حالت تاریک
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه مطرح کرد:

تلاش تحسین‌برانگیز شهید رئیسی برای تقویت دانشگاه‌ها

تلاش تحسین‌برانگیز شهید رئیسی برای تقویت دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: در دولت آیت‌الله رئیسی چشم‌انداز، مسیر و نقشه راه دانشگاه‌ها ترسیم شد.

علیرضا دودمان‌تیپی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی با زندگی و در نهایت با مرگش به صورت عملی و نه با حرف، مسیر خدمت به مردم در حد اعلا را نشان داد. 

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه افزود: شهید رئیسی از خود الگویی به جای گذاشت که اگر کسی می‌خواهد به مردم خدمت کند باید همانند ایشان باشد.

وی گفت: ایشان در مدت کوتاه دوره ریاست جمهوری خود با خستگی بیگانه بودند و از نقطه‌نقطه کشور به صورت شخصی بازدید می‌کردند، هرجا درد و مشکلی بود آقای رئیسی نیز در آنجا حضور داشت.

دودمان‌تیپی خاطرنشان کرد: در اولین روزهای ریاست جمهوری ایشان از داروخانه هفت تیر که در آن زمان مخصوص بیماران کرونایی بود بازدید کرد و از نزدیک با آلام مردم آشنا شد و این در حالی بود که برخی مقامات قبلی در ایام کرونا از پناهگاه‌های امن خود خارج نمی‌شدند و از مراکز درمانی مخصوص بیماران کرونایی بازدید نمی‌کردند.

وی تصریح کرد: ایشان بی‌پروا به دل خطر می‌رفت و بدون خستگی در میان مردم حاضر می‌شد؛ تمام سعی خود را می‌کردند تا در سفرهای استانی بسیاری از مشکلات مردم را حل و فصل کنند.

دودمان‌تیپی اذعان داشت: حضور ایشان در کرسی ریاست جمهوری برای دانشگاه‌ها نیز فرصت مغتنمی بود، یکی از کارهای بزرگ ایشان در حوزه آموزش عالی و دانشگاه‌ها انتصاب و به‌کارگیری وزیر و نیروهای جوان بود که آینه‌ای از آقای رئیسی هستند.

وی افزود: این نیروها با روحیه تحول‌خواه و انقلابی به رتق و فتق امور در دانشگاه‌ها و پیشبرد اهداف آموزشی می‌پردازند، امروز به برکت اقدامات آیت‌الله رئیسی فضای دانشگاه بسیار متفاوت‌تر از قبل شده است.

دودمان‌تیپی با بیان اینکه در این دولت چشم‌انداز مسیر و نقشه راه دانشگاه‌ها ترسیم شد، رسیدن دانشگاه‌ها به درجات بالای بین‌المللی، قرار گرفتن در تراز انقلاب اسلامی و الگوشدن برای جهان اسلام از اهداف آقای رئیسی برای دانشگاه‌ها و آموزش عالی بود.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ایشان برای دانشگاه تبدیل‌شدن زبان فارسی به عنوان مرجع علمی و تحقیق برای محققان جهان بود که البته این یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب نیز است.

دودمان‌تیپی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی در سفرهای خویش نیز نگاهی ویژه به دانشگاه‌های هر استان داشتند، در سفر آقای رئیسی به کرمانشاه رئیس‌جمهور فقید امتیازات ویژه‌ای به دانشگاه‌های مرجع کرمانشاه همچون دانشگاه رازی و دانشگاه صنعتی کرمانشاه دادند.

 وی ادامه داد: از جمله امتیازات می‌توان به تخصیص اعتبار برای احداث و نوسازی خوابگاه‌های جدید اشاره کرد، هم‌اکنون با توجه به برکات سفر استانی رئیس جمهور ۷۰ درصد از ساخت سه بلوک خوابگاهی دانشگاه صنعتی به اتمام رسیده است.

دودمان‌تیپی افزود: از دیگر اقدامات ایشان، به‌ویژه برای دانشگاه صنعتی، کمک به بهسازی و تجهیز مجتمع فرهنگی و سوله‌های دانشگاهی بود، علاوه بر این موارد بهره‌برداری نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی با ظرفیت نیم‌مگاوات بود که حاصل سفر استانی رئیس جمهور به دانشگاه است. 

وی گفت: ایشان به معنای واقعی کلمه تمام دانشگاه‌ها را در سفر استانی خود تقویت کردند، فعالیت‌ها و تلاش رئیس جمهور شهید نشانه و نقشه راه خوبی برای رئیس جمهور منتخب بعدی است.

رئیس دانشگاه صنعتی تصریح کرد: مردم کسی را به عنوان رئیس‌جمهور می‌خواهند که خستگی را خسته کند و در مسیر انقلاب و خدمت به مردم سر از پا نشناسد و به صورت جهادی و انقلابی درصدد حل مشکلات برآید. 

وی گفت: شاید دیگر کسی مانند آقای رئیسی نتواند در آینده عمل کند و شخصیتی همانند او در آینده ایران تکرار نشود ولی مردم امیدوارند کسی در این مسند بنشیند که آرمان‌های آقای رئیسی را باور داشته و ثابت‌قدم به صورت عملی در مسیر این آرمان‌ها و اهداف گام بردارد.

دودمان‌تیپی تصریح کرد: مردم در انتخاب رئیس جمهور بعدی باید ویژگی‌هایی که در شخصیت آیت‌الله رئیسی وجود داشت ملاک قرار دهند؛ مردم به دنبال کسانی که خوب حرف می‌زنند نیستند بلکه کسانی را می‌خواهند که خوب عمل کنند و با عملشان به انقلاب و مردم کمک کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از