پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-09 16:18 - شماره خبر : 9400 0
ائمه جمعه استان کرمانشاه مطرح کردند؛

خدمت به مردم اولویت دولت وفاق ملی

ائمه جمعه شهرستان‌های استان کرمانشاه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بر اهمیت شعار وفاق دولت چهاردهم در راستای خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی تأکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ائمه جمعه شهرستان‌های استان کرمانشاه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بر اهمیت شعار وفاق دولت چهاردهم در راستای خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی تأکید کردند. 

سیره متداول مقام معظم رهبری‌عدم ورود به مسائل اجرایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با هیأت دولت، اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار با هیأت دولت به نکات بسیار مهمی اشاره کردند که از یک‌سو تکلیف برخی موضوعات مطرح در افکار عمومی را روشن ساخت و از سوی دیگر محورهای اصلی حرکت دولت چهاردهم را مشخص کردند. 

خطیب جمعه سرپل‌ذهاب افزود: یکی از نکات مهم در این دیدار پرداختن رهبر انقلاب به موضوع انتخاب وزرا توسط رئیس‌جمهور و نحوه تعامل با رهبری بود که با سخنان رئیس‌جمهور در مجلس دچار برخی کژ روایت‌ها شده بود که روایت صحیح آن توسط رهبر انقلاب بیان شد که بر این اساس هماهنگی مصداقی در گزینش افراد وزرای دولت چهاردهم صرفاً درباره برخی چهره‌های محدود و مشخص رخ داده است. 

وی با اشاره به سابقه انتخاب وزرا در کشور، تصریح کرد: مشخصات سه وزارت‌خانه دفاع، خارجه و اطلاعات که با حوزه کاری مسئولیت‌های رهبری از حیث قانون اساسی تلاقی کاری دارد با مشورت رهبری انتخاب می‌شوند و چنانکه ایشان تأکید کردند طبق سیره متداول خود که‌عدم ورود به مسائل اجرایی است رفتار کردند. 

ضرورت اهتمام دولت‌مردان به خدمت‌رسانی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گیلانغرب، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای دولت چهاردهم ضرورت اهتمام دولت‌مردان را به خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مردم، توجه به موضوع جوانی جمعیت و همچنین لزوم تسلط به لایه‌های هوش مصنوعی به حاظ اهمیت آن‌ها خواستار شد. 

امام جمعه گیلانغرب به برخی آسیب‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز بحث فضای مجازی و آسیب‌های آن دغدغه همه جوامع و حکومت‌ها و حتی حکومت‌های یاغی و طغیان‌گر شده است لذا نگاه اصولی و استفاده منطقی و علمی از فضای مجازی و فرهنگ صحیح استفاده از آن یک ضرورت است. 

وفاق ملی در راستای مأموریت خدمت به مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق صالحی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان قصرشیرین، اذعان کرد: وفاق ملی همدلی و نزدیک‌شدن دل‌ها به هم برای مسابقه و متن مأموریت خدمت به مردم است از این رو هر حاشیه‌ای باید فرعی انگاشته شود و فرصت خدمت را از دولت‌مردان نگیرد. 

امام جمعه قصرشیرین افزود: وفاق ملی به معنی پایان دوقطبی‌سازی، گروه‌بندی و یارکشی است و به این معنی است که خارج از صف‌بندی‌ها، فقط باید بر خدمت به مردم متمرکز شد. 

وی یادآور شد: وفاق ملی استفاده از همه ظرفیت‌ها بدون توجه به گرایش‌های سیاسی، قومی و مذهبی با شاخص تعهد و تخصص و صادق بودن با مردم و هم‌فکری و دست‌یافتن به بالاترین تفاهم با آن‌ها است. 

توصیه‌های رهبری به دولت جدید در راستای خدمت به ملت به‌کار گرفته شود

ماموستا ملامحمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به دیدار رئیس‌جمهور و کابینه چهاردهم با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم‌له ۱۳ توصیه به دولت جدید کردند که باید در راستای خدمت به ملت به‌کار گرفته شود. 

امام جمعه روانسر بیان کرد: گرانی و تورم مشکلات مهم کشور ما هستند و امیدوارم دولت با تبعیت و اطاعت از امر رهبری بتواند بار مشکلات اقتصادی را از گردن مردم بردارد. 

نمایندگان مجلس قوانینی باشند که بار روی دوش مردم سبک شود

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌رضا اکبری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان سنقر و کلیایی ضمن تذکر به رئیس‌جمهور که برای جلب آرای نمایندگان از رهبری مایه گذاشت، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار به کابینه دولت چهاردهم فرمودن «آقای رئیس‌جمهور  برای انتخاب وزیران با من مشورت کرد و برخی را تأیید و برخی را هم تأکید کردم، تعداد زیادی را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم». 

امام جمعه سنقر و کلیایی ضمن تذکر به نمایندگان برای رأی اعتماد به وزار، افزود: آقایان نماینده شما یک رسالت دارید مردم به شما رأی دادند باید سوابق وزار را بررسی می‌کردید و به افرادی که سابقه در فتنه و موضع علیه انقلاب دارند را رأی اعتماد نمی‌دادید. 

وی ادامه داد: آقای نماینده مجلس که قسم یاد کردید چرا به وظیفه انقلابی خود عمل نکردید، وزیری که خطا کرد باید سریع استیضاح شود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال قوانین و مقرراتی باشند که بار روی دوش مردم سبک شود. 

عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب راهگشا است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین با اشاره به هفته دولت و دیدار اعضای هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در هفته گذشته اولین دیدار اعضای دولت چهاردهم به مناسبت هفته دولت با مقام معظم رهبری بود که معظم‌له در این دیدار به نکات کلیدی، ارزشمند و حائز اهمیتی اشاره کردند که نقشه راه و ترسیم مسیر درست را به گونه‌ای بیان فرمودند که هم تقویت نقاط قوت و هم اصلاح نقاظ ضعف را در پی دارد که اگر به این توصیه‌ها توجه شود در خیلی از جاها راهگشا و ریل‌گذاری درست را به دنبال دارد. 

امام جمعه هرسین افزود: توقع و تصور نابه‌جای عده‌ای به این صورت است که جایگاه رهبری طوری است که در موارد جزئی و ضعف و کاستی‌ها ورود کنند که این تصور و انتظار نابه‌جایی است، اگر به این صورت باشد هر جایی ضعف و سستی از مسئولی مشاهده شد ایشان مستقیماً ورود کنند و تذکر بدهند پس نقش قوای سه‌گانه مجلس و قوه قضائیه و مجریه چگونه است. 

وی تصریح کرد: معظم‌له در خیلی از جاها به دولت‌ها تذکراتی داشته‌اند که یکی از مهمترین تذکرات ایشان در باب تقویت و بهبود معیشت مردم و توجه به اقتصاد و تولید کشور است اما اینکه انسان تصور کند ایشان در هر مسئله‌ای ورود کنند و پیگیر باشند اختیارات سایر قوا زیر سئوال می‌رود و از طرفی قانون و عقل این اجازه را نمی‌دهد. 

رضایی بیان داشت: یکی از مواردی که متبادر به ذهن شد از رأی اعتمادی که وزرای دولت جدید از مجلس گرفتند این موضوع بود که حضرت آقا همه وزرا را تأیید کردند و به تأیید و سفارش ایشان همه رأی اعتماد از مجلس گرفتند در حالی که ایشان در دیداری که با اعضای هیأت دولت داشتند به صراحت عنوان کردند که عده‌ای را تأیید، برخی را تأکید و برخی را اصلاً نمی‌شناختند و نظری ندادند. 

پیروی از ولایت فقیه شرط پیروزی است

حجت الاسلام والمسلمین رحمان تاب‌زر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان اسلام‌آبادغرب، اظهار داشت: از صدر اسلام تا به حال و در این چهل و چندسال که از انقلاب می‌گذرد هر کجا ما به حرف ولایت و رهبری گوش کردیم و از این دستورات فرامین ایشان پیروی کردیم، پیروز شدیم. 

امام جمعه موقت اسلام‌آبادغرب افزود: زمانی که فتنه داعش و داعشیان بود آن کسانی که گوش به فرمان رهبری بودند می‌دانستند وقتی از رهبری و ولایت حرف می‌زنیم نباید حرف رهبر روی زمین بماند حتی اگر به قیمت جانمان تمام شود. 

وی اذعان کرد: اگر دولت‌ها بخواهند در میدان مدیریت ریاست جمهوری پیروز شوند باید به دستورات رهبری عمل کنند.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/e8Orp
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار