حالت تاریک
استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

باز‌بودن راه‌های موفقیت به روی بانوان ایرانی

باز‌بودن راه‌های موفقیت به روی بانوان ایرانی

استاندار کرمانشاه گفت: امروزه در جمهوری اسلامی ایران، راه‌های موفقیت برای بانوان و دختران ایرانی بسته نیست و هر راه موفقیتی که در شأن جایگاه زن در جامعه باشد برای بانوان این مرز و بوم فراهم است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی در جشن دختر ایران که صبح امروز یکشنبه در تالار انتظار با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان کرمانشاه و مدیران استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ما انسان‌ها چه زن و چه مرد، باید خودمان را مستقل و از جانب خداوند ارزشمند بدانیم، چرا که خداوند متعال انسان‌ها را با محبت و لطف آفریده است و انسان را ارزشمند معرفی کرده است، لذا ما باید ارزشمندی خود را فدای دیگران نکنیم ارزشمند دانستن انسان از جانب خداوند در سرنوشت همه مهم است و باید قدر این ارزش را دانست.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: زن در خانواده خدمتکار و پیش‌خدمت نیست و در جامعه نیز این نگاه باید وجود داشته باشد؛ همان‌طور که در خانواده نباید زن مورد ظلم و بی‌توجهی قرار بگیرد در جامعه نیز باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و نباید زندگی یک زن فدای زندگی دیگر افراد شود، لذا آنچه که در فضای نگاه‌های غیرالهی قرار گرفته است غالباً به این سمت تمایل دارد که زن باید در خدمت مطامع، هوس‌ها و خواسته‌های دیگران باشد، اما دین مبین اسلام این موضوع را به صلاح زن نمی‌داند.

صحرایی خاطرنشان کرد: معلمان و مربیان نقش بسیار مهمی در ارائه ارزش و مفهوم زن بودن به دختران جامعه دارند، چرا که دختران باید از دختر بودنشان مفتخر باشند و فکر نکند که اگر از جنس مخالف بودند در جامعه بهتر می‌توانستند عمل کرده و موفق باشند، در حالی که این‌گونه نیست و دختران توانایی‌های خاص خود را دارند که در صورت تلاش مضاعف می‌توانند مراتب پیشرفت و کمال را سریع‌تر از آقایان طی کنند.

استاندار کرمانشاه اذعان کرد: اولین نکته‌ای که دختران موفق باید مدنظر داشته باشند این است که به شخصیت خودشان افتخار کنند و اگر به دختر بودن خود مفتخر بوده و احساس خوبی داشته باشند، همه راه‌های موفقیت معقول برای او باز می‌شود، همان‌طور که در زندگی بسیاری از دختران ایرانی فهرستی از موفقیت‌ها در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی، اقتصادی و... می‌بینیم.


صحرایی در رابطه با راه‌های موفقیت در ایران اسلامی تأکید کرد: امروزه در جمهوری اسلامی ایران، راه‌های موفقیت برای بانوان و دختران ایرانی بسته نیست و هر راه موفقیتی که در شأن جایگاه زن در جامعه باشد برای بانوان این مرز و بوم فراهم است و این به دلیل فطرتی است که خداوند متعال به بانوان عطا کرده است.


نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به استفاده درست از ظرفیت‌های جامعه برای تعالی و کمال جامعه، اذعان کرد: جامعه خوب، جامعه‌ای است که از ظرفیت‌های خود به درستی یا به صورت مناسب استفاده کند که در این صورت بهترین نتیجه را خواهد گرفت.

صحرایی در پایان تصریح کرد: امیدوارم با تلاش دختران خوب جامعه اسلامی، روز‌به‌روز ارزش زن در جامعه ما گرامی‌تر و اثرگذارتر باشد و رشد کند، که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این اتفاق افتاده و با سرعت در حال طی شدن است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از