حالت تاریک
سرداری که سرباز میهن بود؛

حاج‌قاسم حافظ حرم و حامی مردم کُرد

حاج‌قاسم حافظ حرم و حامی مردم کُرد

حاج قاسم همواره حامی مردم کُرد در منطقه بود و با حضور خود در میدان مانع از تصرف سلیمانیه و اربیل و شهرهای دیگر مناطق کُردنشین توسط داعش شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود که هرگز فکری به‌غیر از حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد.

بدون شک حاج قاسم یکی از مهم‌ترین افراد دخیل در امنیت کشور ایران بود که با استفاده از نیروی ایمان و شهامت، اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و راهبرد دفاع از مظلوم و آرمان آزادی فلسطین را در گستره‌ای جهانی و با اقتدار تمام دنبال می‌کرد، تبحر و زیرکی وی در اجرای تاکتیک‌های نظامی و خنثی کردن نقشه‌های دشمنان تا آنجا بود که به وی لقب «ژنرال بی‌سایه» داده بودند.

نقش سردار شهید، در مدیریت و حل بحران‌های مـنطقه، نه تنها نیروی قدس سپاه و شخص ایشان را بـه‌عنوان عـامل و بـازیگری مـهم در تـحولات منطقه‌ای و جهانی تـثبیت‌ کـرد، بلکه جایگاه نظام جمهوری اسلامی‌ ایـران را در کل جهان ارتـقا بخشید و البته این‌ موضوع بارها مورد تایید مقامات سیاسی، نظامی و تحلیلگران غربی، عربی و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است‌.

 شهید سلیمانی همواره در میان مردم بود و برای مردم زندگی کرد، از این رو مردم هرگز رشادت‌های سردار سلیمانی را از یاد نخواهند برد بلکه روز به روز بر شمار پیروان مکتب سلیمانی افزوده خواهد شد و البته دشمن از همین رو هراسان است چه اینکه دنیا به شهید  سلیمانی بیش از سردار سلیمانی نیاز داشت.



اگر حاج قاسم نبود داعش مناطق کردنشین را تصرف می‌کرد

ماموستا ملا قادر قادری؛ امام جمعه پاوه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، گفت: ما گاهاً در تلویزیون، ماهواره و ... می‌شنویم فلان و فلان شخصیت را ترور کردند که البته مطمئن باشید این ترورها توسط استعمار نو و فرهنگی برنامه‌ریزی‌شده است.

وی افزود: اگر امثال حاج قاسم سلیمانی را شهید کردند به این دلیل بود که برای جامعه مفید بود چه اینکه در چند روز گذشته صحبت آقایان ملا بختیار، فاضل میرانی و خانواد آقای بارزانی از اقلیم کردستان عراق را گوش می‌دادم که همگی اقرار داشتند شهید حاج قاسم در زمان داعش به اقلیم کردستان عراق خدمت شایانی کرده است وگرنه داعش سلیمانیه، اربیل و شهرهای دیگر کُردنشین را تصرف می‌کرد.

ماموستا قادری با بیان اینکه حاج قاسم شخصیتی تأثیرگذار و مفید بود اما نتوانستند ایشان را تحمل کنند، گفت: این فاجعه در دنیا بازتاب زیادی داشت و از آنجا که ما مسلمان و ایرانی هستیم برای ما تبعات این موضوع بیشتر است.

وی عنوان کرد: جمعی که در کرمان شهید و زخمی‌شدند، برادر و خواهر ما و بی‌گناه بودند لذا این جنایات و شهادت این برادران و خواهران بی‌گناه خود را صد درصد محکوم می‌کنیم چه اینکه این شهدا نه اهل جبهه و نه مسلح و اهل جنگ بودند بلکه تنها یک کار مذهبی را انجام می‌دادند اما این‌گونه غرق خون شدند که البته هر گروهی که این هم‌وطنان را شهید کرده اعم از داعش یا رژیم صهیونیستی عمل آنها وحشیانه و وقیحانه بوده و لعنت خدا بر آنها باد.

ماموستا قادری ادامه داد: ما این فاجعه را به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و مردم محترم کرمان تسلیت عرض می‌کنیم و برای شهدای این حادثه درخواست رحمت و مغفرت می‌کنیم و برای مجروحان نیز درخواست شفای عاجل و برای خانوادۀ این عزیزان هم درخواست صبر داریم.

وی در پایان گفت: با وجود این‌ همه قضایا که در طول چند روز گذشته شاهد آن بودیم، ما امثال شهید بزرگوار حاج قاسم را از یاد نمی‌بریم و برای ایشان درود و رحمت می‌فرستیم و یادش را گرامی می‌داریم.


سردار سلیمانی اسطوره‌‌ای بزرگ بود

مسعود دوستی؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه نیز در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: شهید سپهبد قاسم سلیمانی امروز فقط یک فرمانده نیست بلکه یک اسطوره بزرگ است؛ اسطوره مقاومت در برابر ظلم و ظالم، اسوه اخلاص ، سرمشق تلاش، ساده‌زیستی، شجاعت، مجاهدت و خدمتگزاری به مردم و قهرمان مبارزه در راه آرمان، بدون اینکه از «غیر خدا» ترسی داشته باشد.

وی ادامه داد: مکتب حاج قاسم از منش و رفتار سرداری می‌گوید که نمونه یک انسان مومن عاشق است، سرداری که خالصانه، عاشق شهادت و ولایت بود، خود را سرباز ولایت می‌دانست و تمام زندگی‌اش را وقف خدا و خدمت به مردم کرده بود.



ملت ایران جنایات دشمنان اسلام را فراموش نمی‌کند

همچنین محسن معاذی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و پیش‌مرگان مسلمان کُرد در پاوه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، گفت: این روزها که سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی است شاهد اقدام تروریستی دشمنان بر مردم عادی در کرمان بودیم که شمار زیادی از هم‌وطنانمان را به شهادت رساندند.

وی افزود: ما ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی به جهان اعلام می‌داریم این نشانه خاری دشمنان دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است چه اینکه ما شهادت حزب جمهوری اسلامی ایران را در تهران، انفجار دفتر ریاست جمهوری و نخست وزیری در تهران را فراموش نکرده‌ایم و به دشمنان ایران زمین اعلام می‌کنیم همیشه در صحنه خواهیم بود.


حمایت حاج قاسم از مردم کُرد در زمان حمله داعش به اربیل

رحیم رحیمی از شهروندان اقلیم کردستان نیز که در پاوه حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با اشاره به رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: شهید سلیمانی همکاری بسیاری در محافظت از اقلیم کردستان داشت و در زمانی که داعش به اربیل عراق حمله کرد و قصد داشت که همانند موصل آن را به تصرف در آورد و کشت و کشتار به راه بیاندازد، مسئولان کردستان با آمریکا، فرانسه و هم‌پیمانانشان ارتباط برقرار کردند اما هیچ کدام به کمک کردستان نیامدند درحالی‌که حاج قاسم با گرمی از حمایت مردم استقبال کرد و همکاری و محافظت خوبی را از اقلیم کردستان و مردم کُرد به عمل آورد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اگرچه دشمن، دنیای اسلام را از وجود جسمانی حاج قاسم محروم کرد اما امروز تفکر، سیره و مکتب سلیمانی بیش از پیش بر جهان حاکم شده تا جایی که شهید سلیمانی به اسطوره‌ای تکرار ناشدنی در دوران معاصر تبدیل شده است.

 

یاور اسکات؛ فعال رسانه‌ای

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از