حالت تاریک
رئیس شورای شهر کرمانشاه:

بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه غیرواقعی است

بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه غیرواقعی است

رئیس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به تحقق ۵۰ درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه طی سال گذشته گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه با وجود نواقص بسیار زیاد غیرواقعی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ خسرو زرافشانی عصر امروز یک‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمانشاه با تبریک روز ملی شوراها اظهار داشت: شورا نهادی مردم‌نهاد است که باید در راستای منافع مردم حرکت کند و گام بردارد.

رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ در قالب یک لایحه کامل و جامع به شورای شهر ارسال نشده بلکه به دلیل ناقص بودن آن با وجود تصویب کلیات اما جزئیات آن به تصویب نرسیده است و علت این مشکل به‌کارگیری نیروهای غیرمتخصص در بدنه مدیریت شهرداری کرمانشاه است.

زرافشانی تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی صورت گرفته تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه بودجه سال ۱۴۰۳ پس از اصلاح توسط شهرداری کرمانشاه به تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

وی ادامه داد: ۳۰ دی‌ماه سال گذشته لایحه بودجه تحویل شورای شهر کرمانشاه شد اما به دلیل نواقص موجود با ۵۱ روز تأخیر در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ لایحه مجدد تحویل شورای شهر شد و کلیات آن به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر کرمانشاه بیان کرد: بودجه شهرداری کرمانشاه سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۵۰ درصد محقق شده اما با این وجود شهرداری امسال بودجه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی را پیش‌بینی کرده است که این افزایش جای تعجب دارد.

زرافشانی عنوان کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری کرمانشاه بر اساس قانون باید ۲۸ درصد بودجه محقق شده سال گذشته افزایش پیدا کند و اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز دارای مشکلات اساسی در هزینه‌کرد است.

وی اضافه کرد: موارد اصلاحی مد نظر اعضای شورای شهر در بودجه سال ۱۴۰۲ به شهرداری کرمانشاه اعلام شده که به عنوان نمونه سایر هزینه‌های متفرقه از ۱۲ میلیارد تومان به ۲۷ میلیارد تومان رسیده است که پس از تصویب توسط شورای شهر این بندها توسط کمیسیون تطبیق بررسی خواهد شد.

رئیس شورای شهر کرمانشاه افزود: مدیران باید در چهارچوب قانون در جایگاه‌های مدیریتی منصوب شوند و تا‌کنون هيچ‌کسی را برای مدیریت در بدنه شهرداری معرفی نکرده‌ام و تنها داشتن تخصص برای گرفتن مسئولیت مورد نیاز است.

زرافشانی با انتقاد از اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: بودجه سال جدید بر اساس واقعیت‌ها تنظیم نشده و سال گذشته نیز از اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی برای آسفالت تنها ۷۵ میلیارد تومان هزینه شده اما در اصلاحیه موارد خاصی به صورت زیاد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: جلسات چند وقت اخیر شورای شهر بدون مشکل برگزار شده و بر اساس قانون تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد و در نهایت پس از تصویب شورا این کمیسیون تطبیق خواهد داد و در نهایت کمیته حل اختلاف مصوبات را برای اجرا ابلاغ می‌کنند.

رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت: اصلاحیه بودجه شهرداری کرمانشاه هنوز آماده نشده اما باید توجه داشت که وقتی شهرداری کرمانشاه نتوانسته بودجه سال گذشته خود را به صورت کامل یا ۸۰ درصدی محقق کند چطور بودجه به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرده است‌.

زرافشانی بیان کرد: برای اینکه مشکلی در مدیریت شهر کرمانشاه وجود نداشته باشد اجازه هزینه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به شهرداری داده شده اما یکی دیگر از مشکلات آن است که شهردار کرمانشاه به همراه خانواده در این شهر سکونت ندارند و بارها این موضوع به دستگاه‌های نظارتی اعلام شده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی شهرداری کرمانشاه عدم تمکین به قانون است و باید برای حل مشکلات رعایت قانون در اولویت قرار گیرد و شهردار باید پاسخگوی مشکلات موجود مانند جمع‌آوری زباله و سگ‌های ولگرد باشد.

رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت: قانون اجازه نصب و راه‌اندازی دکه‌های جدید را نمی‌دهد اما شاهد افزایش تعداد این دکه‌ها در معابر شهری هستیم و تعداد شرکت‌های طرف قرداد شهرداری کرمانشاه نیز در حال افزایش است تغییر وضعیت پرسنل شهرداری نیز بدون هیچگونه قید جزئیات در بودجه سال ۱۴۰۳ پیشنهاد شده است.

زرافشانی عنوان کرد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار سایر هزینه‌های رفاهی برای پرسنل شهرداری بوده که این مقدار هزینه نشده اما در موارد دیگر در اصلاحیه برخی موارد افزایش بسیار زیادی داشته که مورد انتقاد است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از