حالت تاریک
توسط ائمه جمعه استان کرمانشاه مطرح شد؛

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ائمه جمعه استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در ایام‌الله دهه مبارک فجر و در آستانه ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی، دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را تبیین کردند.

ضرورت توجه به خدمات انقلاب در روشن‌گری‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کنگاور، با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر شهدا را اسطوره‌هایی دانست که برای شکوفایی این انقلاب جان خود را در کفه ترازو گذاشتند و خالصانه پیشکش این انقلاب کردند.

وی جانبازان را به تعبیر امامین انقلاب چشم و چراغ این انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: آرامش امروزی همه ما مرهون خون‌های پاک شهدا و رشادت‌های جانبازان جان برکف است لذا باید در انتخاب‌هایمان دقت کنیم و بتوانیم با انتخاب فرد اصلح و پیشرفت روزافزون کشور ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم.


ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گیلانغرب، اظهار داشت: انقلاب حاصل یک نهضت ۱۵ساله امام راحل و حاصل سال‌ها مجاهدت علمای بزرگ از میرزاکوچک‌خان جنگلی، میرزای شیرازی، شهید فضل‌الله نوری، ستارخان و باقرخان و نهایتاً امام راحل بود که با تدبیر خود این زحمات مجاهدین را با پیروزی انقلاب به ثمر رساند.

وی افزود: در چنین روزی امام راحل وارد ایران شد که مردم ۳۳ کیلومتر به  استقبال ایشان رفتند همچنین برآورد ۴ میلیون نفری استقبال از عظمت و حب مردم به امام خمینی (ره) حکایت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی گفت: انقلاب امام خمینی (ره) درصدد تربیت تعهد افراد و پرورش معنویت در جامعه بود و به تعبیر مفسرین، امام راحل زلزله‌ای عاطفی و سیاسی در دنیا ایجاد کرد، طاغوت را دگرگون و دولت‌های استکباری را به سخره گرفت.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید  و اظهار داشت: امروز وظیفه ماست تا از دستاوردهای انقلاب یاد کنیم و در این مسیر در جامعه  ره‌آورد انقلاب  را تبیین کرد چه اینکه امام راحل حیثیت ایران را در جهان احیا کرد و عزت را به مردم بازگرداند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی گفت: یکی از بهترین دستاوردهایی که امام راحل بر آن تاکید داشت اقامه قسط و عدل در جامعه بود.



انقلاب اسلامی  در تمام عرصه‌ها منشا افتخار است

ماموستا ملا سید محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جوانرود با گرامیداشت  ۴۵مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی  در تمام عرصه‌ها منشا عزت، افتخار، پیشرفت و توسعه برای کشور بوده است.

وی  در ادامه فقر و گرانی را بخشی از مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: مسئولان  برای حل مشکلات مردم باید تمام تلاش خودرا به‌کارگیرند چرا که مردم ما در تمام عرصه‌ها پشتیبان انقلاب و دستاوردهای آن بوده‌اند.


آزادی از برکات معنوی انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با بیان اینکه برکات معنوی انقلاب اسلامی برکاتی است که اصلاً قابل قیاس نیست، گفت: یکی از آن‌ها استقلال است، ما ملتی بودیم که در همه عرصه‌ها وابسته به بیگانگان بودیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه جامعه پرجمعیتی نبودیم اما اکثر اقلام مورد نیاز مردم از خارج وارد می‌شد و در عرصه صنعت، پزشکی و نظامی وابسته بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: شاه ملعون فقط نگاهش به سفارت آمریکا و انگلیس بود که ببیند سفرای این کشورها چه دستوری می‌دهند در آن زمان بخشی از خاک کشور را که در جنوب خلیج فارس واقع شده بود به آمریکایی‌ها دادند البته از این دست خیانت‌های بزرگ در طول دوران ستمشاهی پهلوی کم نبوده است.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: از نظر امنیتی سازمان امنیت ما را موساد ایجاد کرد و توسط آمریکا و انگلیس نظارت می‌شد یعنی حتی از نظر امنیتی ما اختیاری از خودمان نداشتیم.

وی ادامه داد: از نظر اقتصادی هم صد درصد وابسته بودیم لذا استقلال یکی از برکات معنوی انقلاب اسلامی بود که نصیب ما کرد اکنون برخی از کشورها تقاضا دارند صف کشیده‌اند که از موشک، ماهواره و پهباد بخرند.

حجت‌الاسلام والمسلیمن غفوری با اشاره به فعالیت در عرصه‌های مختلف صنعتی شرکت‌های دانش بنیان، گفت: اکنون بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه وجود دارد که فرزندان شما در آن مشغول کارهای بزرگی هستند که تولید برخی از اقلام آن‌ها منحصر به فرد است و همین باعث شده است.

وی افزود: در حوزه استقلال سیاسی مستکبران عالم به ایران اسلامی ادای احترام می‌کنند طوری که رئیس جمهور آمریکا التماس می‌کند به ایران که جلوی نیروهای مقاومت را بگیرد.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ذلت آن روزها امروزه به برکت انقلاب اسلامی به عظمت و سربلندی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه آزادی از دیگر برکات معنوی انقلاب اسلامی بود، افزود: استبداد جوری تازیانه برای ملت زده بود که جرأت نفس کشیدن نداشتند در حالی که امروزه جوانان دانشجو  در دانشگاه‌ها کرسی آزاداندیشی برگزار می‌کنند و اجازه اظهار نظر به دانشجویان در همه امور خارجی و داخلی می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: امروزه آزادی بیان و اندیشه در عرصه رسانه به حدی زیاد است که خود رسانه‌ها هم متعجب می‌شوند اما آزادی بیان و آزادی اندیشه جز اصول کار ما در قانون اساسی است که همه این‌ها از برکات انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد فضای معنوی، ملکوتی ایمان و تشویق به فضایل و اخلاق اسلامی همگی از برکات انقلاب اسلامی است، گفت: طوری که کشورهای پیرامون ما همگی مروج فسق و فساد هستند در سرزمین وحی رسماً مراکز شراب خواری راه می‌اندازند و خود مسئولان هم حضور پیدا می‌کنند و افتخار می‌کنند اما امروز تشویق و ترغیب نظام جمهوری اسلامی به پاکی، ایمان راسخ، اخلاص به احترام به بزرگترها و سایر فضایل اخلاقی که عفاف هم بخشی از آن است.

خطیب جمعه کرمانشاه در پایان بیان کرد: عمده وصیت شهدا پیروی از به ولایت فقیه، عمل به قرآن، عفاف و حجاب بوده است و ما هم با همه توان تلاش می‌کنیم تا با حفظ جمهوری اسلامی ایران به وصایای گرانقدر شهدای والامقام عمل کنیم و به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم که هر روز شاهد جامعه‌ای با معنویت و سرافرازی بیشتر باشیم.



دشمنان نمی‌گذارند جوانان ما از دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین، اظهار داشت: این روزها یادآور ورود پر از خیر و برکت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی است، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ سرآغاز تحولی جهانی شد و درس بزرگی را به کسانی داد که در زیر یوغ زورگویان قرار داشتند، برخلاف میل دشمنان ما بعد از انقلاب شاهد گرایش دنیا به اسلام گرایی هستیم.

وی افزود: امام خمینی (ره) به ما این خودباوری را داد که می‌شود با اتکا به خداوند متعال در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا ایستاد در واقع ایشان احیاگرعدم جدایی دین از سیاست بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی دارای ارتش و نیروهای نظامی نیرومند است که در مقابل زورگویان عالم ایستاده است، ولی در دوران پهلوی نیروی نظامی به معنای واقعی کلمه وابسته داشتیم که آرزوی شاه مملکت این بود که فرماندهان فقط دست او را ببوسند.

امام جمعه هرسین افزود: انقلاب اسلامی در سایه ایمان به نصرت الهی و رهبری حکیمانه باعث ناامیدی دشمن شده است، جوانان و نوجوانان باید تاریخ این مملکت را مطالعه کنند که در گذشته چه بر سر این کشور آمده است اما در این چهل و پنج سال که از کشور فرار کرده‌اند با کدام هزینه زندگی کرده‌اند به‌غیر از طلاهایی که از این کشور غارت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: این انقلاب روز به روز در حال پیشرفت است و اراده خداوند هم بر همین است، دشمنان با قدرت رسانه‌ای که دارند نمی‌گذارند جوانان و نوجوانان ما از دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه شوند.



خدمات دولت و نظام قابل تقدیر و تشکر است

ملا احمد شیخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ثلاث باباجانی، اظهار داشت:   ما همواره و همیشه در مقابل خدمات عمومی و اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دینی انقلاب اسلامی قدردان بوده‌ایم و این موضوع تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به وحدت کلمه علمای اورامانات، افزود: مردم و ائمه جمعه و جماعات اورامانات قدردان نظام و انقلاب هستند و در راس آن‌ها  ماموستا قادری امام جمعه محترم پاوه افتخار اهل سنت ایران و زبان تشکر و تذکر اهل سنّت است که تشکر و تذکر به موقع و به موضع می‌دهند.

 


مسیر پیشرفت بدون توجه به تهدید دشمنان طی می‌شود

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی بیان داشت: اکنون که اراده دولت سیزدهم بر آن قرار گرفته تا ریل خودکفایی و پیشرفت را مستقل از اراده قدرت‌های بزرگ و زورگو تغییر دهد و بی‌توجه به نهیب‌های توخالی دشمنان مسیر پیشرفت طی شود، همزمان چندین ماهواره با موشک‌های ماهواره بر بومی به فضا پرتاب شده و باموفقیت در مدار زمین قرار گرفته است.

خطیب جمعه سرپل‌ذهاب ادامه داد: در دولت سیزدهم با عنایت خداوند متعال و اراده دولت هم غنی‌سازی ۶۰ درصد بالاتر از سقف برجام انجام شد، هم بیش از ۶۰ قلم رادیودارو برای بیماران سرطانی به اتکای دانشمندان هسته‌ای کشورمان تولید و در بازار دارویی کشور عرضه شد و هم بدون برجام یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه نفت کشور صادر و پول آن به کشور بازگشت هم رسماً اعلام شد که محدودیت برای ایران در قالب FATF وجاهت قانونی ندارد و هم این که ایران با ۲۴ موشک مراکز تروریست‌ها و جاسوسان را در سوریه و اربیل عراق مورد هدف قرار داد و لذا تحیرها و عصبانیت‌های کنونی تا حدود زیادی طبیعی است.

 

در صنعت فضایی کشور به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌ایم

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا اکبری؛ امام جمعه سنقروکلیایی اظهار داشت: به حمد الهی ما در صنعت فضایی کشور در بخش‌های گوناگون اعم از ساخت ماهواره، ایستگاه‌های زمینی و پایگاهای پرتاب به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌ایم که این موفقیت توسط دانشمندان و متخصصان صنعت فضایی کشور حاصل شده است.

 

ظمعابر دالاهو به نام شهدا مزین شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان دالاهو، از آغاز ایام‌الله دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان طی یک برنامه‌ریزی ساخت یادبود و تندیس شهدای خلبان را در دستور کار خود قرار دهند و تمام خیابان‌ها و کوچه‌های شهر به اسم شهدای شهرستان مزین شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از