حالت تاریک
امام‌ جمعه کرمانشاه:

دشمنان ایران را درحال تبدیل‌شدن به ابرقدرت می‌خوانند

دشمنان ایران را درحال تبدیل‌شدن به ابرقدرت می‌خوانند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: همان‌گونه که دشمنان ما پیش‌بینی کردند، ایران اسلامی با همین همت به یک ابرقدرت جهانی تبدیل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار داشت: طبق وعده‌های خداوند در قرآن کریم باید اهل تقوا باشیم چرا که در آخرت هیچ شخصی به داد ما نمی‌رسد.

وی افزود: به‌فرموده خداوند آخرت قطعی و هیچ به غیر از اعمال ما به درد ما نمی‌خورد پس در این دنیا مراقب رفتارمان باشیم که فریب نخوریم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: رسانه‌های بیگانه در فضای مجازی مصادیق بارز شیطان است که موجب فریب انسان می‌شود درحالی که تنها تقوا است که به درد آخرت می‌خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: همواره به یاد خدا باشید زیرا یاد خدا جوهره تقوا است که می‌تواند مومن را در مراقبت‌هایش موفق کند.

وی عنوان کرد: ایامی که آن در قرار داریم ایام‌الله مبارک دهه فجر است که در آن ۲۱ بهمن‌ماه سالروز یک حادثه بسیار مهم الهی است که طی آن رژیم ستم‌شاهی به دستور ژنرال هایزر آمریکایی که برای کودتا به ایران آمده بود بنا بود قتل عام و حمام خونی را در تهران راه بیاندازد که بر اوضاع مسلط شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: امام راحل با بینش الهی و بر اساس آنچه که از عالم معنا دستور داشت فرمودند که همه مردم به خیابان‌ها بریزند درنتیجه ژنرال شکست خورده آمریکایی فرار کرد و توطئه خنثی شد.

وی افزود: حضور همافران نیروی هوایی در روز ۲۲ بهمن‌ماه در محضر امام راحل و شکسته شدن جو اختناق باعث شد که این روز، انقلاب اسلامی به فضل الهی با عنایت خداوند متعال و با دست قدرت و جود مقدس ولی عصر و با همت مردم مومن به پیروزی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اذعان کرد: خداوند متعال امر فرموده است که ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللهِ یعنی روزهای خدا را به یاد مردم بیاورید همچنین به موسی کریم‌الله می‌فرماید که روز غرق شدن فرعون یوم‌الله است.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری یوم‌الله روزی است که دست قدرت خدا ظاهر می‌شود و ظالمان را تازیانه می‌زند و سرنگون و نابود می‌کند و جلوی چشم انسان‌ها ابر قدرت‌های روی زمین را از بین می‌برد آن، روز خداست و ما شاهد چنین روزی بودیم که دست خدا ظاهر شد و تمام نقشه‌های استکبار را درهم پیچید.

امام جمعه کرمانشاه گفت: سند افتخاری تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۷ در همین روزها منتشر شد که هم بیان کننده ۴۰ ساله اول انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تکلیف نسل جوان را روشن می‌کند که باید انقلاب را از نسل اول و دوم تحویل بگیرند که اتفاق بزرگی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب جزو متقن‌ترین سندهای انقلاب اسلامی است که رهبر فرزانه انقلاب بر تاکید آن فرمودند من وقت گذاشته‌ام با اینکه راجع به هیچ مطلبی دیگری توصیه نمی‌فرمودند که مردم مطالعه کنند ولی نسبت به این بیانیه فرمودند من سفارش می‌کنم که حتما این بیانیه را با دقت مطالعه کنید و این تقاضای کوچک‌ترین خادم از همه مردم به ویژه نسل جوان است که بارها این بیانیه را بخوانند و حتی نسل جوان کلمه به کلمه حفظ کنند به دلیل ینکه این برنامه پیشرفت و ترقی و تعالی آینده کشور عزیزمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به طور کلی اسلام در همه دنیا بر این اساس می‌تواند در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: اهالی کرمانشاه قرن‌ها میزبان زائران اباعبدالله(ع) هستند و به این میزبانی همواره افتخار کرده‌اند و با سربلندی و با همت و با ایثار و گذشت این ماموریت مهم را انجام داده‌اند که جای تبریک و تحسین دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: اگر جانبازی را در میان اقوام دارید حتما در روز جانباز آنها را ملاقات کنید یا تماس گرفته و این روز را به آنها تبریک بگویید چرا که این ارتباط گرفتن‌ها بسیار حائز اهمیت و وظیفه ما است و باعث ارتقای جامعه ما خواهد شد.

وی افزود: روز پنجم شعبان روز صحیفه سجادیه نامیده شده که در این راستا تقاضا دارم صحیفه سجادیه که به‌عنوان یک گنج بزرگی در اختیار ما است و انسان می‌تواند بالاترین مقامات عرفانی و معنوی را از طریق این دعاهای بسیار با عظمت و با مضامین بی‌نظیر بدست آورد، مطالعه کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه عرفان‌های کاذب بلای جان جوانان و جامعه‌ ما است زیرا چیزی به‌غیر از انحراف نیست، گفت: آنچه که می‌تواند ما را به مقام والای معنویت برساند صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) است که بالاترین مقام عرفانی را انسان از این طرق کسب می‌کند.

وی در مورد دستاوردهای پیشرفت کشور به تاسی از بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: این بیانیه در ۴۰ سالگی انقلاب در سال ۹۷ تدوین شد و پس از آن نیز اتفاقات بسیار بزرگی رخ داده است در واقع مقام معظم رهبری در این سند مهم و متقن فرمودند انقلاب به یک انحطاط تاریخی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار به شدت تحقیر شده بود و عقب‌ مانده بود در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفته است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: در گام نخست رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردم‌سالاری تبدیل کرد، عنصر اراده ملی را که جان‌مایه پیشرفت همه‌جانبه حقیقی است در کانون مدیریت کشور وارد کرد، یعنی خود مردم و فرزندان آنها، مدیران این کشور شدند و آن گاه جوانان را میدان‌دار اصلی حوادث و وارد عرصه مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: روحیه و باور ما می‌توانیم را به همگان منتقل کرد و به برکت تحریم دشمنان، اتکا به توانایی داخلی را به حضور رساند و این منشاء برکات بزرگ شد در نتیجه ثبات، امنیت، حفظ تمامیت ارضی ایران و حفاظت از مرزها را که مورد آماج تهدید اصلی دشمنان قرار گرفته بود، ضمانت کرد.

وی عنوان کرد: در زمان پادشاهان، بخش‌هایی از حکومت را به بیگانگان بخشیدند و در زمان همین پهلوی منحوس استان چهاردهم بحرین را که جزیره‌ای بسیار سوق‌الجیشی، مهم و راهبردی بود از کشور جدا کردند و وقتی که از شاه پرسیدند که چرا چنین چیزی شده است جواب سربالا داد که ما خودمان اختیارش را داشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند   ثبات، امنیت کشور و تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها را که مورد آماج تهدید اصلی دشمنان قرار گرفته بود، ضمانت شد و معجزه پیروزی در جنگ هشت ساله و شکست رژیم بعثی با پشتیبانان کشورهای اروپایی و آمریکایی را پدید آورد.

وی افزود: همچنین موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی که تاکنون ساخته شده است و روز به روز فراگیر تر می‌شود، وجود هزاران شرکت دانش بنیان که قبل از انقلاب حتی یک مورد را هم نداشتیم، هزاران طرح زیرساختی و ضروری برای کشور در حوزه‌های عمران، حمل نقل و صنعت و معدن و سلامت و علمی که ما قبل از انقلاب هیچ موردی را نداشتیم از دیگر برکات انقلاب است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: اکنون شاهد توسعه در نظام علوم پزشکی هستیم و در آینده به زودی بزرگترین بیمارستان درمان سرطان غرب آسیا یا حداقل در کشور در کرمانشاه به زودی افتتاح خواهد شد که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری است همچنین اکنون استان کرمانشاه قطب گردشگری سلامت است که از کشور همسایه عراق و سایر نقاط برای درمان به استان ما سفر می‌کنند در حالی که در گذشته ما را پزشکان هندی، بنگلادشی و پاکستانی درمان می‌کردند.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، در حوزه‌های عمران و حمل و نقل، صنعت و معدن، انرژی و سلامت، کشاورزی و... میلیون‌ها تحصیل‌کرده دانشگاهی یا درحال تحصیل، هزاران واحد دانشگاهی در سراسر کشور، ده‌ها طرح بزرگ از قبیل شرخه سوخت هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، فناوری نانوريال زیست فناوری و... با رتبه‌‌های نخستین در جهان داریم که حتی یک مورد را قبل از انقلاب نداشتیم.

وی افزود: ۶۰ برابر شدن صادرات نفتی و غیر نفتی، نزدیک به ۱۰ برابر شدن واحدهای صنعتی، ده‌ها برابر شدن صنایع از لحاظ کیفی، تبدیل شدن صنعت مونتاژ به فناوری بومی که به دست جوانان تحصیل‌کرده و دانشمند خودمان ساخته می‌شود از دیگر برکات انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه برجسته شدن در رشته‌های گوناگون مهندسی از جمله در صنایع دفاعی که ما حتی سیم خاردار را هم نمی‌توانستیم بسازیم و به ما هم نمی‌دادند از دیگر برکات انقلاب خواند و خاطر‌نشان کرد: امروز صنایع دفاعی ما به جایی رسیده که دیگر کشورها التماس می‌کنند که از ما تجهیزات خریداری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، درخشش در رشته‌های حساس و مهم پزشکی، عمل‌های جراحی نادری که در دنیا چند کشور بیشتر توان انجام آن را ندارند از دیگر برکات انقلاب دانست و گفت:امروز در این عرصه‌ها به جایگاه مرجعیت رسیده‌ایم که محصول آن  روحیه، حضور و احساس جمعی است که انقلاب برای کشور به ارمغان آورد.

وی افزود: ایران پیش از انقلاب در تولید علم صفر بود و امروز ما به رتبه‌های بالای دنیا، یعنی رتبه ۱۶ دنیا در بین بیش از ۲۰۰ کشور رسیده‌ایم، در تولید فناوری وضعیت حکومت شاه صفر بود، در صنعت تنها مونتاژ و در علم تنها ترجمه جا داشت اما امروز به فضل خدا ما شاهد هستیم که حساس‌ترین دستگاه‌های پیچیده که برای کشور ضروری است و توسط کشورهای مستکبر تحریم شده در شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته می‌شود.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، اکنون قریب به ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان فقط در استان کرمانشاه مشغول فعالیت و تلاش هستند و تولیداتی دارند که منحصر به فرد است و در جای دیگری تولید نمی‌شود البته در این عرصه اگر قرار باشد حق مطلب ادعا شود باید ساعت‌ها با آمار برای هر بخشی صحبت کرد و این پیشرفت‌ها بیان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری اذعان کرد: برای اینکه بتوانیم این افتخارات را به رخ جهانیان و دشمنان بکشیم و برای اینکه برای نسل جوانمان افق امید، نشاط، پیشرفت را روشن کنیم همه باهم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه حاضر می‌شویم و با اشتیاق برای حفظ میراث گران‌بهای شهیدان که برای آن چند ۱۰۰ هزار انسان بزرگ  جانشان را تقدیم کردند و به شهادت رسیدند، می‌کوشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همان‌گونه که دشمنان ما پیش‌بینی کردند، ایران اسلامی با همین همت و با همین سرعت پیشرفت تبدیل به یک ابر قدرت الهی و معنوی و قدرتی منطقه‌ای و جهانی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: در انتخابات هم با همین شکوه و همت و با حضور یک‌پارچه امت حضور پیدا خواهیم کرد که یک بار دیگر به دشمن نشان بدهیم بیش از اینکه زورش به کودکان غزه و کودکان بی‌پناه و زن‌ها و مجروحان غزه برسد، هنری ندارد و این هم نه هنر نظامی و نه قدرت‌نمایی است، در واقع آنها نتوانستند به هیچ یک از اهداف شومشان برسند بلکه به زودی با قرارداد آتش بسی که امضا خواهند کرد رزمندگان فلسطین در همان باریکه محاصره شده محدود غزه با دست خالی بر دشمن صهیونیستی به طور قاطع پیروز خواهند شد.

وی افزود: کشور با مشکلاتی مواجه است به ویژه مشکلات معیشتی اقشار ضعیف جامعه که آن هم با همت و اراده دولت محترم و حزب‌الهی که قدم‌های بزرگی در عرصه‌های اقتصادی برداشته، در حال برطرف شدن است و بعد از ۱۰ سال توقف در عرصه اقتصادی شاهد رشد اقتصادی در این دو ساله اخیر بودیم و بانک جهانی پیشرفت ما را در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرد که به فضل الهی و با همت مردم و دولت‌مردان، مشکلات معیشتی جامعه رفع خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از