حالت تاریک
امام‌ جمعه کرمانشاه:

حماس تفکری نهادینه‌شده در وجود مردم دنیا است

حماس تفکری نهادینه‌شده در وجود مردم دنیا است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حماس یک تفکر است که در وجود فردفرد مردم نهادینه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، با توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: ابلیس رانده شده و جنود آن در حالات معنوی فعال می‌شود تا ذهن انسان را به اموری مشغول کند که آن را فراموش کرده در واقع وقتی انسان به نماز می‌ایستد هرچه فراموش کرده را به یاد می‌آورد که این توطئه دشمن آشکار است.

وی با بیان اینکه شیطان در بهترین لحظات زندگی انسان سعی می‌کند ذهن وی را به انحراف ببرد، افزود: باید از الگوهایی نظیر ائمه اطهار (ع) به‌صورت تمام و کمال برای زندگی استفاده کنیم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: وجود حضرت زهرا (س) یک مکتب، سیره و روش زندگی است، در واقع سبک زندگی الهی، اسلامی، محمدی و علوی، فاطمی است و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) و فرزندان آن‌ها نیز فاطمی است و بارها حضرات معصوم (ع) به آن تصریح کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: انتظار از جامعه اسلامی، فاطمی، نبوی، علوی و حسنی و حسینی این است که سیره و روش حضرت زهرا (س) در زندگی و ارتباطات اجتماعی و اعمال فردی خود را نشان دهد که در این صورت مودت، معنا پیدا می‌کند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) نزدیک‌ترین فرد به وجود پیامبر (ص) بودند و پیروی از آن حضرت (س) در همه امور زندگی سبب ایجاد مودت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به پایبندی حضرت زهرا (س) به رعایت حجاب حتی در مقابل فرد نابینا، گفت: پوششی که اکنون حجم بدن میت زنان عرب با آن پوشیده می‌شود بر اساس وصیت حضرت زهرا (س) ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری اذعان کرد: افرادی که به‌دنبال تحریکات بیگانگان یا بی‌توجهی با بی‌حجاب مسیر خود را از سبک زندگی فاطمی جدا می‌کنند بدانند که رعایت واجب شرعی و قانونی است وعدم رعایت آن حرام قانونی و شرعی است.

وی افزود: گناه مردانی که با چنین صحنه‌هایی به هوس می‌افتند گردن افرادی است که حجاب را رعایت نمی‌کنند همچنین گناه افرادی که
در این فضا منفعل می‌شوند و حجابشان تضعیف می‌شود هم گردن این افراد بدحجاب است.

  حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: بی‌حجابی فضای جامعه را دچار معصیت اجتماعی می‌کند درحالی‌که شرط قرارگرفتن در مسیر مودت نسبت به وجود حضرت و سبک زندگی فاطمی، رعایت حجاب است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: تطابق اعمال و افکار امروزی با وجود حضرت زهرا(س) مطلوب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری به سالروز شهادت شهید آیت‌الله مفتح شهید وحدت حوزه و دانشگاه شهید تندگویان که وزیر نفت دولت اول انقلاب بود، اشاره و عنوان کرد: شهید تندگویان توسط مزدوران بعثی بین اهواز و آبادان اسیر و زیر شکنجه شهید شد.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه شرط پیشرفت کشور است و با توجه به تعهد قشر دانشگاهی و نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه که سابقه هزار ساله دارند این مراکز علمی باید چراغ راه پیشرفت کشور شوند، وحدت حوزه و دانشگاه امری مطلوب نیست بلکه یک ضرورت است در غیر این صورت به ارکان کشور آسیب وارد می‌شود و جبران آن غیرممکن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به مسکو و دیدار با پوتین رئیس جمهور روسیه، گفت: بدرقه عجیب و غریب پوتین نسبت به رئیس جمهور توجه همه دنیا را به خود جلب کرد.

وی افزود: اگرچه سفر رئیس‌جمهور به مسکو یک‌روزل بود اما از جمله اهداف این سفر پرداختن به قراردادهای بین ایران و روسیه بود که در عرصه نظم نوین جهانی و جهان چندقطبی حائز اهمیت است زیرا دنیا به سمت چندقطبی‌شدن جهان پیش می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اذعان کرد: پیش از این جهان تک‌قطبی بود که به کدخداگری آمریکا به‌عنوان نقض‌کننده حقوق بشر که از بمب اتم علیه ژاپن استفاده می‌کرد و افراد زیادی را در کشورهای مختلف کشت اما اکنون این جهان تک‌قطبی به کدخدایی آمریکا تغییر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: تغییر حرکت جهان تک‌قطبی به سمت چندقطبی توسط نظام جمهوری اسلامی ایران و به رهبری امام راحل و رهبر انقلاب و دولت‌های هم‌فکر امامین انقلاب در این سال‌ها انجام گرفت و اکنون در دولت حزب‌الهی آیت‌الله رئیسی با برقراری ارتباط قوی با کشورهای شرق آسیا نظیر چین و روسیه آمریکای جنوبی و کشورهای آفریقایی محقق شده است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای شرق آسیا، تک‌قطبی بودن جهان را در سراشیبی سقوط قرار داده و حرکت به سمت جهان چندقطبی را سرعت بخشیده است برهمین اساس پیگیری قراردادهای ایران با روسیه و منطقه کاری مهم و رگ حیاتی برای کشورهای منطقه و روسیه است که اروپا را به دریای عمان و اقیانوس هند متصل و مسیری بسیار حیاتی و سودآور برای کشور ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد:  نقش روسیه در جریان حل و فصل مشکلات مردم غزه و آتش‌بس می‌تواند بسیار برجسته باشد، هرچند که نمی‌توانند حریف جبهه انقلاب، مقاومت و حماس شوند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی روی منطقه جنوب غزه متمرکز شده‌ اما نتوانست قدمی پیش‌روی کند بلکه تلفات آنها بیشتر هم شده حتی در این راستا برخی از کارشناسان معتبر دنیا به صهیونیستی گوشزد کردند که آنها درگیر جنگ با  اشباح هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: حماس یک تفکر است که در وجود فردفرد مردم نهادینه شده پس نمی‌توانید با یک تفکر مقابله  کنید.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از