حالت تاریک
امام جمعه موقت شهرستان کنگاور:

جهش تولید زمینه‌ساز پیمودن قله‌های ترقی است

جهش تولید زمینه‌ساز پیمودن قله‌های ترقی است

امام جمعه موقت شهرستان کنگاور با اشاره به شعار اقتصادی امسال گفت: جهش تولید زمینه‌ساز پیمودن قله‌های ترقی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی‌مجد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار داشت: ما می‌بینیم که در اغلب سال‌ها، رهبر فرزانه انقلاب بر این مطلب یعنی تولید و اقتصاد یا مستقیم یا غیر مستقیم تاکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: بیشتر وابستگی‌های ما مخصوصاً در زمینه‌های تولیدی، عدم اتکا به خود و عدم استقلال اقتصادی بوده‌ است که از این منظر ما شاید بعضی سال‌ها توفیق آن‌چنانی کسب نکرده‌ایم. 

امام جمعه موقت کنگاور خاطرنشان کرد: یقیناً شعار امسال یک شاخصه مضاعفی را نسبت به سال‌های قبل دارد که مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کردند.

وی عنوان کرد: اگر جهش تولید با همراهی و مشارکت مردم توأم باشد و موانع حضور مردم در امر تولید برطرف شود و همه فعالان اقتصادی در همه زمینه‌های پیشرفت وارد شوند ما می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌مجد گفت: تولید نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی بر عهده دارد و یکی از شاخصه‌های مهم رشد یک کشور تولید در همه جوانب و زمینه‌ها است در نتیجه مملکت اسلامی بیشتر از استقلال اقتصادی برخوردار باشد و روی پای خود بایستد که در این میان تولید حرف اول و آخر را در نظام اسلامی ما می‌زند.

وی با بیان علت اینکه مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم در تولید تاکید دارند، تصریح کرد: علت اینکه معظم‌له بر حضور و مشارکت مردم در تولید تاکید کردند این است که هر وقت مردم در صحنه‌ای وارد شده‌اند که بحث پیشبرد نظام در آن مطرح بوده، همیشه صاحب توفیق و برتری شده‌ایم.

به گفته امام جمعه موقت شهرستان کنگاور، درحقیقت رهبر عزیزمان همیشه افق‌های دوردست را به خوبی می‌بینند و به خوبی هم رصد می‌کنند و تولید را در مملکت تعیین‌کننده می‌دانند چه اینکه در سال‌های اخیر معظم‌له در شعار هر سال به تولید اهتمام داشته‌اند.

وی اقتصاد را مسأله اصلی و نقطه ضعف اساسی کشور با محوریت تورم، بیکاری و کاهش ارزش پول ملی دانست و ابراز داشت: اگر جهش در تولید داخلی صورت گیرد و مردم را در تولید داخلی سهیم کنیم می‌توانیم ادعا کنیم که بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم رفع خواهد شد چون که تولید با مشارکت مردم زمینه این امر را مهیا می‌کند.

خطیب موقت جمعه شهرستان کنگاور یادآور شد: اگر ما می‌خواهیم قله‌های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کنیم یکی از راه‌های این ترقی با تولید و جهش تولید و البته با مشارکت مردم محقق می‌شود و زمینه وابستگی به بیگانگان کمتر شده و از این منظر ما می‌توانیم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از