پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1402-09-22 20:09 - شماره خبر : 2945 0
معاون اجرایی سپاه حضرت نبی‌ اکرم(ص):

خدمت سربازی یک تکلیف دینی و الهی است

معاون اجرایی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه خدمت مقدس سربازی گفت: خدمت سربازی یک تکلیف دینی و الهی است.

افشار محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» اظهار داشت: با توجه به اینکه حضرت علی اکبر(ع) تمام ویژگی‌های خوب یک جوان را داشتند این روز بنام ایشان مزین شده است.

 

معاون اجرایی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه ولایت‌پذیری، بصیرت، شجاعت، تواضع، مردم‌داری و اخلاق حسنه را از ویژگی‌های یک جوان نمونه برشمرد و افزود: جوانان سرمایه ارزشمند کشور هستند.

 

وی در ادامه گفت: خدمت سربازی یک تکلیف دینی و الهی است چرا که وقتی سرباز ملبس به لباس مقدس سربازی می‌شود آماده جانفشانی برای دفاع از کشور است که در تمام عرصه‌ها خدمت کند.

 

محمدی خاطرنشان کرد: امروز به‌خاطر تلاش و کوشش جوانان این مملکت توانسته‌ایم در عرصه‌های مختلف پزشکی، هسته‌ای، موشکی، پهبادی و نانو در دنیا جزو 10 کشور برتر دنیا باشیم.

 

وی ادامه داد: دشمن با القاء ناامیدی، ایجاد تنفر و بدبینی، ایجاد حقارت، تغییر سبک زندگی و خودکم‌ بینی از طریق جنگ شناختی و رسانه‌ای با جوانان مقابله می‌کند.

 

محمدی تصریح کرد: جوانان باید جنبه‌های مثبت خدمت سربازی را از جمله تجربه زندگی مستقل، افزایش قدرت تحمل، تمرین زندگی با حداقل امکانات، نظم‌پذیری، مدارا کردن با دیگران، مسئولیت‌پذیری و تمرین قانون‌گرایی را در نظر داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه سرباز و خدمت مقدس سربازی در نظام جمهوری اسلامی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه خود به حذف همه عناوین و القاب تاکید و سفارش کرد که بر روی سنگ مزار ایشان عبارت «سرباز» نوشته شود.

https://mersadnews.ir/short/NKQ8m
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار