حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
دسترسی نوجوانان به سایت‌های غیراخلاقی خطرآفرین است
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

دسترسی نوجوانان به سایت‌های غیراخلاقی خطرآفرین است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آسیب‌ها امکان دسترسی کودکان، نوجوانان و جوانان به سایت‌ها و فضاهای مختلف همچون سایت‌های غیراخلاقی و غیرمجاز است که این خود خطری بسیار بزرگ است.

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: کسب و کارها، آموزش و بسیاری از اتفاقات زندگی روزمره از کودکان گرفته تا افراد میان‌سال و کهن‌سال در بستر فضای مجازی در جریان است و به نوعی با آن گره خورده است. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: ما با فیلتر کردن فضای مجازی مخالف هستیم و از طرفی با رهاکردن آن نیز موافق نیستیم. 

وی گفت: هر فردی باید نسبت به محتوایی که در فضای مجازی تولید می‌کند متعهد باشد، بازار فروش فیلترشکن‌ها و تلاش برای دستیابی به فیلترشکن‌ها به هر نحو ممکن، آسیب‌هایی نیز به دنبال داشته است.

رشیدی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌ها امکان دسترسی کودکان، نوجوانان و جوانان به سایت‌ها و فضاهای مختلف همچون سایت‌های غیراخلاقی و غیرمجاز است که این خود خطری بسیار بزرگ است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید سعی کنیم فضای مجازی را تولیت و مدیریت کنیم و در عین حال نوعی آزادی برای کاربران فضای مجازی خصوصاً در زمینه کسب و کار ایجاد کنیم. 

وی با بیان اینکه ما با ایجاد مانع در فضای مجازی مخالف هستیم، ادامه داد: با بی‌مسئولیتی و مشخص‌ نبودن چارچوب در این فضا نیز مخالف هستیم.

رشیدی خاطرنشان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی این است که این فضا صاحب‌دار و دارای تولیت باشد.

وی تأکید کرد: باید هر شخص در قبال محتوایی که در فضای مجازی تولید می‌کند دارای مسئولیت حقوقی و کیفری باشد.

رشیدی افزود: مجلس در ارتباط با فضای مجازی مصوبه‌هایی داشته است اما رهبری، اولویت مدیریت و قانون‌گذاری در این حوزه را با شورای عالی فضای مجازی قرار داده است. 

وی گفت: مجلس می‌تواند به لوایح پیشنهادی در این خصوص رسیدگی کند اما مسئولیت مستقیم این حوزه بر عهده شورای عالی فضای مجازی است و مجلس می‌تواند به این شورا از طرق مختلف به ویژه با رسیدگی به لوایح کمک کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از