حالت تاریک
آزموده را آزمودن اشتباست؛

انتخاب کدخداباوران خطایی نابخشودنی

انتخاب کدخداباوران خطایی نابخشودنی

با توجه به تجربه تلخ دولت‌های کدخداباور و وضعیت معیشتی مردم در این دولت‌ها تکرار انتخاب این افراد اشتباهی غیرقابل جبران خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ انتخابات ریاست‌جمهوری روز هشتم تیرماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و در فاصله ۶ روزه باقی‌مانده تا زمان برگزاری این رویداد مهم ملی تب و تاب انتخابات بیشتر شده و کاندیدا در مدت زمان موجود سعی دارند برنامه‌های خود را به نحو احسن اجرا کنند.

ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری در شهرهای کوچک و بزرگ برپا شده و داوطلبان سعی دارند برنامه‌های خود را به صورت کامل و شفاف برای اقشار مختلف مردم تشریح کنند تا بتوانند رأی و نظر مردم را جلب کنند.

یکی از فرصت‌های مهمی که در اختیار کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد مناظرات است زیرا برنامه‌ها و نظرات داوطلبان با یکدیگر قابل مقایسه بود و رأی‌دهندگان می‌توانند با مقایسه ديدگاه‌ها تصمیم خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور انجام دهند.

شاید در این میان یکی از حوزه‌های مهم و تاثیرگذار نقش و اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو است زیرا هر چه مشارکت مردم در این عرصه مهم ملی بیشتر باشد، رئیس‌جمهور با روحیه و عزم بالاتری می‌تواند سکان هدایت مدیریت اجرایی کشور را به دست بگیرد.

موضوع سیاست خارجی یکی از مباحث مهم و چالشی انتخابات ریاست‌جمهوری است به نحوی که کاندیداها هر یک نظر و دیدگاه خاص خود را برای ارتباط با سایر کشورها به ویژه آمریکا در موضوع هسته‌ای دارند، نکته‌ای که به صورت ویژه زیر نظر کارشناسان و مردم قرار دارد.

ارتباط با جهان منحصر به آمریکا نیست

نامدار یوسفوند در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که مردم می‌توانند برای انتخاب رئیس‌جمهور آینده مدنظر قرار دهند همین مناظرات انتخاباتی است که اطلاعات و آگاهی لازم را در اختیار اقشار مختلف مردم برای انتخاب اصلح قرار می‌دهد زیرا هنگامی که کاندیدایی برنامه واضح و مشخصی برای مدیریت اجرایی کشور ندارد چطور می‌تواند رئیس‌جمهور آینده باشد.

رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه گفت: از سوی دیگر هنگامی که کاندیدی در برنامه مناظره نظر کارشناسی و برنامه خود را ارائه نمی‌دهد و تنها به بیان کلیات اکتفا می‌کند قطعاً با کاندیدی که برای برنامه خود وقت گذاشته و بر اساس شرایط کشور تصمیم‌گیری کرده تفاوت جدی وجود دارد.

یوسفوند با اشاره به اهمیت موضوع سیاست خارجی تصریح کرد: یکی از مباحثی که توسط برخی کاندیداها مطرح می‌شود تکرار راه گذشته بوده، زیرا پیمودن مجدد راه خطا، اشتباه است و دولت‌های یازدهم و دوازدهم با تمام توان این راه را طی کردند اما نتیجه لازم با وجود اعتماد به غرب حاصل نشد.

وی ادامه داد: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران تنها محدود به سالیان اخیر نیست بلکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی دشمنی خود را با ملت ایران به اثبات رسانده و تنها با زبان قدرت می‌توان با آنها صحبت کرد و این دشمنی و عهدشکنی را در قضیه برجام بار دیگر به نمایش گذاشت و در دهه ۹۰ به دلیل اعتماد به کشورهای غربی ارزش پول ملی و نقدینگی به شدت کاهش یافت و کشور در معرض طوفان اقتصادی قرار گرفت که اقدام مهم و ارزشمند دولت سیزدهم به ویژه شهید رئیسی ایستادگی، کنترل و بهبود چنین شرایطی بود.

یوسفوند بیان کرد: ملت ایران باید نسبت به شرایط کنونی کشور هوشیار باشد زیرا پیمودن راه اشتباه، خطای مجدد است و ارتباط با کشورهای جهان تنها منحصر به ارتباط با غرب نیست و با ارتباط عزت‌مندانه می‌توان در عرصه بین‌الملل حاضر شد و ملت ایران هیچ‌گاه به دنبال دشمنی با هیچ کشوری به ویژه آمریکا نبود اما آنها دائما سعی دارند علیه ما توطئه‌چینی کنند و آنها با استقلال، ایستادگی، تمدن‌سازی ما مشکل دارند.

رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه افزود: ملت ایران با هوشیاری در روز هشتم تیرماه پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد و بر اساس ملاک‌های انتخاب اصلح یعنی شجاعت، روحیه جهادی، برخورداری از سوابق مدیریتی، خدمتگذاری به مردم رئیس‌جمهور منتخب خود را برای مدیریت کشور انتخاب خواهند کرد.

گره‌زدن مشکلات مردم به مذاکره با آمریکا اشتباه است

محمدهادی صحرایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با وجود آن که دولت یازدهم و دوازدهم تمام تلاش خود را برای ارتباط و مذاکره با آمریکا به‌کار گرفت و در نهایت برجام به امضا رسید اما این آمریکا بود که خلاف وعده و پیمان خود عمل کرد.

رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت: مسئولان وقت کشور تمام تلاش خود را برای توافق با آمریکا به‌کار بستند و حتی تجهیزات و اماکن هسته‌ای را با خسارات متعددی مواجه کردند و سیستم دفاعی کشور را برای پاسخ به شلیک یک موشک دشمن جوابگو نمی‌دانستند و حل مشکلات اقتصادی مردم مانند تورم، معیشت، بیکاری و تأمین کالاهای اساسی را به برجام گره‌زدند.

صحرایی بیان کرد: اما در دولت سیزدهم و با مدیریت شهید رئیسی سطح جدیدی از خدمتگذاری به مردم و مذاکره با کشورهای غربی و ارتباط با همسایگان مدنظر قرار گرفت و در یک دوره سه ساله سطح روابط خارجی و اقتصادی کشورمان با سایر کشورها افزایش یافت و به عضویت پیمان شانگ‌های و بریکس درآمدیم.

وی ادامه داد: مفید یا مضر بودن افراد را می‌توان از دیدگاه‌های مختلف بررسی کرد اما همگی بر اهمیت این نکته تأکید می‌کنند که مهم است چه شخصی رئیس و مسئول امور و مدیر باشد و چقدر اهمیت دارد بدانیم انتخاب ما به چه میزان در تعالی یا تنزل امروز و آینده جامعه مؤثر خواهد بود.

رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری تکمیل‌کننده حماسه تشییع میلیونی شهدای خدمت حضور پر شور در انتخابات ریاست‌جمهوری است به نحوی که کاندیداهای انتخابات باید برنامه‌ها و نظرات خود را برای عموم مردم مطرح کنند تا شاهد مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح باشیم.

باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق نظام‌ مردم‌سالاری دینی است زیرا از طریق این فرآیند مردم به صورت مستقیم در امر مدیریت کشور نظر خود را اعلام می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری همواره مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را برای انتخاب رئیس‌جمهور مهم و تاثیرگذار دانسته‌اند و در زمان کنونی نیز آن را مایه اقتدار و تکمیل‌کننده حماسه تشییع شهدای خدمت می‌دانند.

جلالی خاطرنشان کرد: دشمنان همواره به دنبال ایجاد فضای یأس و ناامیدی در بین جامعه ایران هستند زیرا انقلاب اسلامی را خطری برای موجودیت خود قلمداد می‌کنند و جبهه مقاومت در منطقه در حال گسترش و راهبردهای دشمنان به شکست انجامیده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس منویات مقام معظم رهبری وظیفه افراد صاحب‌نظر و کارشناس و افرادی که دارای قدرت بیان هستند جهاد تبیین است و باید اهمیت مشارکت حداکثری و لزوم انتخاب اصلح را برای مردم تشریح کنیم تا شاهد ادامه راه پر افتخار نظام اسلامی باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اگرچه در وهله نخست شورآفرینی‌ در انتخابات بسیار حائز اهمیت است اما این شور باید با شعور و بصیرت همراه شود تا در نهایت به انتخاب اصلح منجر شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از