حالت تاریک
رییس سازمان بسیج پیشکسوتان استان کرمانشاه:

تأثیرگذاری رسانه بر مردم غیرقابل انکار است

تأثیرگذاری رسانه بر مردم غیرقابل انکار است

رییس سازمان بسیج پیشکسوتان استان کرمانشاه گفت: برنامه رسانه‌های غربی بر افکار عمومی تأثیرگذاری بیشتری دارند.

جهانگیر کریمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: امروز رسانه به عنوان یکی از ابزارهای مهم زندگی شناخته می‌شود که بیشترین تاثیرگذاری را بر روی مردم دارد.

 رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان ایثار و شهادت سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: رسانه مانند تیغه دو لبه‌ای است که هم می‌تواند در جهت مثبت و هم منفی استفاده شود.

 وی گفت: استکبار جهانی در زمینه رسانه‌ای بسیار قدرتمند عمل می‌کند و در این زمینه از امکانات، تجهیزات و قدرت بیشتری برخوردار است. 

 کریمی خاطرنشان کرد: متاسفانه رسانه‌های غربی نسبت به رسانه‌های داخلی تاثیرگذاری بیشتری بر روی افکار عمومی جامعه داشته‌اند. 

 وی ادامه داد: اگر مردم پیام‌هایی را که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و رسانه‌های مختلف دریافت می‌کنند با سواد رسانه‌ای و تجزیه و تحلیل کافی و درست، بررسی کنند و ببینند که اخبار از جانب چه کسی، از چه طریق و با چه هدفی منتشر می‌شوند بهتر می‌توانند به اصل موضوع پی ببرند.

 این مقام مسئول تصریح کرد: اگر مردم سواد و قدرت تجزیه و تحلیل اخبار دریافتی را نداشته باشند گرفتار موضوعاتی همچون شایعه و تقطیع سخنان افراد سرشناس جامعه می‌شوند و دشمن نیز از این عدم آگاهی جامعه سوء استفاده می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه شنیده‌ها حاکی از این است که در دانشگاه‌های بعضی از کشورهای غربی سواد رسانه‌ای به‌عنوان یک رشته مستقل آموزش داده می‌شود، گفت: در کشور ما کار زیادی در این زمینه صورت نگرفته است از این رو در مسائلی همچون مرگ خانم امینی و انتشار بعضی از شایعات در جامعه شاهد کمبود سواد رسانه‌ای در میان مردم بودیم.

 کریمی افزود: هدف دشمن از شایعه‌افکنی و دامن‌زدن به آن از طریق رسانه‌ها بر هم زدن تعادل روحی و روانی جامعه است تا از این طریق مقاصد شوم خود را دنبال کند.

 وی بیان کرد: همچنان که در گذشته و در قضایای مختلف شاهد بوده‌ایم، مردم اگر به اندازه کافی از سواد رسانه‌ای و قدرت تشخیص خوب از بد برخوردار نباشند گرفتار دام‌های رسانه‌ای می‌شوند.

 مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: شعارهای عوام فریبانه‌ای همچون زن، زندگی آزادی که از طریق رسانه‌های معاند ترویج می‌شوند در اصل برای لطمه زدن به دین هستند. 

 وی افزود: دشمنان در اصل با مردم و موجودیت ایران اسلامی مشکل دارند اما چون مردم از اهداف اصلی آنها بی‌خبر هستند عموماً در دام شایعات و مباحث ظاهر فریبانه آنها می‌افتند و در زمینی که آنها طراحی کرده‌اند، بازی می‌کنند لذا داشتن بصیرت و سواد رسانه بسیار اهمیت دارد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از