پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-08 17:17 - شماره خبر : 9380 0
دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه مطرح کرد:

مرز خسروی، تجلی خدمت‌رسانی به زوار اربعین

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: توجه به خدمات‌رسانی مردمی در اربعین امسال موردتوجه ویژه‌ای قرار گرفت، در هیچ استانی به‌اندازه کرمانشاه میزبانی مردم به این اندازه، تجلی پیدا نکرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سید جعفر امامیان ظهر امروز پنج‌شنبه در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه ازدحام و چالشی در حوزه حمل و نقل برای بازگشت زوار به سمت شهرهای خود از مرز خسروی نداشتیم و برنامه‌ریزی برای اربعین امسال منظم‌تر از سال‌های قبل بود.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به تأخیر در ابلاغ دیرهنگام اعتبارات عملیات اربعین، گفت: در صورت عدم مدیریت صحیح، این کمبود اعتبارات قطعا به بروز مشکلات و کاستی‌های فراوانی منجر می‌شد؛ امیدواریم در آینده، بودجه‌های مورد نیاز برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین، از طریق اختصاص ردیف اعتباری مستقل و زودهنگام تأمین گردد.

امامیان خاطرنشان کرد: برای استان‌هایی که عملیات متمرکز اربعین دارند و دارای مرز تردد هستند پیشنهاد ساختار ماندگار ستاد اربعین در استان ارائه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کرمانشاه مسیر اصلی تردد زوار به شمار می‌رفت، امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از محورهای مواصلاتی این استان به سمت مرزهای مهران و خسروی حرکت کردند.

امامیان ضمن تشکر از طرف عراقی خاطرنشان کرد: امسال تعداد ۵۰ موکب عراقی در مسیر مرز منذریه به زوار خدمت‌رسانی می‌کردند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه بیان کرد: در راستای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی، امسال در مسیر ورودی خسروی تا پایانه مرزی، سایه‌بان‌هایی تعبیه شد تا زوار محترم مسافت حدود یک و نیم کیلومتری را در آسایش بیشتری طی کنند.

وی تصریح کرد: یکی از ابتکاراتی که امسال در مرز خسروی انجام شد، ایجاد کمیته فرهنگی تبلیغی برای فضاسازی مناسب بود.

امامیان گفت: شبانه‌روزی شدن مرز خسروی، افزایش ورودی و خروجی‌ها، احداث جاده ترانزیتی برکت و دو برابر شدن ظرفیت پارکینگ‌های اقماری در این جاده ظرفیت‌های بزرگی برای خدمات‌رسانی در ایام اربعین ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مرز خسروی در نظر نگرفتن پایانه دائمی برای اتوبوس‌های بین‌ شهری است که امسال به صورت موقت ایجاد و پیشنهاد شده برای سال‌های آینده به صورت دائمی راه‌اندازی شود.

این مسئول بیان کرد: با وجود تبلیغات منفی امسال شاهد تردد ۸۸۵ هزار و ۳۳۱ نفر زائر در مرز خسروی بودیم هرچند در مقایسه با سال گذشته ۳.۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: سال گذشته به برخی از موکب‌ها کمک مالی شد اما امسال با پیگیری‌های استاندار شاهد توزيع عادلانه و حمایت از موکب‌ها بودیم.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VMa2n
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار