حالت تاریک
معاون عمرانی فرماندار سرپل‌ذهاب خبر داد:

کاشت درخت در یادمان شهید شیرودی سرپل‌ذهاب

کاشت درخت در یادمان شهید شیرودی سرپل‌ذهاب

معاون عمرانی فرماندار سرپل‌ذهاب از کاشت درخت در یادمان شهید شیرودی خبر داد.

مرزبان بساطی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امنیت و اقتدار امروز جامعه حاصل خون شهدا و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

معاون عمرانی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: یاد شهدا با کاشت درخت طرحی معنوی است و امروز با غرس نهال به یاد هر شهید شهرستان در یادمان شهید شیرودی این یاد گرامی داشته شد.

وی با اشاره به اینکه درختان نفس موجودات و سُنبل حیات انسان هستند، افزود: امروز دنیا از نابودی فضای سبز و منابع طبیعی رنج می‌برد لذا با کاشت نهال می‌توان در راستای حفظ محیط زیست گام‌های مؤثری برداشت.

بساطی بیان داشت: امروز در قالب پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت با حضور منابع طبیعی، هلال احمر، محیط‌زیست و دانش‌آموزان روستای زرین‌جوب در یادمان شهید شیرودی غرس شد.

وی افزود: درختکاری رویکردی مهم برای حفظ محیط زیست است که در کشورهای مختلف جهان دنبال می‌شود، بسیاری از فعالان در عرصه محیط‌زیست و منابع طبیعی معتقدند درختان ریه‌های کره زمین و بخشی ضروری در اکوسیستم‌های جنگل‌ها محسوب می‌شوند که سهم به‌سزایی در تأمین مواد غذایی مورد نیاز انسان‌ها دارند.

معاون عمرانی فرماندار سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: احیا و غنی‌سازی و توسعه پوشش گیاهی جنگل‌ها از اهداف اصلی طرح و پس از آن مقابله با ریزگردها و در نهایت توسعه صنعت زراعت چوب و توسعه فضای سبز است.

گفتنی است؛ نهالستان انزل در سرپل‌ذهاب با مساحت مفید ۱.۲ هکتار قادر به تولید سالانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال هستند که با تلاش‌های انجام شده و به کارگیری مشارکت‌های مردمی و خصوصی امید است این ظرفیت را به ۳ میلیون اصله برسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از