حالت تاریک
امام جمعه هرسین:

شبهات دینی و فکری دانشجویان پاسخ داده شود

شبهات دینی و فکری دانشجویان پاسخ داده شود

امام جمعه هرسین گفت: افسران جنگ نرم امروز دانشجویان هستند و اگر این قشر به سواد رسانه‌ای لازم مسلح نباشند و بصیرت و کارآمدی لازم را نداشته باشند و شبهات دینی، فکری و ملی آنها پاسخ داده نشود چه بسا دشمن این خلاء را پر کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ۱۶ آذر و روز دانشجو در سخنانی، اظهار داشت: از جمله اقشار مهم و اثرگذار جامعه که همواره دشمنان در آن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری کرده‌اند دانشجویان هستند، همچنان‌ که می‌بینیم در فتنه‌ها دشمنان به‌دنبال یارگیری از این قشر هستند، اما قاطبه دانشگاهیان ما از سلامت نفس، تعهد، بصیرت لازم و دشمن‌شنایی برخوردار هستند و این یک سرمایه بزرگ در کشور ما به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرستان هرسین گفت: جنگ نرم بسیار سخت‌تر از جنگ سخت است، در جنگ سخت دشمن شفاف مواضع خود را اعلام می‌کند ولی در جنگ نرم دشمن در قالب دوست، دشمنی خود را نشان می‌دهد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دانشجویان افسران جنگ نرم هستند و اگر این قشر اثرگذار به سواد رسانه‌ای لازم مسلح نباشند و بصیرت و کارآمدی لازم را نداشته باشند و شبهات دینی، فکری و ملی آنها پاسخ داده نشود چه بسا دشمن این خلاء را پر کند.

وی خاطرنشان کرد: گلایه‌مندی‌هایی در خصوص‌عدم برگزاری روز دانشجو از سوی برخی از دانشجویان وجود داشت که در تماسی که با رؤسای دانشگاه‌ها در شهرستان داشتیم این گله‌مندی را انتقال دادیم و قول مساعد دادند که در روزهای آینده نسبت به برگزاری مراسمی در شهرستان با حضور مسئولان اقدام شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نحوه موضع‌گیری دولت‌مردان آمریکا و اروپا در این خصوص، اظهار داشت: وقتی رژیم صهیونیستی کودکان و زنان را در غزه قتل عام می‌کند این گونه عنوان می‌کنند که حق آنها دفاع است ولی در مقابل، حماس را تروریست معرفی می‌کنند.

امام جمعه شهرستان هرسین افزود: این رفتار متناقض غربی‌ها مسبوق به سابقه است، همچنان که سال گذشته در فتنه‌ای که رخ داد شاهد این موضوع بودیم که به دروغ به بهانه فوت یک خانم کشور را به آشوب کشاندند و جوانان و نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان ما را در کف خیابان به شهادت رساندند و با یک دروغ در حمایت از زن شعار دادند اما این همه زن و بچه را در غزه به شهادت رساندند ولی حمایتی از آنها نشد.

وی تصریح کرد: آیا سازمان‌های بین‌المللی و به ظاهر حقوق بشری نباید از این اقدام متناقض خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خجالت بکشند، البته مردم دنیا در بیش از ۶۰ کشور به خیابان آمدند و در دل اروپا و آمریکا پرچم رژیم صهیونیستی و آمريکا را آتش زدند و پرچم فلسطین را برافراشتند که این بیداری اسلامی ثمره خون شهدای محور مقاومت است در واقع امروز اقتدار کشوری مثل یمن به جایی رسیده است که شیطان بزرگ را تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی گفت: رئیس جمهور اوکراین گفته است که از دریافت کمک‌ها راضی نیستیم اما نمی‌توانیم شکایت کنیم و گفته که از دو جنبه تبعات جنگ غزه با رژیم صهیونیستی نگران هستیم، یکی به خاطر فراموش شدن جنگ اوکراین و دیگری به دلیل انتخابات آمریکا زیرا کمک‌های آمریکا به آنها نمی‌رسد.

 وی افزود: یکی از دولتمردان آمریکایی اخیراً گفته است که‌ امیدی به پیروزی اوکراین نیست و وقت آن رسیده که رئیس جمهور اوکراین را فدای نخست وزیر رژیم صهیونیستی کنیم، این سرنوشت کشورها و حاکمانی است که به شیطان بزرگ تکیه کردند که البته کسانی که خط قرمز خدایی نداشته باشند و فقط دنیوی فکر کنند سرنوشتی غیر از این ندارند

امام جمعه شهرستان هرسین عنوان کرد: جنگ عزه باعث فراموش شدن جنگ اوکراین شد اما رژیم صهیونیستی بداند که آمریکا، این رژیم را برای حفظ منافع خود در منطقه می‌خواهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های مسئولان در تراز انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به پرهیز از خود رای بودن اشاره کرد برهمین اساس مسئولان باید ایده و نظرات سالم دیگران را بپذیرند ولو با سلیقه آنها همراه نباشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اظهار داشت: نظارت دقیق و مستمر بر زیر مجموعه خود نیز اهمیت دارد تا جایی که مولی علی(ع) به مالک اشتر می‌فرماید که از ماموران مخفی، افراد امین و راستگو و مورد اعتماد برای نظارت بر کارگزاران انتخاب کنید با این حال یکی از معایب در بازرسی‌های برخی از ادارات این است که متأسفانه قبلاً اطلاع‌رسانی می‌شود درنتیجه کاستی‌ها به چشم نمی‌آید و تظاهر به اصلاح خواهد شد و نیز موجب‌ امانتداری و مدارا با زیردستان می‌شود.

امام جمعه شهرستان هرسین افزود: بازرسی‌ها باید مستمر باشد، با این حال برخی اوقات مشاهده می‌شود که یک کالایی در مغازه‌ها قیمت‌های متفاوتی دارد که نشان دهنده این است نظارت لازم و کافی بر این موارد انجام نمی‌شود و سلیقه‌ای کار صورت می‌گیرد.

وی مورد بعدی را ضرورت رعایت عدالت در مسئولین عنوان و تصریح کرد: فرصت‌ها مثل ابر می‌گذرد و آنچه که بر جای می‌ماند خدمت به خلق است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اظهار داشت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته دو نکته را خدمت فرماندار محترم عنوان می‌کنیم، یکی از مواردی که در جلسات هم تذکر داده شده این است که در بحث جوانی جمعیت چه کاری انجام گرفته است زیرا جای تأسف دارد که در ادارات ما بسیاری از کارمندان مجرد هستند و برخی از مدیران نسبت به فرزندآوری اهتمامی ندارند.

امام جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: موضوع جوانی جمعیت به قدری اهمیت دارد که آمریکا قانون سقط جنین را لغو کرده است از سوی دیگر چطور می‌شود مسئولی که خود توجهی به این موضوع ندارد زیر مجموعه خود را به این موضوع توصیه کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی افزود: چند روزی بود که شاهد گرانی گاز مایع در شهرستان هرسین بودیم که با پیگیری دولت این موضوع به حال سابق برگشت ولی متأسفانه این موضوع دستاویزی برای افراد سودجو شده است که قیمت آن هنوز در شهر هرسین به روال سابق برنگشته است برهمین اساس درخواست داریم که مسئولان مربوطه این موضوع را پیگیری کنند.

 

شبهات دینی و فکری دانشجویان پاسخ داده شود

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از