پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-27 09:49 - شماره خبر : 10043 0
مدیرکل ثبت‌ اسناد و املاک کرمانشاه مطرح داد:

حدنگاری 85 درصد از پهنه‌های کرمانشاه

مدیرکل ثبت‌ اسناد و املاک استان کرمانشاه از میانگین عملکردی 85 درصدی استان در صدور اسناد حدنگاری منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و حدنگاری شهری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سجاد حسن‌پور در توضیح حدنگاری یا کاداستر، اظهار کرد: قانون حدنگاری یا کاداستر در 12 بهمن‌ماه سال 1393 تصویب شد که طبق این قانون باید اسناد تمامی اراضی و ساختمان‌های کشور با حدود و نقشه مشخص و هویت فنی و حقوقی صادر شود که سازمان ثبت و اسناد املاک متولی اجرای این قانون است.

وی میانگین عملکرد استان در صدور اسناد حدنگاری منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و حدنگاری شهری 85 درصد اعلام کرد و با تفکیک آمار اراضی حدنگاری، افزود: تاکنون بیش از 99 درصد اراضی منابع طبیعی، 72 درصد اراضی کشاورزی و 5 درصد شهری در استان حدنگاری و سند مالکیت آن نیز صادر شده است.

مدیرکل ثبت‌ اسناد و املاک استان کرمانشاه به حضور فعال شرکت‌های مهندسین مشاور نقشه‌برداری طرف قرارداد با ثبت‌ اسناد و املاک استان کرمانشاه در دهیاری‌ها برای تشکیل پرونده به‌ منظور رفاه حال کشاورزان و تسریع در جمع‌آوری مستندات اشاره و بیان کرد: به‌ تازگی اکیپی از بازرسان ستادی در معیت شرکت‌های مذکور در دهیاری‌ها و مساجد روستاهایی که اقبال کمتری نسبت به این طرح ملی داشته‌اند حاضر و به تبیین و تشریح مزایای دریافت سند مالکیت حدنگاری توسط کشاورزان و تشکیل پرونده می‌پردازند‌.

وی در ادامه اشاره‌ای به قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول مصوبه سوم تیرماه 1403، گفت: در این قانون با صراحت در تبصره 9 ذیل ماده 10 در خصوص اراضی کشاورزی تأکید شده است.

منبع: خبرگزاری فارس کرمانشاه

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/eG5YY
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار