پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-28 18:40 - شماره خبر : 10106 0
مدیرکل حفظ آثار استان کرمانشاه تأکید کرد:

برگزاری یک‌هزار برنامه در هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس بیش از هزار برنامه متنوع در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سردار بهروز خوشبخت، در نشست خبری که ظهر امروز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه با حضور خبرنگاران در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، در خصوص اهم برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کرمانشاه اظهار داشت: در چهارم مهرماه میزبان مراسم بزرگداشتی برای تجلیل از ۶ هزار نفر پیشکسوتان دفاع مقدس خواهد بود، این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مقام معظم رهبری و همزمان با تجلیل از یک میلیون پیشکسوت در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه عنوان کرد: گلباران و عطرافشانی گلزار شهدا و حرم شهدای گمنام در سراسر استان با حضور مسئولان ارشد استانی و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در مدارس و مراکز آموزش عالی استان با شعار «در راه فتح قله‌ایم»، از ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس هستند که در روز پنجم مهرماه برگزار خواهند شد.

خوشبخت از دیدار فرماندهان و مسئولان ارشد استان با نماینده ولی فقیه در هفته دفاع مقدس در جهت تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: در هفته دفاع مقدس مراسم بزرگداشت روز ملی و مقاومت گیلانغرب به عنوان دومین شهر مقاوم کشور در روز چهارم مهرماه برگزار می‌شود.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای برگزاری یادواره شهدا یاد کرد و گفت: برگزاری ۱۵۰ یادواره شهدا توسط نیروهای مسلح از برنامه‌های ارزشمندی است که در کنار ۶۰ برنامه و مسابقه در حوزه‌های مختلف از جمله ورزشی، فرهنگی و... در سراسر استان کرمانشاه، اجرا می‌شود و در هفته دفاع مقدس از ۲۰ عنوان کتاب برگزیده مکتوب و صوتی رونمایی خواهد شد.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری بیش از یک هزار برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بزرگداشت نقش اصناف، عملیات کمان ۹۹ و تجلیل از خانواده شهدای هوانیروز، شب‌های خاطره‌گویی، نکوهداشت روز زنان در دفاع مقدس، تجلیل از دانش آموزان برتر، افتتاح پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم و... از جمله اقداماتی هستند که در قالب یک هزار عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در سطح استان کرمانشاه انجام می‌شوند.

خوشبخت در ادامه به آخرین وضعیت موزه‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش قابل توجه استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس، سه موزه برای کرمانشاه در نظر گرفته شده که دو موزه در مراحل نهایی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: موزه گیلان‌غرب در بخش ابنیه تقریباً تکمیل است و موزه‌آرایی آن بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و موزه فرهنگی مرصاد نیز از لحاظ ساختمانی ۸۰ درصد پیشرفت داشته و بیش از ۴۰ درصد کارهای موزه‌آرایی آن به انجام رسیده است.


خوشبخت با اشاره به تغییر مکان باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه، اذعان کرد: بر اساس مصوبات گذشته محل فعلی بنیاد حفظ آثار که یادمان بمباران پناهگاه پارک شیرین است برای احداث باغ موزه دفاع مقدس مشخص شده بود، اما در نهایت زمینی به مساحت ۱۴ هکتار در نزدیکی هوانیروز برای این پروژه اختصاص پیدا کرد که فاز اول این پروژه ۷ هزار و ۱۰۰ متر مربع است که ان شاء‌الله ظرف دو سال آینده تکمیل خواهد شد.

در پایان این نشست خبری از سه جلد کتاب با نام «داستان جواد» درباره زندگی دانشجوی شهید محمدجواد شمسی و همچنین کتاب‌های «زنبورهای کافر» و «باید دفن‌شان کنیم» رونمایی شد و با اهدای لوح تقدیر از نویسندگان این آثار تجلیل به عمل آمد.


انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4xXWd
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار