حالت تاریک
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی:

10درصد مساجد تخریبی سرپل‌ذهاب هنوز بازسازی نشده‌اند

10درصد مساجد تخریبی سرپل‌ذهاب هنوز بازسازی نشده‌اند

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی گفت: با وجود گذشته شش سال از وقوع زلزله، 10درصد مساجد تخریبی سرپل‌ذهاب هنوز بازسازی نشده‌اند.

حجت‌الاسلام دوستیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: در زمان زلزله سال ۹۶ در سرپل‌ذهاب، ۱۰۵ مسجد شهری و روستایی تخریب شدند، از آن زمان تاکنون با توجه به پیگیری‌ها و مکاتبات انجام گرفته متاسفانه هنوز برای بازسازی ۱۰ مسجد آسیب‌ دیده، اعتباری تامین نشده‌است.  

حجت‌الاسلام دوستیان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و رسیدگی به وضعیت مساجد، مقرر شده در جلسه کارگروه مسجد که در قرارگاه حضرت ولی‌عصر (عج) شهرستان به صورت ماهیانه برگزار می‌شود، مشکلات مساجد به نحو مطلوب رسیدگی شود.  

وی با اشاره هاهمیت مسجد و نقش مساجد در فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی، افزود: از احکام و تاریخچه‏ مساجد پیداست که مقدس‏‌ترین و با اهمیت‏‌ترین مکان روی زمین، مسجد است.  

حجت‌الاسلام دوستیان عنوان کرد: مسجد در آیات و روایات، کانون توحید، پایگاه هر گونه حرکت سازنده، محیطى براى پاک‌سازى عقاید انحرافى، پایگاهى براى دفاع از میراث‌هاى اسلامى و. . . معرفى شده‌است.  

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، در دوران هشت سال دفاع مقدس، ۸۵۰ شهید، ۱۶۳ آزاده و ۸۴۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی‌ کرده‌است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از