حالت تاریک
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:

رویکرد دولت سیزدهم مبارزه با فساد است

رویکرد دولت سیزدهم مبارزه با فساد است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: رویکرد دولت سیزدهم مبارزه با فساد بوده که آن را به عنوان خط قرمزی برای خود مشخص کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم مبارزه با فساد اقتصادی بوده که آن را به‌عنوان خط قرمز برای خود مشخص کرده است.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: اخیرا دولت یک اختلاس اقتصادی را با مبلغی بالغ بر سه میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار کشف کرده و آن را برای رسیدگی به دستگاه‌های قضایی سپرده است.

 

وی گفت: در اقصی نقاط کشور هرجا شاهد تخلفات اقتصادی همچون رانت و اختلاس بوده‌ایم دولت مستقیماً پای کار آمده تا با آن مبارزه و از گسترش آن جلوگیری کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌‌کیا با اشاره به اینکه یکی دیگر از بسترهای فساد، اموال تملیکی و خلأ اطلاعاتی در این حوزه بود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل هوشمندسازی و ارتقای شفافیت اطلاعات اموال تملیکی و تسریع در تعیین تکلیف اموال و ساماندهی انبارها در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: دیدگاه دولت همیشه این بوده است که در هر مقطع و جایگاهی با اشکال مختلف فساد به‌صورت جدی برخورد کند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات همیشگی مردم شفاف شدن اطلاعات دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان بانکی بود چرا که عدم اطلاع افکار عمومی از نام بدهکاران باعث می‌شد از فشار افکار عمومی در امان باشند، ادامه داد: در مجموع دولت هر جایی که فساد و رانتی به وجود آمده به سمت برخورد قاطعانه با خاطیان گام برداشته است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا گفت: امیدواریم سامانه شفافیت به گونه‌ای راه‌اندازی شود که از فرارهای مالیاتی در عرصه‌های مختلف جلوگیری کند و در نتیجه  مشکلاتی را که از دیرباز شاهد آنها بوده‌ایم نبینیم یا کمتر ببینیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که هزینه‌های هنگفتی را بر روی شانه‌های مردم و مسئولان نهاده بود از کارهای بزرگی است که دولت برای کشور و استان‌هایی همچون کرمانشاه انجام داده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از