حالت تاریک
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خبر داد:

ثبت‌نام ۲۸ هزار کرمانشاهی در سامانه سماح

ثبت‌نام ۲۸ هزار کرمانشاهی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه از ثبت‌نام ۲۸ هزار کرمانشاهی در سامانه سماح خبر داد.

سعید کریمی‌خو در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: دلیل اصلی طراحی سامانه سماح از سوی سازمان حج و زیارت برای ارائه ویزای کشور عراق به زائران امام حسین (ع) است که از طریق آن آمار زائران به طور دقیق در دسترس خواهد بود. 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه عنوان کرد: زائران اربعین برای اینکه بتوانند ارز اربعین، بلیت قطار، هواپیما و اتوبوس را دریافت کنند، پیش‌زمینه آن ثبت‌نام در سامانه سماح است. 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه افزود: تاکنون ۲۷ هزار و ۴۳۰ کرمانشاهی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و به عتبات عالیات مشرف شده‌اند و این آمار هر روز در حال افزایش است. 

کریمی‌خو با اشاره به آمار ثبت‌نام زائران در کل کشور، بیان کرد: طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت کشور تاکنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سراسر کشور در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: افرادی که قصد سفر اربعین را دارند، می‌توانند از طریق ارتباط تلفنی و یا مراجعه حضوری به دفاتر حج و زیارت، سئوالات، ابهامات و یا مشکلاتی که در روند ثبت‌نام دارند برای کارشناسان مطرح کرده و به صورت رایگان مشاوره دریافت کنند. 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تأکید کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح برای همه متقاضیان سفر اربعین ضروری است و متقاضیان با پرداخت حق بیمه در سامانه سماح، در صورت بروز حوادث احتمالی از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند خواهند شد. 

کریمی‌خو در پایان گفت: برنامه اصلی سازمان حج و زیارت، بر حسب وظیفه سازمانی که دارد عملیات امداد و راهنمایی به گمشدگان است و در کنار آن نیز با برپایی موکب به صورت شبانه‌روزی به زائران امام حسین (ع) خدمات رفاهی ارائه می‌دهد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از