حالت تاریک
مدرس حوزه علمیه:

حضرت علی(ع) الگوی غیرت برای مردان است

حضرت علی(ع) الگوی غیرت برای مردان است

مدرس حوزه علمیه گفت: امام علی(ع) به‌عنوان الگوی کامل انسانیت، آنچه برای ما به یادگار گذاشتند غیرت است، غیرت دینی که همان غیرت الهی است که خداوند در وجود امیرالمومنین به نحو اکمل آن را قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس قنبری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: اهل بیت انسان‌های کاملی بودند و با فضائل اخلاقی که از خود به نمایش گذاشتند، خداوند آن‌ها را به ما معرفی کرد تا انسان‌ها درک کنند که الهی شدن و تا مرز قاب قوسین او ادنی اوج گرفتن ممکن است.

مدرس حوزه علمیه اسلام‌آبادغرب گفت: امام علی(ع) به‌عنوان الگوی کامل انسانیت، آنچه برای ما به یادگار گذاشتند غیرت است، غیرت دینی که همان غیرت الهی است که خداوند در وجود امیرالمومنین به نحو اکمل آن را قرار داد.

وی تصریح کرد: آنچه بیش از فضائل دیگر در سیره عملی و رفتاری امام علی(ع) مشاهده می‌شود، غیرت و مردانگی حضرت است، یک غیرت دینی صحیح با ضوابط کامل عقل سلیم انسانی، شاهد آن همه ماجراهای است که از او می‌دانیم.

این مدرس حوزه علمیه افزود: ماجراهای یتیم نوازی علی(ع)، داستان خلخال دختر یهودی، شمشیر بران شجاع علی(ع) در خط مقدم مبارزه با جهل و انحراف، مدافع حرم رسول اکرم بودن، جان فدای در بستر پیامبر… اینها داستان‌های آشنایی از این امام بزرگوار است که دست به دست از بزرگان و پدران و اساتید خود شنیده‌ایم.

قنبری خاطرنشان کرد: غیرت دینی، درد دین داشتن، آزاد مرد بودن و نه اسیر بودن، نمونه‌های کوچکی از آن مرد بزرگی است که دغدغه اصلی او آزادی و آزادمردی بود که امروزه بیش از هر خصوصیت دیگری جوامع، مردمان و مردان ما به آن محتاج هستند.

وی بیان داشت: هر روز می‌بینیم که ما مردمانِ جامعه امروزی چگونه اسیر جلوه‌گری‌های مختلف دنیا می‌شویم، هر روز بیش از دیروز آلوده‌تر و گرفتارتر زرق و برق دنیا می‌شویم که دست و پا و وجدان ما را آلوده کرده است.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: این جدا شدن، آلوده و اسیر نشدن غیرت دینی و آزادمرد بودن می‌خواهد که همچون سرداران سرافرازی مانند صیاد شیرازی و یا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که چون غیرت دینی آن‌ها زنده بود اسیر مقامات دنیایی نشدند و آن‌قدر آزاداندیش بودند که در دفاع از انسانیت نه تنها در داخل مرز بلکه در آن سوی مرزها هم به مبارزه از دین دفاع و قیام کردند.

وی در پایان گفت: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری مردان علی‌واری را می‌طلبد تا زیبایی بیافرینند، مانند خود امام علی(ع) که در برابر عمل، رفتار، و کردارش دوست و دشمن در مقابلش کرنش می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از