حالت تاریک
رییس پلیس فتای کرمانشاه خبر داد:

دستگیری ۱۲ باند کلاهبرداری اینترنتی در کرمانشاه

دستگیری ۱۲ باند کلاهبرداری اینترنتی در کرمانشاه

رییس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: ۱۲ باند کلاهبرداری اینترنتی از ابتدای سال تاکنون در استان دستگیر شدند.

علی عباسی‌کسانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ باند کلاهبرداری اینترنتی دستگیر شده‌اند.

رییس پلیس فتای استان کرمانشاه افزود: پلیس فتا همواره برای اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی را منتشر می‌کند و علاوه بر آن شهروندان با مراجعه به سایت پلیس فتا می‌توانند در جریان انواع کلاهبرداری‌ها، روش‌ها و شگردها قرار گیرند.

وی به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت‌های این‌چنینی و افزایش آگاهی‌های عمومی به شهروندان توصیه می‌شود از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود و اعلام رمز آنها به افراد غیر خودداری کرده و در هنگام خرید سعی کنند شخصاً اقدام به وارد نمودن رمز کارت نمایند و از بازگو کردن رمز در مکان‌های عمومی خودداری کنند و حتی‌المقدور در بازه زمانی مشخص رمزهای خود را تغییر دهند.

 

عباسی‌کسانی یکی از موضوعات مطرح شده در پیشگیری پیشگیری اجتماعی را شامل اطلاع‌رسانی بالا بردن فرهنگ جامعه دانست و با اشاره به بحث بازدارندگی در بعد پیشگیری کیفری، گفت: در بحث پیشگیری کیفری هم خود فرد متنبه می‌شود و هم دیگران که ناخواسته وارد این فضا شده آگاه می‌شوند. 

 

وی گفت: کاربرانی که قصد انجام خرید اینترنتی دارند، باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کرده تا با واریز وجه از انجام عملیات بانکی موردنظر اطمینان حاصل کنند و سپس اقدام به تحویل کالای موردنظر به خریدار کنند.

 

عباسی‌کسانی گفت: فضای سایبری خاص و ویژه است و خود کاربران نیز باید تمام موضوعات امنیتی را رعایت کنند و به پیام و تماس‌های شبهه انگیز اعتماد نکنند و از طرف مرکز فوریت‌های سایبری با شماره 096380 برای دریافت گزارشات مردمی ایجاد شده و همکاران به صورت 24 ساعته در روزهای تعطیل و غیرتعطیل حضور دارند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از