشمنی که بر اساس آیاتی از سوره مائده «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ»  دشمن‌ترین ماست، با همه توان در صحنه هستند برای اینکه مؤمنین را از صحنه بیرون کنند، اگر بی‌تفاوت باشیم دشمن به نتیجه مطلوب خود می‌رسد. 

وی گفت: به یقین باید برسیم که ما دشمن داریم و در مقابل این دشمن باید ایستادگی کرد و زیرک و با بصیرت بود و بصیرت امروز یعنی پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنیم؛ چه اینکه امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند «طُوبی لِلصَّابِرینَ فِی غَیبته، طُوبی لِلمُقیمینَ عَلی مَحَبَّته…خوشا به حال صبرکنندگان در غیبتش[امام زمان]! خوشا به حال اقامت‌کنندگان بر محبتش» و ان‌شاءالله در مسیر حقیقی امام زمان حرکت می‌کنند. 

آدینه‌وند با بیان اینکه شهید مطهری(ره) شرکت و حضور در انتخابات را بسیار مورد تأکید قرار می‌دهند، افزود: ان‌شاءالله با حضور گسترده پای صندوق‌های رأی با زبان و جهاد تبیین دیگران را هم به مشارکت گسترده در انتخابات تشویق کنیم و با امید به آینده و برای آینده بهتر تلاش کنیم، حتماً و حتماً اصلح را انتخاب کنیم و مطالبه داشته باشیم و در مسیر نورانی که انقلاب طی کرده یاران امام زمان(عج) را یاری کنیم. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از