حالت تاریک
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه؛

بارندگی در کرمانشاه تا سه‌شنبه ادامه دارد

بارندگی در کرمانشاه تا سه‌شنبه ادامه دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارندگی باران طی امروز دوشنبه و فردا تداوم خواهد داشت و در بعضی ساعات سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعد‌ و‌ برق و رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان خواهد شد.

شهناز حق‌پرست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: بر اساس آخرین داده‌های هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو منطقه، که در خصوص آن هشدار نارنجی شماره چهار صادر شده است؛ بارندگی باران طی امروز دوشنبه و فردا تداوم خواهد داشت و در بعضی ساعات سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعد‌ و‌ برق و رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه عنوان کرد: بارش‌ها از امروز تا صبح فردا و در نیمه غربی استان از نمود بیشتری برخوردار است و در برخی نقاط با آب‌گرفتگی معابر و رواناب همراه خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه با تضعیف شرایط ناپایدار، بارش قابل ذکری برای سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود و به دنبال این وضعیت، از روز پنج‌شنبه تا شنبه هفته آینده روند افزایش دمای هوا، مهم‌ترین پدیده مورد انتظار در جو استان خواهد بود.

حق‌پرست بیان داشت: میانگین بارش ۲۴ ساعت گذشته ۳ میلیمتر بوده، همچنین میزان تغییرات بارش امسال نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت ۱۶ درصد افزایش داشته است.

حق‌پرست افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان سومار با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان و شهرستان کرمانشاه با کمینه دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد و بیشینه ۲۳ درجه سلسیوس سردترین نقاط استان بودند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از