حالت تاریک
پوتین:

در حال ارتقاء زرادخانه اتمی خود هستیم

در حال ارتقاء زرادخانه اتمی خود هستیم

رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در نشستی با مقام‌های ارشد دفاعی این کشور گفت، نیروهای راهبردی اتمی خود را در بالاترین سطح آمادگی نگه می‌دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از مشرق‌نیوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز سه شنبه گفته که مسکو در حال ارتقاء زرادخانه اتمی خود است و نیروهای راهبردی اتمی خود را در بالاترین سطح آمادگی نگه می‌دارد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «الجزیره» پوتین در نشستی با مقامات ارشد دفاعی روسیه گفت که غرب جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته است.

پوتین گفت که مسکو به عملیات نظامی ویژه در اوکراین ادامه خواهد داد و تلاش‌ها برای تحمیل شکست راهبردی به روسیه بی نتیجه مانده است.

رئیس جمهور روسیه، آمریکا را به سوء استفاده از اروپا برای منافع خود متهم کرد و گفت کشورش قصد جنگی با اروپا را ندارد.

پوتین گفت که روسیه آماده گفت‌وگو با اوکراین، آمریکا و اروپا در مورد آینده اوکراین است، اما مسکو از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد.

پوتین اظهار داشت:«ما این کار را بر اساس منافع ملی انجام می‌دهیم و آنچه که به ما تعلق دارد را رها نمی‌کنیم.»

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه حاضردر این نشست نیز گفت که روسیه از زمان آغاز تهاجم به اوکراین در سال گذشته، تولید تانک را 5.6 برابر افزایش داده است .

گزارش‌ها حاکی از آن است که در بحبوحه نبرد ارتش روسیه با اوکراین، کمبود مهمات به ویژه گلوله‌های توپخانه، موجب نگرانی مقام‌های بلند پایه ارتش اوکراین شده است.

سرتیپ «آلکساندر تارنوسکی» از مقام‌های ارشد نظامی اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی با کمبود گلوله‌های توپخانه مواجه هستند و مجبورند برخی عملیات‌های نظامی را به دلیل کاهش کمک‌های خارجی کاهش دهند.

سرتیپ ترناوسکی، گفت: «در مورد مهمات، به ویژه گلوله‌های ۱۲۲ و ۱۵۲ میلی‌متری مشکلاتی وجود دارد. امروزه، این مشکلات در کل خط مقدم وجود دارد.»

این فرمانده ارتش اوکراین اظهار داشت:«حجم مهماتی که امروز داریم، با توجه به نیازهایمان، کافی نیست.»

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از