حالت تاریک
پس از پایان مناظرات انتخاباتی؛

جلیلی می‌شود، پزشکیان نمی‌شود

جلیلی می‌شود، پزشکیان نمی‌شود

آخرین برنامه مناظره انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد که در آن کاندیدای جبهه انقلاب برنامه‌های خود را به‌صورت کامل تشریح و به انتقادات طرف مقابل پاسخ روشن و صریح داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ آخرین برنامه مناظره انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری شامگاه سه‌شنبه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری سعید جلیلی و مسعود پزشکیان برنامه‌های خود را برای مردم تشریح و عنوان کردند.

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری که بناست ۱۵ تیرماه برگزار شود و در نهایت از بین دو کاندیدای راه‌یافته به مرحله دوم رئیس‌جمهور منتخب با رأی مستقیم مردم انتخاب خواهد شد و برای مدت چهار سال مدیریت اجرایی کشور را عهده‌دار خواهد شد.

از بین دو کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سعید جلیلی با ارائه برنامه‌های خود اتکا به ظرفیت داخل و ارتباط عزت‌مندانه را راهکار حل مشکلات کشور دانست اما در طرف مقابل مسعود پزشکیان بر اساس نظر کارشناسان تنها به بیان کلیات اکتفا کرد و نظر کارشناسان را برای مدیریت کشور لازم دانست اما در مورد تناقض در گفتارهای پیشین و حال خود سخنی به میان نیاورد.


گفتمان پزشکیان برای حل مشکلات کشور قابل قبول نیست

تورج زینی‌وند در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: گفتمان پزشکیان فرسنگ‌ها با گفتمان اصیل و ناب انقلاب اسلامی فاصله و تمایز دارد و با نقش راهبردی و استراتژیک محور مقاومت در منطقه هم‌سویی و هم‌خوانی ندارد.

استاد دانشگاه رازی استان کرمانشاه گفت: گفتمان پزشکیان در عمل گفتمانی عوام‌فریبانه است که با بهره‌گیری از هر ابزار ناسالمی به دنبال پیروزی بر رقیب است، شیوه‌ای که توسط کاندیداهای جبهه انقلاب به‌کار گرفته نشد.

زینی‌وند با بیان اینکه گفتمان پزشکیان گفتمانی غرب‌گرایانه است، تصریح کرد: این گفتمان بیشتر از آنچه که به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی اعتماد کند چشم امید به دست بیگانگان دارد و تنها ارتباط با آمریکا و چند کشور اروپایی را راه‌حل مشکلات کشور می‌داند اما جلیلی با برنامه خود به‌دنبال خنثی‌سازی تحریم‌ها و ارتباط با سایر کشورهای جهان است.

وی ادامه داد: سخنان پزشکیان با گفتمان اصیل فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی تعارض زیاد و تناقض فراوان دارد و با وجود بهره‌گیری از آیات و روایات با گفتمان ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری در تعارض است.

استاد دانشگاه رازی استان کرمانشاه افزود: مهم‌تر اینکه پزشکیان در اصول و مبانی سیاسی و اقتصادی خود فاقد هرگونه گفتمان و برنامه‌ای است که بتواند موجبات وحدت، انسجام داخلی و عزّت بین‌المللی ایران شود با وجود اینکه جلیلی در بسیاری از موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی برنامه اجرایی را برای مدیریت کشور تهیه و تدوین کرده ‌و اشراف کاملی بر موضوعات دارد.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: در ستاد پزشکیان افرادی حضور دارند که سابقه و کارنامه اجرایی آنها برای همگان مشخص است و عمدتاً افرادی هستند که در دولت روحانی مشغول فعالیت بوده‌اند و اکنون نیز موضع‌گیری‌های خاص خود را برای جلب نظر مردم دارند.


جلیلی خود را مکلف به اجرای برنامه هفتم توسعه می‌داند

پیمان لطیفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: رئیس‌جمهور باید نسبت به اجرای قانون مجلس شورای اسلامی مکلف باشد و خود را ملزم به اجرا بداند که نمونه آن عمل به قانون هفتم توسعه است اما پزشکیان این برنامه جامع را فاقد قابلیت اجرایی می‌داند و عملاً به نظر کارشناسان برجسته توجهی ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: زمانی که برنامه هفتم توسعه توسط کاندیدای انتخابات  قابلیت اجرایی ندارد پس چرا در مورد مسائل مختلف کشور برنامه اجرایی خود را مطابق نظر کارشناسان می‌داند زیرا همین برنامه هفتم توسط بهترین صاحب‌نظران کشور تهیه و تدوین شده و فرصت زیادی به آن اختصاص یافته است.

لطیفی تصريح کرد: گفتمان آقای پزشکیان دارای تناقض‌های فراوان است زیرا از یک سو مدیریت اجرایی کشور را مطابق نظر کارشناسان می‌داند و خود را برای ارائه نظر وابسته به تصمیم صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف قلمداد می‌کند اما از سوی دیگر برنامه هفتم را که مطابق با نظر کارشناسان تهیه شده فاقد قابلیت اجرایی می‌داند.

وی ادامه داد: مشاوران آقای پزشکیان اطلاعات نادرستی را به ایشان منتقل می‌کند و تنها در مناظرات قصد دارد کلیدواژه‌هایی را برای جلب نظر مردم مطرح کند و عناوینی مانند نمی‌شود، نمی‌توان و... را در برنامه‌های تبلیغاتی به‌کار می‌برد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر پزشکیان راهکار مشکلات کشور را در ارتباط با غرب و مذاکره می‌داند  اما در دولت روحانی امتیازهای مختلفی در مقابل برداشتن تحریم‌ها داده شد اما نتیجه‌ای حاصل نشد و نباید راه گذشته قبل دوباره تکرار شود و آزموده را آزمودن خطا است.

لطیفی عنوان کرد: پزشکیان در برنامه مناظره خود با استفاده از عبارت نادرست به سردار دل‌ها شهید سلیمانی توهین کرد و با وجود اینکه این شهید نقش ارزنده‌ای در پیروزی جبهه مقاومت داشت اما وی را موی دماغ آمریکا دانست که ترور و شهید شد اما شهید سلیمانی با رفتار خود نقشه‌های استکبار جهانی را خنثی کرد.

وی تأکید کرد: سعید جلیلی به عنوان کاندیدای جبهه انقلاب توانست ديدگاه‌ها و برنامه‌های خود را به‌صورت شفاف و کامل برای مردم بدون هیچ‌گونه شعارزدگی و استفاده از تهمت تشریح و تبیین کند و در فرصت‌هایی تناقضات گفتار پزشکیان را گوشزد کرد.

جلیلی ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی است

محمدهادی صحرایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهید رئیسی توانست در زمان مدیریت اجرایی خود بر کشور گفتمان انقلاب اسلامی را مطرح کند و معیارهای جدیدی را برای رؤسای جمهور آینده ایجاد کند.

رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت: در مدت یک‌هزار روز مدیریت اجرایی شهید رئیسی اقدامات مهم و تأثیرگذاری در عرصه‌های مختلف کشور اجرایی شد و توانستند مشکلات مردم را با حضور در مناطق مختلف شناسایی و حل کنند.

صحرایی عنوان کرد: شهید رئیسی ملاک و معیار انتخاب اصلح برای انتخاب رئیس‌جمهور آینده است و ایشان توانستند تراز جدیدی از رئیس‌جمهور را به مردم معرفی کند و این موضوع شعار نیست بلکه با علم و آگاهی خود این مهم را رقم زد در واقع جلیلی ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی است.

وی عنوان کرد: همین افرادی که اکنون مذاکره با کشورها را مطرح می‌کنند و شهید رئیسی را متهم به بلد نبودن زبان دنیا می‌کردند باید متوجه باشند ایران به عضویت بریکس و شانگ‌های درآمده و می‌تواند توسعه روابط اقتصادی خود را متصور باشد.

رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه افزود: تعامل سازنده با کشورهای جهان باید بر اساس منافع ملی، عزت و استقلال کشورمان باشد و نباید خطاهای گذشته دوباره تکرار شود و نتیجه مطلوب برای مردم محقق نشود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ مناظرات راهی برای محک زدن کاندیداهای ریاست‌جمهوری است تا جایی که بر اساس گفته‌ها و ادعاهای این افراد می‌توان با بصیرت بیشتری دست به انتخاب زد؛ انتخاباتی که پشیمانی به دنبال نداشته باشد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از