پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-04-19 20:27 - شماره خبر : 8039 0
فرماندار اسلام‌آبادغرب مطرح کرد:

تکمیل زائرسرای اسلام‌آبادغرب در انتظار تأمین اعتبار

فرماندار اسلام‌آبادغرب با تأکید بر نیاز به احداث زائرسرا برای ایام اربعین، گفت: برای تکمیل زائرسرای واقع در ورودی شهر پیگیر هستیم که در صورت تخصیص اعتبار لازم برای بهره‌برداری آماده می‌شود.

حمیدرضا کرمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: دسته و هیأت‌های سینه و زنجیرزنی مختلفی در سطح شهر فعال هستند که امیدواریم بیش از پیش شاهد حضور مردم و عشاق اباعبدالله(ع) باشیم بر همین اساس از مردم عزیز اسلام‌آبادغرب دعوت می‌کنم در این مراسمات شرکت کنند. 

 

فرماندار اسلام‌آبادغرب افزود: برای روز هفتم ماه محرم برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که ان‌شاءلله علاوه بر حضور حداکثری مردم، رسانه‌های مختلف نیز (مانند صدا و سیما) آن را پوشش خواهند داد. 

 

وی ادامه داد: مراسم شیرخوارگان حسینی نیز طبق روال گذشته در سالن ورزشی انقلاب برگزار خواهد شد. 

 

کرمی ضمن اشاره به مراسم اربعین و اهمیت آن، بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین تأکید کرد. 

 

وی با اشاره به اهمیت محورهای مواصلاتی شهرستان اسلام‌آبادغرب برای تردد به کربلا، گفت: الحمدلله علاوه بر جاده‌ها و زیرساخت  مناسب برای پذیرایی از زوار اباعبدالله، امکانات لازم مانند مواکب و سرویس‌های بهداشتی نیز برای راحتی هرچه بیشتر زوار آماده می‌شود. 

 

فرماندار اسلام‌آبادغرب با تأکید بر نیاز به احداث زائرسرا برای ایام اربعین، گفت: برای تکمیل زائرسرای واقع در ورودی شهر پیگیر هستیم که در صورت تخصیص اعتبار لازم برای بهره‌برداری آماده می‌شود. 

 

وی بیان داشت: در ایام اربعین سال قبل برای راحتی زوار و تأمین نیاز مواکب کارخانه یخی واقع در شهر حمیل تأسیس شد که پیگیر تأسیس واحد دیگری نیز در اسلام‌آبادغرب هستیم. 

 

فرماندار اسلام‌آبادغرب در پایان با اشاره به برگزاری مراسمات سنتی در شهر و روستاها عنوان کرد: زنجیرزنی و علم‌گردانی طبق سنت قدیم در حال برگزاری است و امیدواریم این سنت‌ها در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/N3og9
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار