حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
به‌مناسبت روز ملی روستا صورت می‌گیرد؛

برگزاری جشنواره ورزشی جام پرچم در کرمانشاه

برگزاری جشنواره ورزشی جام پرچم در کرمانشاه

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه از برگزاری اولین دوره جشنواره بازی‌های بومی، محلی، آئینی و اقوام با عنوان جام پرچم به مناسبت روز ملی روستا در کرمانشاه خبر داد.

زهرا کشتمند در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی از برگزاری اولین دوره جشنواره بازی‌های بومی، محلی، آئینی و اقوام با عنوان جام پرچم به مناسبت روز ملی روستا خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره هفته آینده در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

 

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه افزود: این مسابقات با هدف احیای آئین‌های بومی و محلی، آداب و رسوم گذشتگان و تقویت نشاط اجتماعی در محلات و روستاهای استان برگزار می‌شود.

 

وی گفت: در این مسابقات تیم‌هایی از ۱۴ شهرستان کرمانشاه شرکت می‌کنند و تیم‌های برتر به مسابقات کشوری که در هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

 

کشتمند خاطرنشان کرد: شهرستان‌های استان را به چهار گروه شامل گروه شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب، گروه شهرستان‌های دالاهو، اسلام آبادغرب و کرمانشاه، گروه هرسین، کنگاور و سنقر و کلیایی و گروه جوانرود، ثلاث باباجانی، پاوه و روانسر تقسیم کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه بازی‌های هفت سنگ مهارتی، دال پلان، تیر و کمان سنتی در تمام کشور به‌صورت همزمان اجرا می‌شود، گفت: همه گروه‌های سنی مختلف با جنسیت مذکر و مونث می‌توانند در این بازی‌ها به رقابت بپردازند.

 

کشتمند در ادامه با اشاره به گذشت چند ماه از آغاز مسابقات مینی فوتبال جام پرچم در روستاهای کرمانشاه، خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها بین 21 هزار نفر در سطح کشور اجرا شده که در ادامه اعزام بانوان برای مرحله کشوری بیستم مهرماه و اعزام آقایان 26 مهرماه سال‌جاری انجام می‌شود.

 

رئیس هیئت ورزش روستایی کرمانشاه از جام پرچم به‌عنوان یکی از رویدادهای بی‌سابقه در ورزش روستایی استان یاد کرد و افزود: تاکنون مسابقه‌ای را به این گستردگی در روستاهای استان نداشته‌ایم.

 

وی یادآوری کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌های بومی محلی و آیینی اقوام ایران موجب احیا و توسعه این نوع بازی‌ها می‌شود .

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از