حالت تاریک
دفاع مقدس آغاز یک حماسه عظیم است
فرمانده تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه پادگان ابوذر:

دفاع مقدس آغاز یک حماسه عظیم است

فرمانده تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه پادگان ابوذر گفت: دفاع مقدس آغاز یک تجاوز نیست بلکه آغاز یک حماسه عظیم است که حماسه‌سازان آن ملت بزرگ ایران اسلامی است.

علی‌حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: دفاع مقدس با اقتدا به سید و سالار شهیدان تقویت‌کننده انقلاب و سازنده فرهنگ دینی ما شد. 

وی افزود: آمریکا و دنیای استکبار پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توطئه‌های خود را برای ساقط کردن انقلاب مردمی ایران اسلامی به‌کار گرفتند و چون از روش‌های مختلف به نتیجه نرسیدند از طریق صدام حسین ملعون به ما حمله نظامی کردند. 

محمدی با اشاره به اهداف دشمن در جنگ تحمیلی ادامه داد: اولین هدف دشمن در جنگ تحمیلی ساقط کردن انقلاب نوپای مردمی ایران اسلامی بود و در کنار این هدف مهم به دنبال حاکمیت بر جزایر سه‌گانه و تسلط بر آب‌های خلیج همیشه فارس بودند و در ۳۱ شهریور سال ۵۹ ناجوانمردانه از طریق مرزهای هوایی و زمینی و دریایی به ما حمله کردند. 

فرمانده پادگان ابوذر تصریح کرد: دشمن در برآوردهای اولیه خود با توجه به گذشت زمان کمی از پیروزی انقلاب وعدم انسجام ارتش و تأسیس تازه سپاه پاسداران به این نتیجه رسیده بود که ظرف یک هفته به اهداف خود خواهد رسید اما مردم غیور و شجاع و ولایت مدار ایران اسلامی به فرمان امام راحل لبیک گفته و در کنار نیروهای مسلح در جبهه‌ها حضور یافتند و نیروی هوایی ارتش در کمتر از ۱۳ ساعت جواب حمله هوایی رژیم بعث عراق را دادند که باعث حیرت دشمنان شد. 

محمدی خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس آغاز یک تجاوز نیست بلکه آغاز یک حماسه عظیمی است که حماسه‌سازان آن مردم بزرگ ایران هستند که با ایمان و اخلاص، همدلی و اتحاد، عزم راسخ و تبعیت از ولایت توانستند دشمن را شکست دهند. 

وی افزود: در دفاع مقدس اعتماد به انگیزه و تفکر انقلابی بود که شیوه نوین مدیریت بسیجی و جهادی را به ما آموخت که دلیل اصلی اثربخشی فرماندهان دوران دفاع مقدس بود و نگرش و تفکر فرماندهان موجب خلق مدیریت بسیجی و انقلابی شد. 

فرمانده تیپ ۷۱ نزاجا گفت: دفاع مقدس درس‌های زیادی برای ما داشت و به ما یاد داد که می‌توانیم روی پا خود بایستیم و با تدبیر هوشمندانه تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم، به ما یاد داد که اطاعت محض از رهبری، روحیه جهادی و انقلابی و انسجام می‌تواند رمز موفقیت باشد، به ما یاد داد که می‌توانیم با پشت کردن به دشمن کشوری قدرتمند داشته باشیم که همه معادلات سیاسی و نظامی جهانی را به هم بزند و به ما یاد داد که دشمنان داخلی بستر را برای دشمنان خارجی فراهم می‌کنند. 

محمدی در پایان افزود: ما امروز صدها برابر توانمندتر از دوران دفاع مقدس هستیم و دشمن توان دست‌اندازی به کشورمان را ندارد و هرکسی بخواهد به کشور ما طمع کند چشم او را کور و دست او را قطع خواهیم کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از