پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-28 18:47 - شماره خبر : 10107 0
جانشین فرمانده سپاه کنگاور:

برگزاری کنگره‌های شهدا و الگوسازی برای جامعه

جانشین فرمانده سپاه کنگاور گفت: یکی از اهداف برگزاری کنگره شهدا معرفی الگوهای ناب و واقعی به جامعه امروزی است زیرا انتقال پیام و آرمان‌های شهدا به نسل جوان نیازمند معرفی شهدا و ایثارگری‌های آن‌ها است.

 ابوذر حیدری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا را برنامه‌ای بسیار مفید و ارزشمند برشمرد و عنوان کرد: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها جوانان و نوجوانان را با اهداف و آرمان‌هایی که شهیدان به خاطرش از جان عزیز خود گذشته و جان‌فشانی کرده‌اند، آشنا و مانوس کرد. 

وی هدف و مقصود دیگر از این برنامه‌ها را روح سپاسگزاری و قدردانی از ایثار شهدا برشمرد و تاکید کرد: شهدا با گذشتن از جان شیرینشان از خاک مقدس کشور حفاظت کردند و ما اکنون وظیفه داریم این دلاوری‌ها را به نسل جوان بنمایانیم.

حیدری در خصوص تأثیر این کنگره‌ها بر نسل جوان نیز خاطرنشان کرد: نیاز امروز جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهداست لذا با نظر به این موضوع که این جوانان عزیز هم‌عصر و معاصر با شهدا نبوده‌اند این رشادت‌ها، دلاوری‌ها و از خود گذشتگی‌ها و فداکاری‌ها را به وضوح لمس و درک نکرده، باید در این زمینه و در راستای انتقال مفاهیم ارزشمند جهاد و شهادت تلاش مجاهدانه کرد.

جانشین فرمانده سپاه کنگاور اذعان داشت: باید کوشید شهدا را به زبان و شیوه‌های نو و بروز و زبانی که جوان و نوجوان می‌پسندند معرفی کرد. 

وی ابراز داشت: محتوای ما در آشنایی و معرفی شهدا به جوانان بسیار غنی، عمیق و اثرگذار است و ما هر جا که توانستیم با زبان هنرمندانه به بیان ایثار و شهادت‌ها و سبک زندگی شهدا پرداختیم و مطمئناً می‌توانیم نتیجه مطلوب را به دست آوریم.

حیدری در ادامه به برگزاری برنامه‌های شهرستان در زمینه کنگره شهدا نیز اشاره کرد و گفت: درسطح شهرستان با تدبیر مسئولان و مجموعه ارزشمند سپاه برنامه‌های متنوع و متعددی همزمان با هفته دفاع مقدس، برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده است که برگزاری یادواره‌های خانگی و محله‌ای آبروی محله، برگزاری خاطره‌گویی توسط پیشکسوتان و فرماندهان عرصه جهاد و شهادت، تجلیل از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و حضور روایتگران این عرصه در مدارس و بیان مفاهیم ناب شهدا در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان، برگزاری یادواره لاله‌های روشن در سطح مدارس را می‌توان از جمله این اقدامات برشمرد.

جانشین فرمانده سپاه کنگاور در پایان اظهار داشت: از پروردگار متعال خواهانم به ما کمک فرماید که فردای قیامت در محضر پروردگار متعال و شهدای گران‌قدر، سرافکنده و شرمنده نباشیم و بتوانیم گامی مؤثر و مفید در این زمینه برداریم.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VMaqD
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار