حالت تاریک
رئیس هیأت اسکیت مطرح کرد؛

بی‌نتیجه‌ماندن تلاش‌ها برای راه‌اندازی پیست اسکیت در کرمانشاه

بی‌نتیجه‌ماندن تلاش‌ها برای راه‌اندازی پیست اسکیت در کرمانشاه

رئیس هیأت اسکیت استان کرمانشاه گفت: متأسفانه پیست مسابقات اسکیت به دلیل کمبود بودجه فاقد گارد محافظ است به همین خاطر استاندار لازم برای برگزاری مسابقات را ندارد.

سامان شیرزادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه در حال حاضر هیأت اسکیت استان کرمانشاه از وضعیت خوبی برخوردار است و از ۱۴ شهرستان، ۱۲ شهرستان فعال هستند، اظهار داشت: آموزش اسکیت به صورت مستمر در این شهرستان‌ها داده می‌شود در کرمانشاه نیز تیم اسکیت فعال بوده و در آمادگی خوبی به سر می‌برد.

 

رئیس هیأت ورزشی اسکیت استان کرمانشاه عنوان کرد: در هفته جاری از ۹ تا ۱۱ خردادماه یک دوره مربیگری کشوری درجه سه در شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد و روز ۱۵ خردادماه نیز با توجه به فعال بودن پیست سرعت یک دوره بازآموزی اسکیت سرعت در سطح استان با حضور مدرس درجه یک فدراسیون اسکیت برگزار خواهد شد.

 

 

شیرزادی در رابطه با برگزاری دوره مربیگری و حضور مدرسان کشوری، اذعان کرد: این دوره‌ها با حضور مربیان و مدرسان کشوری برای بروز بودن و بالا رفتن سطح مربی‌های استان است که از اتفاقات ورزش اسکیت روز دنیا جا نمانند و این مباحث در خصوص آموزش در سال جاری به صورت مستمر اتفاق  خواهد افتاد.

 

رئیس هیأت اسکیت استان با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی، خاطرنشان کرد: در ماه گذشته مسابقات انتخابی تیم ملی پیست سرعت برگزار شد اما متأسفانه با یک بدشانسی، بازیکن استان کرمانشاه نفر چهارم شد و نتوانست در تیم ملی حضور داشته باشد در حالی که در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در تیم ملی داشتیم.

 

وی در ادامه افزود: طبق تقویم ارائه شده به فدراسیون، مسابقات زیادی در سطح استان پیش رو داریم که این مسابقات در سطح شهرستان‌های مختلف استان کرمانشاه با حضور ورزشکاران در رده‌های سنی مختلف برگزار خواهد شد.

 

شیرزادی در رابطه با عدم میزبانی استان کرمانشاه در مسابقات کشوری و بین‌المللی، بیان کرد: متأسفانه پیست مسابقات اسکیت به دلیل کمبود بودجه فاقد گارد محافظ است به همین خاطر استاندارد لازم برای برگزاری مسابقات را ندارد که با برطرف شدن این مشکل استان کرمانشاه قطعاً می‌تواند میزبان مسابقات کشوری اسکیت باشد.

 

رئیس هیأت اسکیت استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در ادوار گذشته پنج دوره میزبان مسابقات ماراتن قهرمانی کشوری در بلوار طاق بستان بوده اما در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود نمی‌توانیم میزان مسابقات کشوری باشیم یا حتی درخواست میزبانی کنیم و این نیازمند توجه ویژه مسئولان استان است.

 

شیرزادی در پایان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص تجهیز پیست برای مسابقات کشوری، تصریح کرد: برای رفع مشکلات پیست مسابقات، نزدیک به سه سال پیگیری مستمر و رایزنی‌ با اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه صورت گرفته است و پیشنهاد اولیه داده شده اما متأسفانه هنوز تخصیصی برای شروع کار داده نشده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از