حالت تاریک
پاسداران تلاشگران عرصه خدمات‌رسانی؛

جهادگران بسیج سازندگی خط‌شکنان محرومیت‌زدایی هستند

جهادگران بسیج سازندگی خط‌شکنان محرومیت‌زدایی هستند

نقش جهادگران بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی بر کسی پوشیده نیست تا جایی که با شنیدن نام جهاد، در ابتدا فعالان این عرصه به ذهن متبادر می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد و در هشت سال دفاع مقدس با اتکای نیروهای مردمی عملیات‌های مختلفی را طراحی و اجرا کرد و توانست با کمک سایر نیروهای مسلح بر دشمن بعثی غلبه کند و اجازه ندهد ذره‌ای از خاک کشورمان کم شود. 

اما پس از پایان هشت سال دفاع مقدس، سپاه پاسداران علاوه بر توسعه و تجهیز نیروهای خود در ابعاد مختلف نظامی با توجه به نیاز کشور وارد عرصه بازسازی و محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف کشور شد. 

سپاه پاسداران و بسیج سازندگی با برخورداری از نیروی جوان متخصص و متعهد بسیاری از پروژه‌هایی را که بسیاری از افراد و شرکت‌ها اجرایی شدن آن‌ها را غیرممکن می‌دانستند با اتکا به ایمان الهی به سرانجام رساندند و توانستند نیازهای اصلی و اساسی کشور را در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، اقتصاد و… تأمین کنند. 

این نکته قابل تأمل است که طی سال‌های اخیر بسیج سازندگی به پروژه‌های آبرسانی و عمرانی در نقاط مختلف کشور بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی ورود کرده تا بتواند نیاز مردم در عرصه عمران و اشتغال و آبرسانی را برطرف کند و رضایت‌مندی مردم را کسب کند چه اینکه همواره خدمات‌رسانی به مردم مورد تأکید مقام معظم رهبری و فرمانده کل سپاه بوده است. 

بسیج سازندگی تدبیر رهبر انقلاب برای تحول‌آفرینی

مجتبی کاکایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: بسیج سازندگی یکی از واحدهای سپاه برای رفع محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در مناطق محروم است. 

وی افزود: بسیج سازندگی تدبیر رهبر انقلاب به عنوان تحول ساختاری و ایجاد یک نگاه جدید متناسب با نسل جدید انقلاب است که در سال ۷۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیج تشکیل شد. 

فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب تصریح کرد: بسیج سازندگی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تنها مختص بسیجیان نیست بلکه همه جوانان کشور اعم از دختر و پسر را شامل می‌شود و هر جوانی با هر تخصصی که می‌تواند برای انقلاب و کشور مثمر ثمر باشد در قالب اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی به مردم خدمت خواهد کرد. 

وی افزود: بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب نیز در زمینه‌های مختلف خدمت‌رسانی، مردم‌یاری، مردم‌داری و رفع محرومیت در شهرستان برنامه‌های مختلفی را انجام داده است که در راستای جهاد تبیین به اطلاع مردم خواهد رسید. 

کاکایی با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج سازندگی «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» است، اذعان داشت: بسیج همواره در خدمت کشور بوده و از مردم جدا نیست و با دو قرارگاه پیش‌بینی شده سازندگی و محرومیت‌زدایی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی در بسیج سازندگی به مردم خدمت می‌کنند. 

فرمانده سپاه ناحیه خاطرنشان کرد: قرارگاه بسیج سازندگی سپاه سرپل‌ذهاب در سال گذشته فعالیت‌های مناسبی با هدف محرومیت‌زدایی مناطق محروم داشته است. 

کاکایی گفت: جذب بیش از ۲۸ میلیارد تومان اعتبار و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با بازپرداخت هفت‌ساله و ایجاد اشتغال برای حداقل ۲۰۰ نفر، کمک در تکمیل و تعمیر و گازکشی منازل مسکونی محرومان، توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی در بین نیازمندان به تعداد یک هزار و ۵۰۰ مورد، تهیه و توزیع تعداد ۱۴ فقره جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت به ارزش ۴۲۰ میلیون تومان و ده‌ها خدمات عمرانی، معیشتی و فرهنگی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته بوده است. 

واگذاری آبرسانی به ۱۴۰ روستای کرمانشاه به بسیج سازندگی 

محمدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: سپاه پاسداران پس از هشت سال دفاع مقدس در راستای کمک به سازندگی و محرومیت‌زدایی از قسمت‌های مختلف کشور وارد میدان شد و حقیقتا تا امروز توانسته اقدامات تأثیرگذاری را داشته باشد و پروژه‌های مهمی را به سرانجام برساند. 

مجری طرح‌های آبرسانی روستایی استان کرمانشاه گفت: در همین راستا بسیج سازندگی نیز بر اساس مأموریت‌های خود اقدامات مهمی را در موضوع آبرسانی، ساخت مسکن و مدرسه، راه روستایی، بهداشت و درمان، اشتغال‌زایی داشته باشد که قطعا در توسعه مناطق مختلف شهری و روستایی نقش به‌سزایی داشته است. 

محمدی تصریح کرد: طرح جهاد آبرسانی با توجه به تنش آبی در روستاهای استان کرمانشاه با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی آغاز شد تا بتوانیم آبرسانی لازم را به مردم ساکن در روستاهای مختلف داشته باشیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون طرح‌های آبرسانی روستایی در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، کنگاور برای دسترسی مردم به آب شرب در حال اجرا است که تعداد زیادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است. 

مجری طرح‌های آبرسانی روستایی استان کرمانشاه بیان کرد: بسیج سازندگی بر اساس تعهدات خود طی مرحله نخست آبرسانی به ۱۴۰ روستا را بر عهده گرفته است که آبرسانی به اکثر روستاها به اتمام رسیده و مابقی نیز تا پایان خردادماه به اتمام می‌رسد. 

محمدی خاطرنشان کرد: آبرسانی به ۱۰ روستای سراب نیلوفر، ۱۵ روستای مجتمع هفت آشیان کوزران، ۲۵ روستای شهر سرمست و مجتمع تراب، ۲۰ روستای مجتمع امام علی (ع) سرفیروزآباد و… به اتمام رسیده و مابقی پروژه‌ها نیز پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد را دارند. 

وی اضافه کرد: مرحله نخست تعهدات بسیج سازندگی به صورت کامل رو به اتمام است و قرارداد دوم با اعتبار یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان در قالب آبرسانی به ۲۶۰ روستا در حال طی مراحل پایانی است. 

مجری طرح‌های آبرسانی روستایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی سازمانی خدمت‌گذار است که در راستای حل مشکلات مردم و محرومیت‌زدایی همواره گام برمی‌دارد. 

بسیج سازندگی همواره پشتیبان مردم بوده است 

غلام‌علی یاربیگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: سپاه پاسداران همواره نشان داده که هر کجا مردم به آن نیاز داشته باشند وارد میدان می‌شود که نمونه آن حضور در مناطق زلزله‌زده، سیل‌زده و آسیب‌دیده مناطق مختلف کشور است و از هیچ کمکی نیز دریغ نکرده است. 

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان کرمانشاه گفت: مردم استان کرمانشاه به خوبی به یاد دارند در زلزله سال ۹۶ سرپل‌ذهاب سپاه با تمام توان پای کار خدمت‌رسانی و کمک به مردم زلزله‌زده این مناطق رفت و از تمام امکانات و تجهیزات خود استفاده کرد. 

یاربیگی عنوان کرد: هم‌اکنون نیز مردم روستاهای مختلف شهرستان کرمانشاه به دلایل مختلف با مشکل کم‌آبی مواجه‌اند اما سپاه پاسداران با بهره‌گیری از تمام توان خود اقدام به احداث خطوط انتقال و تأسیس مجتمع‌های آبرسانی برای رفع مشکل تنش آبی مردم مناطق مختلف این شهرستان می‌کند. 

وی اضافه کرد: علاوه بر آن بسیج سازندگی با نیازسنجی و شناسایی خانواده‌های نیازمند با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام به ساخت واحدهای مسکونی برای نیازمندان و مددجویان می‌کند تا مشکل این اقشار نیز بر طرف شود. 

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر جوانی جمعیت سپاه و بسیج سازندگی اقدام به تهیه و توزیع جهیزیه برای زوج‌های جوان می‌کند و در راستای ازدواج آسان قدم‌های خوبی را برداشته است. 

یاربیگی با بیان اینکه سپاه نیرویی مردمی است، خاطرنشان کرد: در زمان شیوع کرونا و مختل شدن اقتصاد خانواده‌ها سپاه اقدام به انجام رزمایش‌های کمک مؤمنانه کرد تا بتواند به خانواده‌های نیازمند کمک لازم را داشته باشد. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اگر همه دستگاه‌های اجرایی بسیجی‌وار در عرصه محرومیت‌زدایی بکوشند بیش از این شاهد رفع محرومیت در مناطق مختلف کشور از جمله در استان کرمانشاه خواهیم بود. 

 

نویسنده: یحیی بیابادی

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از