حالت تاریک
برخورداری طرح نور از پشتوانه شرعی و قانونی؛

دستگاه‌های مختلف پای کار اجرای طرح حجاب باشند

دستگاه‌های مختلف پای کار اجرای طرح حجاب باشند

اجرای طرح نور به منظور رعایت عفاف و حجاب در جامعه از پشتوانه شرعی و قانونی برخوردار است که در این میان مردم و دستگاه‌های مختلف باید پای کار اجرای آن باشند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ خداوند متعال با استفاده از آخرین کتاب آسمانی خود یعنی قرآن کریم بهترین برنامه زندگی را برای انسان‌ها ابلاغ کرده به نحوی که هر کسی می‌تواند با تدبر و اندیشیدن در کلام وحی راه سعادت را پیدا کند و به هدف نهایی از خلقت یعنی مقام قرب الهی دست یابد.

در قرآن کریم در مورد ضرورت رعایت عفاف و حجاب برای زنان و مردان دستوراتی ذکر شده که این رعایت عفاف و حجاب برای زنان به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته و پیامبر اسلام(ص) نیز احادیث و سخنان بسیاری را در مورد اهمیت حفظ حجاب ذکر کرده‌اند.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) اجرای دستورات الهی مورد توجه قرار نمی‌گرفت و وضعیت عفاف و حجاب نیز در کشورمان از شرایط مطلوبی برخوردار نبود و سران رژیم پهلوی نیز با برگزاری برنامه‌های مختلف سعی در پیاده‌سازی الگوهای غربی در کشور داشتند که نقشه‌های آن‌ها با هوشیاری مردم هیچ‌گاه به پیروزی منجر نشد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تصویب قانون اساسی عفاف و حجاب به عنوان یک قانون به تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رسید و برای اجرا به دولت ابلاغ شد و دستگاه‌های بسیاری نیز متولی موضوع عفاف و حجاب شدند.

یکی از نقشه‌های شوم دشمنان پروژه نفوذ فرهنگی با استفاده از ترویج سبک زندگی غربی و تضعیف جایگاه خانواده است که رهبر انقلاب همواره نسبت به آن هشدار داده‌اند و خواستار توجه هر چه بیشتر مردم و مسئولان به این برنامه دشمن شدند.

طی سال‌های گذشته موضوع عفاف و حجاب در کشورمان تحت تأثیر اتفاقات مختلف فرهنگی قرار گرفته و به دلیل کوتاهی دستگاه‌های متولی فرهنگ وضعیت عفاف و حجاب در جامعه با کوتاهی‌هایی همراه شده است که می‌توان نام برخی از این رفتارها را هنجارشکنی گذاشت.

اما پس از گذشت بیش از یک‌سال، مجدد طرح عفاف و حجاب توسط پلیس در راستای تذکر به بدحجابی در حال اجرا است که با استقبال آحاد مردم به عنوان یک مطالبه عمومی همراه شده است.

دستگاه‌های فرهنگی به وظایف خود در موضوع عفاف و حجاب عمل کنند

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: کشورمان در موضوع عفاف و حجاب دارای قانون است و سهم قوه مجریه و قضائیه در اجرای قوانین عفاف و حجاب مشخص شده است و اخیرا نیز قوانین جدیدی به تصویب مجلس رسیده که منتظر اعلام نظر شورای تشخیص مصلحت نظام هستیم.

عضو هيأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون عفاف و حجاب سهم هر دستگاه فرهنگی به صورت شفاف مشخص و تکالیف هر یک ابلاغ شده است و رهبر معظم انقلاب حجاب را واجب شرعی، قانونی و سیاسی می‌دانند.

رشیدی تصریح کرد: حجاب مانند سایر دستورات الهی نیازمند کار فرهنگی است و باید این کار را در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات به صورت ویژه دنبال کنیم و به نوعی با جهاد تبیین زمینه آگاهی بیشتر مردم را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی حضور نسل جوان در مدارس و دانشگاه‌ها باید دستورات الهی به عنوان جهاد تبیین مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا سلامت جامعه و خانواده در گرو اجرای عفاف و حجاب است.

عضو هيأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا هر چه قدر رعایت عفاف و حجاب در جامعه افزایش پیدا کند زنان و دختران این سرزمین با آرامش بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

رشیدی بیان کرد: وظیفه دستگاه‌های فرهنگی برای موضوع عفاف و حجاب بسیار سنگین است و باید با امر به معروف و نهی از منکر افراد بی‌حجاب و بدحجاب را از رفتار خود مطلع کنیم.

پلیس در قانون عفاف و حجاب نیازمند همراهی مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: خداوند متعال برای زندگی انسان‌ها برنامه کاملی را ارائه کرده که این دستورات همواره با پشتوانه قوی علنی همراه بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کرمانشاه گفت: در مقوله عفاف و حجاب بر اساس نکات استخراج شده از سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع)، حضرت زهرا(سه) به عنوان زن تراز تاریخ اسلام مطرح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایرانی تصریح کرد: بر اساس دستورات خداوند متعال رعایت عفاف و حجاب برای مردان و به ویژه زنان مورد تاکید قرار گرفته است و بیان شده زنان حق ندارند زینت خود را برای نامحرمان به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم دشمن با ترویج فرهنگ غربی فضای عفاف و حجاب را در کشورمان تحت تأثیر قرار دهد زیرا اگر بدحجابی در جامعه گسترش یابد، کنترل آن سخت می‌شود و سلامت جامعه نیز مورد تهدید قرار می‌گیرد.

رئیس حوزه‌های علمیه کرمانشاه عنوان کرد: ورود پلیس به مقوله برخورد با بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه بسیار اقدام مؤثری خواهد بود زیرا عدم رعایت حجاب نوعی قانون‌شکنی است و پلیس و نیروی انتظامی باید مورد حمایت واقع شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایرانی خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب مطالبه رهبر معظم انقلاب و مردم است و تمام دستگاه‌های فرهنگی ملزم به همکاری  در ابعاد مختلف هستند همچنین مردم باید از نیروی انتظامی به عنوان نیروی ضابط قوه قضائیه حمایت کنند.

پلیس در حال عمل به تکلیف شرعی و قانونی خود است 

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله فاضلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: طرح نور نیروی انتظامی با محوریت عفاف و حجاب در کشور آغاز شده است که پلیس به عنوان مجری وظیفه اجرای آن را بر عهده دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه گفت: پلیس علاوه بر توصیه و تذکر لسانی وظیفه دارد با هنجارشکنان برخورد لازم را داشته باشد زیرا این تنها عدم رعایت قانون نیست بلکه حدود الهی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی تصریح کرد: مدارس و دانشگاه‌ها باید در موضوع عفاف و حجاب به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند زیرا اجرای عفاف و حجاب یک وظیفه شرعی و قانونی است.

وی ادامه داد: همان‌گونه که بسیاری از رفتارهای خلاف قانون در بین آحاد جامعه مورد پذیرش نیست، عدم رعایت قانون عفاف و حجاب نیز قابل پذیریش نبوده و رعایت حجاب واجب و ضروری است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه گفت: از نیروی انتظامی برای اجرای قانون عفاف و حجاب در جامعه تشکر و قدردانی را داریم و باید به صورت ویژه از پرسنل فراجا حمایت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی بیان کرد: البته باید مراقب بود که برخی افراد با استفاده از فضای حضور پلیس برای اجرای قانون حجاب و عفاف در جامعه سوءاستفاده نکنند که البته پلیس باید این افراد را شناسایی و رصد کند زیرا امروز پلیس عهده‌دار مسئولیت اجرای قانون بر اساس شرع الهی است.

وی ادامه داد: هنجارشکنان باید با پاسخ قاطع پلیس مواجه شوند زیرا عفاف و حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی است و در ابتدا باید دستگاه‌های اجرایی و مراکز درمانی پوشش کارمندان خود را رصد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ حمایت قاطع مردمی و پای کار بودن دستگاه‌های مختلف لازمه اجرای موفقیت‌آمیز طرح نور برای تشویق به رعایت عفاف و حجاب است که امیدواریم بیشتر شاهد آن باشیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از