حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خبر داد:

افزایش تعداد داوطلبان تأییدصلاحیت‌شده‌ مجلس در کرمانشاه

افزایش تعداد داوطلبان تأییدصلاحیت‌شده‌ مجلس در کرمانشاه

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از افزایش تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت‌شده در حوزه‌های انتخابیه استان خبر داد و گفت: تاکنون تعداد ۲۵۵ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تأیید شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»، علی شعبانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه یازدهم بهمن‌ماه در جلسه ستاد انتخابات استان کرمانشاه که در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به‌طور معجزه‌آسا به رهبری امام راحل با پشتوانه مردم به پیروزی رسید.

 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه بقای انقلاب به خواست و اراده مردم است، افزود: ملت ایران همیشه در صحنه حضور داشته‌اند و امسال نیز در یازدهم اسفندماه حماسه دیگری را خلق خواهند کرد و شاهد حضور آنها در پای صندوق های رأی خواهیم بود.

 

وی در ادامه گفت: شورای نگهبان اسامی تعداد دیگری از نامزدها را که صلاحیت آنها احراز نشده بود یا رد شده بودند را مجدد بررسی کرد و آمار افزایش پیدا کرد.

 

شعبانی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه دالاهو با تأیید صلاحیت چهار نامزد دیگر تعداد داوطلبان به ۲۸ نفر رسید، همچنین در حوزه انتخابیه سنقر با تأییدصلاحیت یک نامزد شمار داوطلبان این حوزه ۲۵ نفر است.

 

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه قصرشیرین با تأیید صلاحیت سه نامزد دیگر تعداد داوطلبان به ۲۳ نفر و همچنین تأیید صلاحیت یک نفر در حوزه اورامانات شمار داوطلبان به ۱۶ نفر رسید.

 

شعبانی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه کرمانشاه با تأیید صلاحیت ۲۱ نفر اکنون شمار داوطلبان ۱۲۵ نفر و همچنین در حوزه انتخابیه کنگاور و هرسین با تأیید صلاحیت ۶ نفر دیگر تعداد داوطلبان به ۲۸ نفر افزایش یافت.

 

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۲۵۵ داوطلب نمایندگی مجلس شورای در استان تأیید شدند، خاطرنشان کرد: البته این آمار احتمالا افزایش پیدا خواهد کرد چون پرونده اعتراض‌های سایر نامزدها در شورای نگهبان در دست بررسی است.

 

شعبانی بیان کرد: تعداد کل شعب اخذ رأی در استان کرمانشاه ۱۳۶۰ است که تعداد ۶۳۶ شعبه در کرمانشاه، ۱۰۱ شعبه در سنقر، ۱۳۲ شعبه در اسلام‌آبادغرب، ۵۶ شعبه در دالاهو، ۱۶۹ شعبه در جوانرود است.

 

وی ادامه داد: برای شهرستان ثلاث باباجانی ۴۹ شعبه، برای صحنه ۸۶ شعبه، برای پاوه ۷۴ شعبه، برای گیلانغرب ۸۶ شعبه و برای شهرستان سرپل‌ذهاب ۱۰۰ شعبه در نظر گرفته شده است.

 

شعبانی گفت: تعداد یک‌هزار و ۱۱۷ صندوق ثابت برای شهر و تعداد ۶۴۲ صندوق سیار برای روستاها در نظر گرفته شده است که تعداد صندوق‌ها بر اساس تراکم جمعیتی و تلاش بر این است که حضور مردم تسهیل شود.

 

وی در ادامه با اشاره به فضای عدالت رسانه‌ای افزود: بر اساس قانون جدید فضایی در رسانه ملی برای تبلیغات داوطلبان مهیا شده است.

 

شعبانی تصریح کرد: تعداد ۶ شبکه برای حوزه‌های انتخابیه در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده که به‌صورت ۲۴ ساعته در اختیار مخاطبان است و همچنین شرایط برای مناظره داوطلبان نیز فراهم شده است.

 

 وی با بیان اینکه این ۶ شبکه که با نام‌های بومی محلی نامگذاری شده‌اند، گفت: شبکه «شاهو» در حوزه انتخابیه پاوه، ثلاث‌باباجانی، روانسر و جوانرود، «امروله» در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه، «مرصاد» در حوزه انتخابیه دالاهو و اسلام آبادغرب،«مادیان‌کوه» در حوزه انتخابیه سنقر، «بازی دراز» در حوزه انتخابیه سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب و همچنین شبکه «طاق‌وسان» در حوزه انتخابیه کرمانشاه برای همشهریان راه‌اندازی شده است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش زمان اعلام تأیید صلاحیت نهایی داوطلبان را هجدهم بهمن‌ماه اعلام کرد و گفت: در یکم اسفندماه نیز اسامی نهایی داوطلبان اعلام می‌شود.

 

شعبانی با اشاره به قانون تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تصریح کرد: تاکنون تعداد ۶ نفر از داوطلبان به‌دلیل تبلیغات زودهنگام به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

 

وی با تأکید بر اینکه مجریان انتخابات باید کاملا بی‌طرف باشند، گفت: دولت و از جمله استانداری کرمانشاه طرفدار هیچ کاندیدی نیست بلکه هدف برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت مردم است.

انتهای خبر/

افزایش تعداد داوطلبان تأییدصلاحیت‌شده‌ مجلس در کرمانشاه

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از