حالت تاریک
فرماندار سرپل‌ذهاب:

فعالیت کوله‌بری در مرز تیله‌کوه انجام خواهد شد

فعالیت کوله‌بری در مرز تیله‌کوه انجام خواهد شد

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: با بازگشایی مرز تیله‌کوه و فعالیت بازارچه مرزی در آینده نزدیک بخش کوله‌بری نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، صبح امروز چهارشنبه آخرین وضعیت بازگشایی مرز تیله‌کوه در شهرستان سرپل‌ذهاب طی جلسه‌ای با حضور مسئولان دو کشور ایران و عراق مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که با حضور مشاور استاندار در امور کشور عراق، فرماندار سرپل‌ذهاب و فرماندهان قرارگاه سپاه قدس از سوی جمهوری اسلامی ایران و مدیر پایانه مرزی پرویزخان، مدیر گمرک پرویزخان و مدیر امنیت مرز تیله کوه از سوی کشور عراق برگزار شد آخرین وضعیت بازگشایی مجدد مرز تیله‌کوه بررسی شده و هماهنگی‌های لازم برای بازگشایی هرچه سریع‌تر این مرز انجام گرفت.

صدراله بابلی در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: در پی دستورات استاندار کرمانشاه و پیگیری‌های ویژه‌ای که مشاور استاندار در امور عراق داشت، جلسات متعددی با طرف عراقی برای بازگشایی مرز تیله‌کوه برگزار شده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: از اولین جلسه تاکنون تکمیل زیرساخت‌های مرز تیله‌کوه در دستور کار بوده و امروز تمامی زیرساخت‌ها آماده انجام فعالیت‌های تجاری و بازرگانی است.

وی تصریح کرد: تجارت و بازرگانی ابزاری است که حسن هم‌جواری را در مرزها ایجاد می‌کند و بازارچه تیله کوه می‌تواند بسترساز این حسن هم‌جواری باشد.

بابلی با اشاره به آمادگی شهرستان در مرز برای بازگشایی مرز تیله‌کوه، اذعان داشت: در عراق نیز تقریبا این آمادگی وجود دارد و بخش کمی از زیرساخت‌ها مانده که در آینده نزدیک احداث خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: بخش کوله‌بری یکی از مطالبات مردم شهرستان است که مورد تاکید ویژه استاندار کرمانشاه هم قرار گرفت و این موضوع ذیل بازارچه مرزی است که با بازگشایی مرز و فعالیت بازارچه مرزی در آینده نزدیک بخش کوله‌بری نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

بابلی خاطرنشان کرد: بازگشایی بازارچه تیله‌کوه باعث رونق اقتصادی منطقه شده و ضمن اشتغال‌زایی برای مردم خصوصا قشر جوان، آمار بیکاری شهرستان را کاهش خواهد داد.

وی در پایان افزود: ما به صورت کامل آماده بازگشایی مرز هستیم و به محض اینکه طرف عراقی این آمادگی را داشته و آن را اعلام کند بلافاصله فعالیت بازارچه مرزی تیله‌کوه را آغاز خواهیم کرد.


عدم آمادگی زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی مرز تیله‌کوه

عباس‌علی اسماعیل؛ مدیر پایانه مرزی پرویز خان در کشور عراق نیز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: جلسه‌ای با حضور مسئولانی از جمهوری اسلامی ایران برای بررسی وضعیت بازگشایی مرز تیله‌کوه برگزار شد که درخصوص موضوعات مختلف تبادل نظر انجام گرفت.

وی افزود: جلسات قبلی درباره بازگشایی فعالیت کوله‌بری در مرز تیله‌کوه برگزار شده ولی در این جلسه مقرر شد که بخش بازارچه این مرز بازگشایی شود و کوله‌بری نیز در ذیل این موضوع فعالیت کند.

مدیر پایانه مرزی پرویز خان در کشور عراق تصریح کرد: مشکلاتی که باعث شده این مرز فعلا بازگشایی نشود عموما به عدم آمادگی زیرساخت‌های لازم در مرز تیله‌کوه مربوط می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر با تکمیل زیرساخت‌ها شاهد بازگشایی این مرز و آغاز فعالیت‌های تجاری و بازرگانی بین دو کشور باشیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از