حالت تاریک
رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین خبر داد:

توقیف 180 کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز در هرسین

توقیف 180 کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز در هرسین

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین از توقیف 180 کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

پرویز حسینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته در ایام نوروز از اماکن رفاهی اظهار داشت: برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان برای تشدید نظارت‌های بهداشتی در ساعات اداری، غیراداری و روزهای تعطیل از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین افزود: از 15 اسفندماه تا روز گذشته بیش از یک هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین‌راهی و اقامتی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تعداد ۶ مورد گشت مشترک با ادارات همراه با ۷۵ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این گشت‌ها انجام شده که در این بازرسی‌ها تعداد یک هزار و۳۸۰ مورد سنجش کیفیت و دمای محل نگهداری مواد غذایی، میزان بارمیکروبی ظروف و ... انجام شده است.

حسینی یبان کرد: در خصوص برخورد با تخلفات صنفی تعداد ۱۸ مورد رسیدگی به شکایات مردمی ثبت شده در سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت وجو داشت که از این تعداد شکایت بررسی شده ۱۳ مورد متصدیان مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته از اغذیه فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها و رستوران‌های سطح شهرستان 180 کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف و جمع آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی اخیر و کدورت آب در برخی از ایام  تعداد ۹۱ مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی و بیش از ۶۰۰ مورد کلرسنجی از شبکه توزیع آب شهری و روستایی انجام شده است.

حسینی در پایان گفت: همشهریان و مسافران نوروزی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل نمایید که در اسرع وقت رسیدگی لازم به عمل می‌آید.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از