حالت تاریک

جنگِ قدرت در قایقرانی کرمانشاه

جنگِ قدرت در قایقرانی کرمانشاه

حدود دو سال از برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیأت قایقرانی کرمانشاه می‌گذرد، انتخاباتی که شروعی برای یک جدال دامنه‌دار و جنگ قدرت در رأس این هیاتِ پرافتخار و پرمدال روزهای دیرین استان بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در سال‌های نه چندان دور قایقرانی کرمانشاه پُر بود از نام قهرمانان بزرگی همچون نازنین رحمانی، سونیا گماری، علی اجاقی، نادیا تالانک و هانیه بیداد که هر کدام بر فراز قایقرانی ایران خوش می‌درخشیدند، اما حالا چند سالی است که دیگر چندان نامی از قهرمانان این رشته در استان شنیده نمی‌شود و قایقرانی کرمانشاه در جنگ قدرت به راه افتاده برای تصاحب هیأت به گِل نشسته است. 

آغاز ماجرای جنگ قدرت در قایقرانی کرمانشاه به اوایل مرداد ۱۴۰۱ برمی‌گردد، روزی که انتخابات ریاست هیأت قایقرانی کرمانشاه با حضور دو کاندیدا یعنی محمدصدیق حشمتیان و پیمان ضیایی - رئیس پیشین هیأت - برگزار شد و پس از اینکه آراء اعضای مجمع را جمع‌آوری کردند، مشخص شد محمدصدیق حشمتیان ۱۱ رأی و پیمان ضیایی ۱۰ رأی کسب کرده‌اند، با توجه به اینکه آراء هر دو کاندیدا نزدیک به هم بود، طبق اعلام مسئولان حاضر در مجمع، انتخابات به دور بعدی کشیده شد و در مرحله دوم بازهم این نتیجه تکرار شد. 

سرانجام براساس اعلام فدراسیون و با اخذ استعلام از امور مجامع وزارت ورزش، محمدصدیق حشمتیان به دلیل کسب حداکثر آراء برای مدت چهار سال رئیس هیأت قایقرانی کرمانشاه شد، اما این پایان ماجرا نبود، چرا که پس از برگزاری مجمع پیمان ضیایی که نسبت به نتیجه انتخابات معترض بود، شکایتی را به وزارت ورزش برد، شکایتی که باعث شد هیأت قایقرانی کرمانشاه حدود پنج ماه را در بلاتکلیفی بماند و حکم ریاست محمدصدیق حشمتیان به استان ابلاغ نشود. 

در نهایت اوایل دی‌ماه بود که وزارت ورزش پس از انجام بررسی‌ها، با رد شکایت پیمان ضیایی، صحت انتخابات هیأت قایقرانی کرمانشاه را تأئید کرد و حکم ریاست محمدصدیق حشمتیان از طرف رئیس فدراسیون قایقرانی به استان ابلاغ شد. 

هرچند وزارت ورزش صحت انتخابات قایقرانی کرمانشاه را تأئید کرده بود و عملا محمد صدیق حشمتیان به عنوان رئیس هیأت استان حکم گرفته بود، اما پیمان ضیایی که پیش از این ریاست هیأت قایقرانی کرمانشاه را برعهده داشت، از تحویل کلید دفتر هیأت به رئیس جدید هیأت امتناع می‌کرد و همچنان مُهر، چک‌های هیأت و تمام مستندات آن را در اختیار خود نگه داشته بود. 

روزهای عجیب قایقرانی کرمانشاه همچنان ادامه داشت و کش و قوس بین رئیس جدید و رئیس قدیم هیأت تا حدود پنج ماه بعد ادامه پیدا کرد و علیرغم اینکه مسئولان ورزش بارها با پیمان ضیایی تماس گرفته بودند تا کلیدهای هیأت را به رئیس جدید تحویل دهد، اما او جواب تماس‌ها را نمی‌داد، تا اینکه در نهایت کار را از طریق دستگاه قضائی پیگیری کردند و با حکم دستگاه قضائی قفل‌های درب هیأت شکسته و هیأت به رئیس جدید تحویل شد. 

با وجود اینکه حالا دیگر هیأت به رئیس جدید آن واگذار شده بود، اما پیمان ضیایی دست بردار نبود و دوباره شکایتی را مطرح کرد و این‌بار توانست پس از حدود یک‌سال و در اوایل سالجاری حکم ابطال انتخابات قایقرانی کرمانشاه را بگیرد و اینگونه محمد صدیق حشمتیان از ریاست هیأت قایقرانی کرمانشاه برکنار شد. 

با برکناری رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه، این هیأت برای مدت سه ماه به محمدرضا قبادی به‌عنوان سرپرست واگذار شد تا مقدمات برگزاری انتخابات هیأت را با فراخوان از کاندیداها فراهم کند. 

هرچند محمدرضا قبادی طی مدت سرپرستی خود تلاش زیادی کرد تا قایقرانی کرمانشاه به آرامش برسد و از طرفی مقدمات برگزاری انتخابات هیأت را فراهم کند، اما به نظر می‌رسد برگزاری مجمع انتخابات هیأت با چالش دیگری مواجه شده، چرا که این بار محمدصدیق حشمتیان شکایتی را در این رابطه مطرح کرده است. 

آن‌گونه که فریبرز ظریفی سرپرست جدید هیأت قایقرانی کرمانشاه می‌گوید: علی‌رغم اینکه تمام اقدامات لازم برای برگزاری مجمع انتخابات هیأت انجام شده و حتی قرار بود فراخوان کاندیداهای احراز پست ریاست این هیأت داده شود، اما فعلاً این مسئله متوقف مانده است. 

وی گفت: با توجه به شکایاتی که کاندیداهای دوره قبل هیأت داشته‌اند، باید منتظر نظر دیوان عدالت اداری، وزارت ورزش و فدراسیون قایقرانی در خصوص این انتخابات باشیم. 

در پایان باید گفت قایقرانی کرمانشاه طی دو سال گذشته در کشمکش‌های فراوانی که بر سر قدرت و تصاحب صندلی ریاست هیأت آن بوده دچار عقب افتادگی‌های بسیاری شده و اگر متولیان فکری به حال این موضوع نکنند، ادامه این شرایط آن را به ورطه نابودی خواهد کشاند. 

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از